| ||||
| ||||
í~
YR I L CASOPIS pro katolickou hudbu posvátnou l v Cechách, na Moravę a ve Slezsku, z.íroveiI Organ Obecné Jednoty Cyrillské. Majitel, vydavatel a redaktor 1884, Rocník XI, F. J. LEHNER. C1S10 8. IV. Slavnost Cyrillská v Brnę. Kazdý úcastní]: sjezdu, at uz Dne 25. srpna (ve ctvrtek): O y. h. chce pouzíti výhod se slavností spojených dop. pontifikální mše na Starém Brnę v klá- (snízenou cestu ua dráhách, nocleh at(i.), cili štei-c Auyustýnském. Odpoledne spolecný nic, musí se vykázati legitimacním lístkem. výlet do blízkého Rajltradu. Proto vyzýváme všechny, kterí se sjezdu Pri slavnostní schűzi rozdávány budou súcastuiti hodlají a dosud tak neucinili, by pro,,ramy podrobné, jez obsahovati budou se co nejdríve prihlásili u dp. faráre na texty všech prednesených písní i s notami dómę P. Cyr. Riedla. Také dámy maji ku a jez zústanou zajisté kazdému úcastníku sjezdu prístup. Všent pi-ihlásivším se íicast- zivou a milou upomínkou na onen sjezd. uíkűm, kterí zádají o slavnostní program, sdęlujeme, ze se kazdému úcastníku zároven Všechny pak pp. bohoslovce zpę- s leg;timacuím lístkem zašle i podrobný v á 1: y, kterí písemnę ku sjerclu pozváni luWi-am. Na legitimacním lístku bude také byli, vyzýváme tímto ještę jednou, by jistę udán byt, jenz jednotlivcűm vykázán jest. a to jiz dne 25. srpna ráno do Brna za- Strucný program slavnosti jest násle- vitali. dující: Dne 27. srpna (ve stredu): O to. Dosud snízily následující dráhy jízdné Mocí. dop. pontifikální mše sv. na Metrové. ku slavnostnímu sjezdu: Spolecný obęd v Besedním domę (dle jídel- Prazsko-Duchcovská dráha (zpá- ního lístku). O 3. hodinę odpoledne ve velké tecué lístky); Kromęrízská dráha; dvoranę Besedního domu slavnostní schűze. Mor. sl. centrální dráha; Reditelstvo Vecer spolecenská zibava v zahr<ídce Besed. spolecnosti rak. místních dráh domu, pri níz úcinkovati bude vojenská ka- v Mraze; Novo-Jicínská místní pela a ze zvláštní ochoty také salomií lcvar- dráha a Státní drába. tetto Besedy brnęnské. Návrat k chorálu. Píšc h: .I. Lelauer. ZIíenic v dobę cilého a utéšeuého cluchovc,istvo bylo konalo úkol svúj s tak ruchu na poli zivota, vctly a umęní církev- hrdinnou obętavostí, jako se dęje za dnű ního. Na novo osvédcuje se stará pravda našich. "Lijeme v dobę restaurace. Krestan- dęj inanki stvrzená: »Církev pronásledovaná ská filosofie, ki-esfanská literatura, krestan- jest Církví vítęznou.« Vęl< náš lze po bok ské umęní, — celý zivot kresfanský pocíná stavęti pozehnané dobę Karla IV., byt i za slaviti obrod svűj. okolností valnę zménéných. Není snadno Filosofie jest základem budovy. Pla- v dęjinách vynajíti vęku, kde by zejména né soustavy osvętárského mudretví neosvęd- | ||||
|