Obrod hudby posvátné v Čechách
Ročník: 1889; strana: 7,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
7 —





S t ę s t í, abychom se v tomto rocníku (z i v o t, abychotn mohli hodnę d'.ouho po

»Cyrilla« ve zdraví vesele všichni zase cyrillsku zpívat.

shledali, jmęní, abychom mohli porádnę Tedy milí ctenárové, nové.nu rocníku:

na »Cyrilla« predplatné zasílati a dlouhý I »Jo, lo, šo!«















Obrod hudby posvátné v Cechách.



Píše Jan Ev. Zelinka. (Pokracování).





V 13. taktu nastupuje tenor »solo« :





d--







Be ne - di -ctus, (Oboe a flauta)



Be-ne -





atd,







»Osanna«, thema fugata :







-~—~ a--}71--~'~-_~----i- -~_-~_~-« atd.





1

Svrchu uvedené »Benedictus« jest ve n. Orl., zijící od r, 1741 jako komorní skla-

dvojím spracování, po prvé tenor solo, oboe datel ve Vídni. Napsal mnohé krásné a

solo a císlený bas, po druhé, jak shora ušlechtilé dílo, škoda ze casto nacházíme

uvedeno, flauta, oboe, tenor a varhany,*) zkrácený neb zkomolený text.

Mírnęjší ve figuraci smyccű jest v jedné

ze svých mší kontrapun'aik Fr. T u m a, Mše E-mol s prűvodem houslí, dvou

ceský klasik, narozený r, 1704 v Kostelci trombonű a varhan :



Ky - ri - e































p I~ i I j



- —© - r-F-r- atd.













atd,







V »Christe« pocíná alt v H•moll tímtéz I slovy »Kyrie eleison«, dále projde opęt ve

motivem, který projde všemi hlasy, opęt zpűsobu imitace všemi hlasy a následuje

tnezihra houslí a tenor pocíná v E-moll I ctyrhlasá vęta homofonní (Adagio),





Zelenka napsal také nękteré vokální mešní skladby v tehdejším prísném slohu, které i s ostatními

Drázdanský archiv kostelní chová.

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ