| ||||
| ||||
YRI LL
CASOPIS pro katolickou hudbu posvátnou v Ceeháeh, na Moravę a ve Slezsku, zároveń Urgan Obecné Jednoty Cyrillské. Majitel, vydavatel a redaktor 1884. Rocník XI. F. J. LEHNER. Císlo 9. Slavnost Brnęnská. Slavnost brnęnská stala se korunou stenstvím samého zástupce sv. Otce, nuntia všech dosavadních exercicií cyrillských i co papezského, arcibiskupa vídeńského, pęti do lesku, i co do mnozství úcastníkű. biskupű, cetných praelátű, šlechty, cizích liostű a męšfanstva. Byla to ale prece Minulé troje exercicie s bohatými pro- slavnost pouze prílezitostná, mimorádná. gramy hudebními a radami prednášek vy- V Brnę ]conala se však první rádná slav- darily se sice vzdy šfastuc a mnoho ovoce nost cyrillská za protektorátu a za cest- prinesly, coz vzdy bęhem následující zimy ného predsednictví vrchního pastýre obklo- objevilo se zakládáním cetných jednot cyrill- peného svým ducliovenstvem, jakoz i velmi ských po veškerých koncinách sedmera die- cetných úcastníkű, k slavnosti odevšad za- césí, v jejichz', obvodech »obecná jednota vítavšícli. Byla to slavnost ryze církevní. cyrillská« vętve sví rozkládá. Byla to však Jednotę, pęstující nejideáhięjší predmęt zi- pokazdé jen c v i c e n í cyrillská, v nichz vota církevního na oslavu samé bohosluzby, úcastníkűm udílel se prostę návod l;u pę- dostalo se skutkem tícn sankce svrchované. stování presné hudby církevní a ukazovala Výmluvný skutek hlásal diecési nezvratnou se cesta, jakou bráti jest se tęm, kdoz pravdu : »Duch a smęr hudby posvátné, farní jednoty cyrillské zrizovati zamýšleli. jakým se nese jednota cyrillská, jest pravý, V Brné však ponejprv cvicení cyrillské ryzí, církevní!« povznešeno jest v rádnou slavnost cyrill- Veškeré prípravné práce konány jsou skou tím, ze vrchní pastýr sám vcelo se od komitétu za obezretného predsednictví postavil, rídiv rozsáhlé prípravy, slouziv vdp. opata starobrnęnského, A n s e l m a pontifikální mši svatou v dómu hned na Rambouska, postaravšího se s nevšední pocátku slavnosti, ujav se cestného pi"•ed- obętovností kromę cásti artistické zároveń sednictví pri slavnostním shromázdęní a i o ubytování úcastníkűv, jakoz i o snízení poctiv prítomností svou veškeré výkony cen na tratích zeleznicních. Kdo z vlastní slavnosti. »Lpiscopus« by1 skutecnę vrchním zkušenosti zná to mnozství práce s porá- dozorcem, správcem, protektorem, hlavou a dáním podobných slavností spojené, dovede duší všeho. Tím jakoz i soucinností nej- oceniti obętovnost veškerých clenű komitétu, dűstojnęjší kapitoly, praelátű a jinýcli hod- jimz bylo pripraviti tak velkolepou slavnost. nostárű dostalo se církevnę- hudební slav- Cyrillisté budou vzdy s vdękem pamętlivi nosti lesku, prehojným pak úcastenstvím té péce všech jednotlivých clenű, kterí pro velebného duchovenstva a ctihodného uci- dobrou vęc podrobili se tolikeré práci. Pán telstva váhy a ceny nevšední. Bylat sice Bűh jim to zaplatí stonásobnę. Stastné louská akademie cyrillská na oslavu jubilea męsto, kdc sídlí tolik obctovnosti, tolik šle- nejdűstojncjšího protektora »obecné jednoty chetnosti, tolik úsilí pro vęc posvátnou ! cyrillské« J. E. kardinála Bedricha knízete Vypravovatel vzdal jim vdęky své z útrob Schwarzenberka usporádaná nad pomyšlení srdce v modlitbę vroucí u stupńű oltáre — slavná zevní úpravou, pro Di amen i úca- na Velehradę, kam pred pocetím slavnosti | ||||
|