| ||||
| ||||
— 36 —
Harmonisace tato, ackoliv správná, pestrá, odporuje zcela duchu tohoto chorálu. Pouzití nevolných akkordű se však odporucuje. t 1-1-1 I ~ t V. Rozmanitost rythmická jest opráv- písnę; a jak valné jest te;ito nezpűsob roz- nęna: vzdyt i rím.>ký chorál jest zdrojem šíren! Snad zpęvnost leckteré písnę vyza- bohatým všech pravidelných i nepravidel- duje takovýcli vsutých souzvukűv? Dobrá ných casomęrných útvarű. Ale tyto vy- píseii jich nepotrebuje. Stejným právem zadují dokonalého a umęlého provedení. mohlo by se díti podobné vkládání i u ji- Tot všeobecné o písni církevní u lidu. ných forem hudebních: neoprávnęnost jich Mnozství vzdy jiných pokynű udíleti mozná vynikala by snad více v sonatę a p. pri kazdé písni, a jen na nejvýš vytríbený vkus jest rozhodující. Nedá se tudíz upríti, Malá prestávka k vűli oddechu mezi ze skládání dobrého prűvodu k písni jest jednotlivými díly jest více na místę. — jedna z nejobtíznęjších prací; i nemozno Druhdy, jak se zdá, ukazována technická tvrditi, ze by jediná sbírka byla v kazdém virtuosnost varhaníkű v tęchto kadencích. ohledu deikonalá. Nynęjší doba vyzaduje virtuosnost, bohatost Nemístné, ba odporné jest vkládání a pűvodnost více v predstavách hudebních uvádęcích akordű mezi jednotlivé díly nez v prstech: zajisté velkolepý pokrok! Príklad odstrašující : | ||||
|