| ||||
| ||||
7 —
S t ę s t í, abychom se v tomto rocníku (z i v o t, abychotn mohli hodnę d'.ouho po »Cyrilla« ve zdraví vesele všichni zase cyrillsku zpívat. shledali, jmęní, abychom mohli porádnę Tedy milí ctenárové, nové.nu rocníku: na »Cyrilla« predplatné zasílati a dlouhý I »Jo, lo, šo!« Obrod hudby posvátné v Cechách. Píše Jan Ev. Zelinka. (Pokracování). V 13. taktu nastupuje tenor »solo« : d-- Be ne - di -ctus, (Oboe a flauta) Be-ne - atd, »Osanna«, thema fugata : -~—~ a--}71--~'~-_~----i- -~_-~_~-« atd. 1 Svrchu uvedené »Benedictus« jest ve n. Orl., zijící od r, 1741 jako komorní skla- dvojím spracování, po prvé tenor solo, oboe datel ve Vídni. Napsal mnohé krásné a solo a císlený bas, po druhé, jak shora ušlechtilé dílo, škoda ze casto nacházíme uvedeno, flauta, oboe, tenor a varhany,*) zkrácený neb zkomolený text. Mírnęjší ve figuraci smyccű jest v jedné ze svých mší kontrapun'aik Fr. T u m a, Mše E-mol s prűvodem houslí, dvou ceský klasik, narozený r, 1704 v Kostelci trombonű a varhan : Ky - ri - e p I~ i I j - —© - r-F-r- atd. atd, V »Christe« pocíná alt v H•moll tímtéz I slovy »Kyrie eleison«, dále projde opęt ve motivem, který projde všemi hlasy, opęt zpűsobu imitace všemi hlasy a následuje tnezihra houslí a tenor pocíná v E-moll I ctyrhlasá vęta homofonní (Adagio), Zelenka napsal také nękteré vokální mešní skladby v tehdejším prísném slohu, které i s ostatními Drázdanský archiv kostelní chová. | ||||
|