| ||||
| ||||
nás vede ku spolcování se. A s s o c i a c e zimek. Dluzno záhy ozimek zasíti. Cas
za našeho vęku divy tvoi !. V e 1 e c h r á m kvapí. Shromázdęte kolem sebe rodinu a s v. -V í t s k ý na král. Hradcanech pred pęti práce vesele bude ubývati. sty lety Karlem IV. pocatý byl pouhou Stępnicí osady jsou dítky. Z tęch ssutinou. Ujala se ho jednota sv. -Vítská. zvolte si nejzpűsobilejších a máte školu Nákladem pűl millionu zachránila se od se- pęveckou. Ve škole té ucí se základűm sutí stará cást. Nákladem million zlatých hudby. presahujícím buduje se jiz nová cást. Obr Jsou-li dítky štępnicí, jest m l á d e z rozkládá jiz mohutné údy své na všechny dospęlejší zahradou osady, v níz strany. — Takové divy tvorí jednoty. mladé stromy se staršími zralé ovoce plodí. Ani veliké dílo obrodu zpęvu posvát- Pęstujte a pilnę ošetrujte tu zahradu. Zvolte ného bez j e d n o t y nevykonáme. — Bylo mešní s Ic l a d b u silám jejich primęrenou. treba veliké jednoty, která v organisaci své Tu bedlivę cvicte, ne jednou, ani dvakrát, má sílu obra - velikána. Prut jednotlivý ale desetkrát. Kdyz jest nacvicena, za- hravę prelomíme. Silný svazek prutű ne- zpíváte ji v kostele a opakujete tak dlouho, prelomíš. Naucení Svatoplukovo zbytecné az druhá jest nacvicena. Nyní obę se strí- nebylo. Bvlo nám treba svazku Svatoplukova. da] í. Jde to veseleji. Pak tretí se pridá. Proto II. odbor Akademie krestanské rozšíril A tak bęhem roku zdęláte si pękný i~cper- se v Cyrillskou jednotu obecnou, toire. A coz teprv za nękolik let! Ládná rozkládající se po všech 7 diecésích v mše nebul bez Introitu, Graduále, Cechách, na Moravę a ve Slezsku. Strom Offertoria a Communio. Nestací-li jeden má mnozství vętví — Cy-rillských s pocátku cas na nacvícení chorálu, bud j cdnot farních. Do dnešního dne cítá se cástecnę recitováno. Však pozdęji i na ve všech 7 diecésích i zo cyrillských jednot to dojde. Ve sporádané rodinę nikdo ne- farních s 2.96o cleny; z nich pripadá na zahálí. Pracuj e mládez, ale pracuj í i s t a r í, M o r a v u 22 j ednot s goo cleny. Není toho muzi a zenu. mnoho a jest to jiz prece nęco. Cinnost jest zahájena. Jsou-li dítky štępnicí, dospęlejší mládez Ve svatyni chrámu jerusalemského stá- zahradou, jsou dospęlí osadníci h á j e m val svícen o sedmi ramenech s tolikéz lam- osady. I ten chce býti ošetrován. "Zadrzte si pami svatyni osvęcujících. Tęch 7 svętel je tedy po nedęlních a svátecních sluzbách má býti sedmero jednot diecésních, které Bozích, zejména po pozehnání v kostele a jasným svętlem ozarovati budou svatyni cvicte j e z p ę v u o b e c n é m. Budou zá- Bozí. Ze sídla apoštolských námęstkű bude rodkem sboru literátského. vycházeti zár do veškeré diecése, osvęcujíc A tak v osadę vaší všechno se roze- a zahrívajíc. zpívá: slavíci a drozdové, sedmihláskové a Obecná jednota organisuje své jednoty kosové, pęnkavy, a i ti — vrabcáci. Rozezpívá odvętvené, az nebude osady, která by ne- se štępnice, zahrada, háj; — kostel męla své farní jednoty Cyrillské. 'Má-li osení a chatrc; — pole a l u li na oslavu Pána rűsti, treba pűdu pripravovati a peclivę osí- Bolia. Bude to harmonie srdcí právę ne- vati. Milostivé nebe dá potrebné vláhy. beská. To chce dosíci naše jednota. Takové Hospodár diecése nás sem povolal, abychom má ideály! Není dűlezitou? Je-li na svętę za jeho dozoru pűdu pripravili. Cyrill- ú k o 1 u lcrásnęj šího, nad náš Cyrillský ? — skými exerciciemi vzdęlává se role. rozezvuciti všechno ku chválám Bozím?! V shromázdęní našem jest valný p o- Pak budeme »benediktinskou« ro- c e t osad zastoupených bucT svýmí d u- dinou oslavující Hospodina po zpűsobu c h o v n í m i, bud svými uc i t c l i. To jsou prí r o d y Pánę, která rovnęz kazdého rána ti dva cinitelé, od nichz vznik jednot Cyrill- má svou obęt a pod vecer své nešpory. ských závislým jest. Kdyz ti dva cinitelé Hudbu pri tom obstarává pęvecký sbor ope- mají vűli a úmysl jednotu zríditi, jest jed- i-encű. Tisícero hrdélek vyhazuje sladkou nota jiz zrozena. Dluzno se spojiti sáatkem harmonii. Zpívá se jen. Ten koncert jest Bohein posvęceným. Z pozehnaného silatku modlitbou prírody. Rachot bubnű jen tehdáz zrodí se jednota. Vzdyt jeden jest otcem, ozývá se, kdyz Pán Bűh se hnęvá. Pri bour- druhý pak matkou osady. Dítek mají livém rachotu hromu operení zpęváckové hojnost. Jest jich piná osada. Role jest mají obligátní »tacet.« pripravena. Máme peclivého hospodái-e. 7e pak ve svętę jest ku všemu treba jak-mile se tedy odtud z Cyrillských eYercií r á d u, i Vám k dílu treba s t a n o v. Hned k rodinám svým navrátíte, pocnęte bez pro- na pocátku cinnosti opatríte si stanovy, dlení pole pripravené o s í v a t i. Bude pod- které kazdému na pozádanou s radostí zašlu. | ||||
|