NEZAŘAZENO
Ročník: 1885; strana: 55,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
— 55 —







hvęzd.«3) Kolem trűnu pak bylo ctyrmc- je s Otcem. I zkormoutili se proto cheru-



cítma prestolű a na nich tolikéz starcű, bové a starcové velmi, ze nebyl nikdo hod-



kterí zastupovali celou církev Bozí, starého ným toho nalezen, aby knihu otevrel.



i nového zákona. Odęni byli v bílá roucha

Ani ještę kvíleli, zvolal pojednou starec

stkvęlé svatosti a hlavy jejich zdobily zlaté

jeden: »Aj svítęzil Lev z pokolení

koruny; bylat to knízata církevní.

J u d o v a, koren Davidűv, aby otevrel knihu

Ode trűnu Hospodinova šlehaly pak

a zrušil sedmero pecetí jejích!« Sotva do-

blesky a hlasy a hromy soudű Bozích a pred mluvil a aj uprostred trűnu a ctvera che-



ním horelo sedm lamp sedmi duchű Bozích,

rubű a ctyrmecítma starcű objevil se Be•

kterí mocnę pűsobili v srdce lidská, sezíra-

ránek, stoje jako zabitý a maje na sobę

jíce a spalujíce je, aniz mohla shoreti. A prede rány a jizvy, z nichzto jevilo se, ze kdysi



trűnem vylévalo se jako sklenné krištálové

usmrcen byl. I ackoliv prišel jako tichý

more nesmírné jasnosti a velebnosti. Upro-

a pokorný Beránek, neotevíraje úst svých,

stred trűnu a kolem nęho stále krouzilo

prece má na sobę sedm rohű na dűkaz, ze

ctvero Cherubű, zastupujících veškero tvor-

má svrchovanou moc a sílu. Také ocí má

stvo. Z predu i ze zadu jsou pini ocí mou-

sedmero, zóbrazuje jimi sedmero duchű Bo-

drosti a oslavy Bozí. I nemohli snésti ve-

zích, jez jako sedmero mohutných svící stále

lebnosti Bozské; proto zakrývali sobę krí- horí prede trűnem Bozím. »I prišel a vzal

dloma obliceje i nohy. A napinęni byli

knihu z pravice sedícího na trűnu a otevrel

slávou Bozí takovou męrou, ze nemęli od-

ji,« odhaliv a oznámiv zástupu shromázdę-

pocinutí ve dne v noci, alebrz ustavicnę

nému všecka tajemství církve Bozí. Jestit

prozpęvovali »Starému dnű« velikým hlasem :

Beránek roven Otci a hlavou církve, jiz

»Svatý, svatý, svatý, Pán Bűh všemohoucí,

vykoupil sobę za cenu zivota svého. Protoz

jenz byl a jest a prijíti má.«4)

jediné On mohl a smęl vzíti knihu soudű

An jsem pin ustrnutí a úzasu patril

Bozích a odhaliti tajemství její.

a naslouchal na tuto nebeskou slávu Hospo-



dinovu a duše má unývala nebeskou roz- Aj jaká tu zazárila radost v ocích che-



koší tohoto cherubového plesu, padlo také rubű a starcű, starostű to církevních! Jak



ctyrmecítma starcű s prestolű a klanęli se mocnę zajásalo srdce jejich nad tím zivo-



»Zivému na vęky« a skládali a metali ko- dárným slovem Bozím, jez plynulo nyní tak



runy své prede trűnem jeho na zemi, pro- sladce z úst Beránkových ! Jako medem a



zpęvujíce z tęch duší svých: »Hoden jsi strdí pinila se srdce jejich, jez mohla zíti



Pane Boze náš prijmouti slávu a cest i moc; jediné slovem, z úst Bozích vycházejícím.



neb Ty jsi stvoril všecky vęci a z vűle Tvé Napinęni nevýslovnou slastí nebeskou, jez



byly a stvoreny jsou.« g) »Ne nám, Pane, na zádné srdce lidské nevstoupila, padali



nikoliv nám, alebrz jménu Svému dej slávu,«s) cherubové a starci niní pred Beránkem,



»Tvá jest Hospodine velebnost, Tvá jest vzali do rukou zlaté bánę, napinili je libo-



i moc a sláva i vítęzství.»7) vonným kadidlem vroucí lásky a vdęcnosti



a modliteb svatých a pocali za prűvodu



II. Obęt Beránkova. stríbrostrunných harf prozpęvovati z nej-



hlubších útrob duší svýcli tuto novou, nikdy



Kdyz doznęl tento prelíbezný chvalo- neslýchanou píseń lásky Bozí: »Hoden jsi



zpęv v nesmírném prostoru nebeském, vzal Pane vzíti knihu a otevríti pecetę její; neb



Sedící na trűnę knihu, jez popsána byla jsi byl zabit a vykoupil jsi nás Bohu krví



vnitr i vnę a zapecetęna byla sedmerou svou ze všelikého pokolení a jazykű a lidí



pecetí. I predstoupil silný andęl, volaje moc- a národű, i ucinil jsi nás Bohu našemu



ným hlasem: »Kdo jest hoden otevríti knihu královstvím a knęzími a budeme kralovati



a zrušiti pecetę její?«II) Nastalo hluboké na vęky.« Ani ještę pęli, objevil se kolem



ticho. Nikdo nebyl s to obsah této taju- trűnu cherubű a starcű neprehledný zástup



piné knihy úradkű a soudű Bozích zvędęti andęlű, svętcű a svętic, jichzto bylo my-



a jiným zvęstovati. »Nikdo na nebi, ni na riady myriad a chiliady chiliad.°) Všickni



zemi, ni pod zemí nemohl knihu otevríti, męli na hlavách téz nevadnoucí koruny slávy,



aniz hledęti do ní.« Všickni vroucnę se jez prijali z rukou Hospodinových10) za vše-



roztouzili po nebeských tajemstvích té knihy, liká utrpení pozemská pro spravedlnost Be-



však marnę. Tajné úradky Bozí odhaliti ne- ránkovu. I uchváceni byli novou písní che-



műze nikdo jiný, lec ten, kdo stejnorodý rubű a starcű tak mocnę, ze i oni pocali





3) Zjev. 12, I. — 4) Zjev. 4, 8.; — ') "Zjev. 4, II.; Tak podle reckého textu Zjev, 5, II.; v ceském

— e) Lalm I13, 9,; — ') I. Paralip. 29, II. - prekladę se dí: »tisícové tisícűa. — 10) Moudr,

- 8) Zjev. 5, 2.—14. 5, 17•

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ