| ||||
| ||||
— 94 —
Pri slovích »jesu Christe« progresivnę piniti, ze tato cást az k bohatému »Cum vystupující figurovaný motiv z »Kyrie«. sancto« jest tríhlasá. »Cum saucto« (}krát) Opęt »Quoniam« (!), motiv z »Kyrie« v pű- jest téze nálady jako pocátel; »Gloria«; ná- vodním znęní s prűvodem varhan. Sluší do- sleduje 103 takty »Amen«: A tasen A _• i- -•---—i-•i—-~-~ - atd ~ I ~•~~---~—~ ---~—c--~—~t~r--~~=-~— atd. »Credo« jest téze nálady. Text rozdęlen »Gloria« a »Creda«, celé »Amen« z »Glo- opęt: Prvý díl bohatę figurovaný az k »De- ria« se opakuje. scendit de coelis«, pocíná Largo, »Et in- carnatus est« tríhlasé. »Crucifixus« Ada- »Sanctus« Gravc, nálada a sloli j alco t*io trináct taktű. »Et resurrexit« Allegro »Qui tollis«, »Dleni« Vivace, »Osanna« jest téze formy a nálady jako prvá cást krátká imitace : Motiv »Benedictus« Largo, Oboe (housle), var- ze zásady Palestrinou hudebnę stanovené hany (císlený bas), sopran solo. »Osanna« jen v malé míre zachovány byly ve sklad- Andante, vázný sloh, sbor s prűvodem var- bách této doby, nemozno vša'.: ríci, ze by han, oboí a smyccű. liudba sama byla lehce odbytou, ponęvadz »Agnus« Adagio taktéz, »Dona nobis ale stejný sloh zríme v rűzných duchovních pacem« jalo »Kyrie« pres ioo taktű (!). kantátách a oratorních skladbách, snad i ohlednę orkestrální cásti v operách, ná- Druhá mše od "Zelenky mni týz sloh. sledkem toho oratorní sloh v piném Nękteré vęty obsahují v cásti sborové významu slova. hudbu významnou, coz platí o » Qui tollis« Vizme vázné »Et incarnatus« z první a prvé cásti »Sanctus« atd. 7. celku vysvítá, mše a posoudíme významnou náladu: Lurf a So ran Alt i I I ~ 1~ I `I i I C—t-- - C—r=C— - --!_. — — Tenor a varhany 9 8 – ~ -F 6 ~.,6 6 Ei | ||||
|