| ||||
| ||||
-77
figurace nálady všeobecné. Jmetiujeme skla- znęní rádného provozování dęl tęchto. Na- datele duchovnícli kantát v moderním slohu lezneme zde libovolné rozšírení nebo z'crá- oratorním, varhaníky: S e e š e r a, A l b cení testu. Nálada skladeb tęchto není však rechtsbergera, Puse, Zelenlcu, taková jako nalerime ve skladbách po- T u m u a I3 r i x i h o. Jich umęním b y1 kon- zdęjších, zejmena z prvé poloviny Ig, stol. trapunkt a bohatost forem instrumentálních. pocházejících, jak jsem ve svém clánku Pred tęmito nad jiné vyniká C a l d a r a. »o úpadku« promluviti se snazil. Máme-li Všickni jmenovaní zasluhují cestného však úpinosti zadost uciniti, musíme i nę- msta pred skladateli dob následujících. kterými úryvky na dobu rozkvętu k a n t á t y Jan Dismas Zelenka, narozen 1631 duchovní a oratoria poukázati, násle- v Loutlovicích v Táborsku. dující smęr operetní pak, o nęmz jsem Príklady z »Missa paschalis« a jiné tenkráte mluvil, koncí v polovici našeho presvędcí nás zárovei o nutnosti velikého století, kdy muzové uvędomęlí o reakci se vokálního a instrumentálnílo aparátu l: umo- pricinili. Orchestr: Tromba 1., 2., 3., 4.; timpani, oboe I., 2., dvoje liousle, dvę violy, smíšený ctyrhlasj• sbor, kontrabas, varhany (bas císlený). D-dur. MISSA PASCHALIS. Trubky Jan D. Zelenka (17. stul.). Largo. _ _ Housle — — --- Violy, oboe 4 IIousle f~ Motiv v pruvodu - I I I I p Ky - ri - e Kontrabas a varhany y I ~ i I Ii I j I I I I. tromb i5- ~ Í ~ í` '+š~ ~ ~ I I I s_ t f I f I | ||||
|