| ||||
| ||||
83 .
schodištę, které v mezere mezi obęma lcle- Filio, et Spiritui sancto«. Skota a kruchta kátky pohyblivou tycí zeleznou se uzavírá, »Sicut erat in principio, et nunc, et semper, tak ze pohled do presbytáre a k oltári ode- et in saecula saeculorum. Amen« a hned všad jest volný, címz funkce školy chorální bezpretrzenę opakují : »Asperges me« az pri slavné bohosluzbę celému kostelu jasnę k zalmu. Následují veršíky s responsoriemi se ukazuje. a modlitba, pri nichz »škola« zase k oltári Takové byly prípravy, kdyz škola cho- obrácena jest, nacez celebrant do sakristie rální v Karlínę v zivot se uvádęla r. 1884. se vrací. Pravidelná cinnost školy zahájila se po- Kdyz u oltáre opętnę se objevil a stupní cátkem r. 1885 a trvá od té doby nepre- modlitbu zacal, praecentor intonuje Intro- trzitę. Redaktor cekal, jak se osvędcí a proto itus, v nęmz kruchta pokracuje za slabého dosud v listu tomto o ní se nezmińoval. prűvodu varhan, který jen jako harmonický Ctyrleté trvání a pűsobení »školy« posky- stín za chorálem krácí. Strídání se praecen- tuje dostatecné zkušenosti ku tvrzení, ze tora se sborem pri zalmu a doxologii, jakoz dobre se osvędcila. Podává tuto obraz, ja- i opakování Introitu koná se rádem rubri- kým zpűsobem škola kazdé nedęle a ka- kami stanoveným. Po ukonceném Introitu, zdého svátku ve chrámę sv. Cyrilla a Me- kdyz s kruchty zaznęlo první Kyrie eleison, thoda zpívané mše sv, se úcastní. obę strany »školy« okamzitę od oltáre tvá- Tri ctvrtę hodiny pred zpívanou mší remi zase k sobę se obrací, zpívajíce druhé sv. shromazdují se zpęváckové ve školní Kyrie, první a tretí Christe a opętnę druhé budovę, pripravujíce se na úkol svűj. Ctvrt Kyrie na jednom tonu, jelikoz pro prílišnou hodiny pred pocetím nejsvętęjší obęti vede vzdálenost varhan pri neumách patricné je zpravodaj do kaple krestní, na epištolní shody nelze docíliti. Poslední Kyrie zakon- stranę choru umístęné, kde na lavicích pri- cuje varhaník kadencí, která udává cele- chystán jest odęv liturgický. Kdyz jsou brantovi ton, jímz rnu jest intonovati »Gloria obleceni, krácí zvolna po dvou v prűvodu in excelsis Deo«. Skola a kruchta pokra- pred hlavní oltár, rozestupují se na dvę cují : »Et in terra pax hominibus bonae rady a klekají spolecnę jedním pohybem voluntatis«. Kruchta : »Laudamns te«. Skola pred nejsvętęjší svátostí a stejným tempem a kruchta : »Benedicimus te«. Kruchta : povstávají. Obrátivše se krácejí obę rady Adoramus te«. A v tomze strídání zpívá v pravo i v levo zálc za zákem ku svým se az do konce. Varhaník rűznę registruje; klekátkűin a s tvári k oltári obrácenou a kruchtu doprovází slab ", ími, školu a kruchtu rukama sepjatýma ocekávají príchod knęze silnęjšími registry. Škola uklání hlavy pri k Asperges me. Mezi tím shromázdil se na slovech missálem naznacených. Jakmile do- kruchtę cetný sbor liturgický, valnou vętši- znęlo spolecné »Amen«, škola opętnę k ol- nou z dívek se skládající, jejichz reditelkou tári se obrací, zűstávajíc tak obrácena az jest velehorlivá ucitelka a výtecná zpęvacka, do »Patrem« a celebrantovi na Dominus rozená Karlhianka z rodiny ctihodné, která vobiscum, orace a k evangelium odpoví- co malá školacka s obęma sestrama do sboru dajíc. »Graduale« zpívá kruchta za stálého mého vstoupila, v nęmz az dosud vytrvala prűvodu varhan rádem stanoveným. Graduale s obdivuhodnou horlivostí a príkladnou obę- praecentorem intonované zpívá celý sbor, tovností. Praecentorem jest oktavan, rovnęz verš následující precentor sám, první Alle- Karlíiian, který od let dętských jest mým luja bez neumy praecentor, druhé s neumou zákem, zpęvák od kosti s krásným hlasem, sbor, verš praecentorem intonovaný sbor, který jiz i Palestrinu ríditi zná. U varhan Alleluja praecentor, k nęmuz sbor neumu sedí mladistvý, avšak výtecný varhaník, pricińuje. Graduale takto zivę prednášené který hravę chorál doprovází. Obę cohorty s bohatostí neum, strídáním se hlasű a s rűz- pęvecké, v choru pred oltárem a na kruchtę, nou registrací varhan jest nejzajímavęjší ocekávají celebranta. Jakmile se objevil a cásti zpęvű mešních. — Po evangelium pred oltárem se uklonil, zanotovav zvucné udává varhaník celebrantovi ton, kterým Asperges me, záckové školy, po dvanácti na má intonovati »Credo in unum Deum«, stranę epištolní a evangelní stojící, stejným nacez prímo bez prestávky škola a kruchta tempem od oltáre tváremi k sobę se obrací pokracují : »Patrem omnipotentem, factorem a s kruchtou vesele pokracují za prűvodu coeli et terrae, visibilium omnium et invisibili- varhan : »Domine, hyssopo, et mundabor, um«. Kruchta: »Et in unu m Dominum Jesum lavabis me, et super nivem dealbabor«. Christum, Filium Dei unigenitum.« Skola a Praecentor : » Miserere mei, Deus«. Škola kruchta: Et ex Patrenatum ante omnia sae- a kruchta: »secundum magnam misericor- cula« atd. ve stálém se strídání a za rűzné diam tuam«. Praecentor : »Gloria Patri, et registrace. Jakmile doznęlo »descendit de | ||||
|