Z Tábora
Ročník: 1889; strana: 8,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
G 1 O P 1 a.

Allegro. Lau-da-nms tc









Gra-ti - a,









Et in ter-ra

Tenor pocíná slovy : »Et in terra«, so- cíná slovy: »Quoniam tu solus«, alt zpívá:

prán: »Laudamus te«, alt: »Gratias agimus«, »Tu solus Dominus, Jesu Christe, in gloria

bas: »Domine Deus, Rex coelestis«. První Dei Patris, Amen«, taktéz tenor a bas do-

cást »Gloria« obsahuje pouze 5 taktű (!) lozí: »Cum sancto Spiritu«. Celá závęrecní

»Qui tollis« (homofouní vęta) obsahuje 17 sada : »Ouoniam« zahrnuje 5 t a k t ű (!).

taktű. Pocíná delší fugato na slovo »Amen«

»Quoniam« (volná imitace) : Soprán po-

u



tt~-- ~~ ~~~ —~ ~_ atd









I,~ i —_—C= atd.



v celku 34 t a k t ű; celá prední cást »Gloria« kázkou, nikoliv ú c e 1 e m. Pozadavky ohlednę

zaujímala pouze 30 taktű. intonace jsou zde dosti veliké.

Test jest prednę velmi zkrácen, nesou- Skoda tęchto velikých talentű, ze pod-

vislým a nesrozumitelným ucinęn tím, ze lehli »manýre« casové a ze nebylo mozno

kazdý lilas jinou cástí testu pocíná, ve váz- pro panující nezpűsob udrzeti l i t u r g i c k o u

ných sadách jako: »Qui tollis«, »Et incar- cenu jich skladeb pro doby prítomné i bu-

natus« bezpocetnę zbytecnę jest opakován, doucí, nehledíc ani k technickým pozadav-

však jak z malých úryvkű souditi lze, ducha- kűm tęchto skladeb. Týz zpűsob zl:racování

piná hudební práce prozrazuje mistra pr- a podivného podkládání testu liturgického

vého rádu, a prece skladbu tuto nelze uznati nalézti lze u mnohých znamenitých skla-

pro svrchu uvedené odbývání liturgického datelű církevních dob následujících.

testu, který skladateli byl více ménę pre-









Obecná Jednota Cyrillská.



Z Tábora. Farní Cyrillská jednota porádala v ne- Diecése Budęjovická. celli« pro smíšený sbor z 16, století. 4, ,Stabat ma-

dűli dne 13, t. M. 0 2. hodiné udpoledni v sále strel- ter« pro smíš, sbor, slozil G. G. Gorczycki (~ 1734)•

nickém historický koncert duchovní á capella. Program II, cást, 1. ,Kristus, príklad pokory«, harmonisovaný

byl takto sestaven : I. cást. t. +,Illumina«, Motetto chorál ze 16. století Pro smíšený sbor. 2. Zalm 136.:

pro 3 muiské hlasy od Jindricha Isaaka (z Prahy) »Siedzac po nizkich brzegach« pro 4 smíšené hlasy,

z konce 15, století. 2. +,Assumpta est«, Motettu pro slozil Mik. Gomólka (r, 1580). 3. Staruchatvátská

3 zenské hlasy od Reh. Aichingra z konce 15. stol, píseń vánocní c, I. a 2., pro 4 muiské hlasy. 4. Staro-

3. ++Sanctus« ze mše Palaestrinovy nM. papae Mar- ceská píseń vecerní pro 4 muiské hlasy ze t7. století,



OBSAH: Jednotám Cyrillským. — Klepy u hudbę cínské. — Obrod hudby posvátné v Cechách, — Obecná

jednota Cyrillská.



S hudební prílohou císlo 1.

„C~rill” vychází vzdy 15. kazdélt0 męsíce. Kedplatné, jei ciní poštovní zásylkou na celý rok 2 zl., na pűl leta

t zl., prijimá pouze na jednu z tęchto dvou dob admitttstraee v Karlinę. Jen frankované listy se prijímají.

Rukopisy redakci zaslané nevracejí se. Dopisy, týkajicí se redakce, budtei zasýlány F. J• Lebner0vi franco

v Karlínę. Reklamace zasýlány Uudtei do expedice : Akademie kreatanaká v Praze, Retęzová ul, c. 223.



Nákladem vydavatelovým. -- Knihtiskárna »Politiky« v Praze.

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ