NEZAŘAZENO
Ročník: 1888; strana: 77,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
-77







figurace nálady všeobecné. Jmetiujeme skla- znęní rádného provozování dęl tęchto. Na-



datele duchovnícli kantát v moderním slohu lezneme zde libovolné rozšírení nebo z'crá-



oratorním, varhaníky: S e e š e r a, A l b cení testu. Nálada skladeb tęchto není však



rechtsbergera, Puse, Zelenlcu, taková jako nalerime ve skladbách po-



T u m u a I3 r i x i h o. Jich umęním b y1 kon- zdęjších, zejmena z prvé poloviny Ig, stol.



trapunkt a bohatost forem instrumentálních. pocházejících, jak jsem ve svém clánku



Pred tęmito nad jiné vyniká C a l d a r a. »o úpadku« promluviti se snazil. Máme-li



Všickni jmenovaní zasluhují cestného však úpinosti zadost uciniti, musíme i nę-



msta pred skladateli dob následujících. kterými úryvky na dobu rozkvętu k a n t á t y



Jan Dismas Zelenka, narozen 1631 duchovní a oratoria poukázati, násle-



v Loutlovicích v Táborsku. dující smęr operetní pak, o nęmz jsem



Príklady z »Missa paschalis« a jiné tenkráte mluvil, koncí v polovici našeho



presvędcí nás zárovei o nutnosti velikého století, kdy muzové uvędomęlí o reakci se



vokálního a instrumentálnílo aparátu l: umo- pricinili.







Orchestr: Tromba 1., 2., 3., 4.; timpani, oboe I., 2., dvoje liousle, dvę violy,



smíšený ctyrhlasj• sbor, kontrabas, varhany (bas císlený). D-dur.











MISSA PASCHALIS.

Trubky Jan D. Zelenka (17. stul.).

Largo. _ _ Housle









— — ---





Violy, oboe

4 IIousle













f~ Motiv v pruvodu



















- I I I I p



Ky - ri - e















Kontrabas a varhany











y I ~ i I Ii I j I I I I. tromb











i5- ~ Í ~ í` '+š~ ~ ~ I I I





s_

t











f

















I f I

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ