| ||||
| ||||
G 1 O P 1 a.
Allegro. Lau-da-nms tc Gra-ti - a, Et in ter-ra Tenor pocíná slovy : »Et in terra«, so- cíná slovy: »Quoniam tu solus«, alt zpívá: prán: »Laudamus te«, alt: »Gratias agimus«, »Tu solus Dominus, Jesu Christe, in gloria bas: »Domine Deus, Rex coelestis«. První Dei Patris, Amen«, taktéz tenor a bas do- cást »Gloria« obsahuje pouze 5 taktű (!) lozí: »Cum sancto Spiritu«. Celá závęrecní »Qui tollis« (homofouní vęta) obsahuje 17 sada : »Ouoniam« zahrnuje 5 t a k t ű (!). taktű. Pocíná delší fugato na slovo »Amen« »Quoniam« (volná imitace) : Soprán po- u tt~-- ~~ ~~~ —~ ~_ atd I,~ i —_—C= atd. v celku 34 t a k t ű; celá prední cást »Gloria« kázkou, nikoliv ú c e 1 e m. Pozadavky ohlednę zaujímala pouze 30 taktű. intonace jsou zde dosti veliké. Test jest prednę velmi zkrácen, nesou- Skoda tęchto velikých talentű, ze pod- vislým a nesrozumitelným ucinęn tím, ze lehli »manýre« casové a ze nebylo mozno kazdý lilas jinou cástí testu pocíná, ve váz- pro panující nezpűsob udrzeti l i t u r g i c k o u ných sadách jako: »Qui tollis«, »Et incar- cenu jich skladeb pro doby prítomné i bu- natus« bezpocetnę zbytecnę jest opakován, doucí, nehledíc ani k technickým pozadav- však jak z malých úryvkű souditi lze, ducha- kűm tęchto skladeb. Týz zpűsob zl:racování piná hudební práce prozrazuje mistra pr- a podivného podkládání testu liturgického vého rádu, a prece skladbu tuto nelze uznati nalézti lze u mnohých znamenitých skla- pro svrchu uvedené odbývání liturgického datelű církevních dob následujících. testu, který skladateli byl více ménę pre- Obecná Jednota Cyrillská. Z Tábora. Farní Cyrillská jednota porádala v ne- Diecése Budęjovická. celli« pro smíšený sbor z 16, století. 4, ,Stabat ma- dűli dne 13, t. M. 0 2. hodiné udpoledni v sále strel- ter« pro smíš, sbor, slozil G. G. Gorczycki (~ 1734)• nickém historický koncert duchovní á capella. Program II, cást, 1. ,Kristus, príklad pokory«, harmonisovaný byl takto sestaven : I. cást. t. +,Illumina«, Motetto chorál ze 16. století Pro smíšený sbor. 2. Zalm 136.: pro 3 muiské hlasy od Jindricha Isaaka (z Prahy) »Siedzac po nizkich brzegach« pro 4 smíšené hlasy, z konce 15, století. 2. +,Assumpta est«, Motettu pro slozil Mik. Gomólka (r, 1580). 3. Staruchatvátská 3 zenské hlasy od Reh. Aichingra z konce 15. stol, píseń vánocní c, I. a 2., pro 4 muiské hlasy. 4. Staro- 3. ++Sanctus« ze mše Palaestrinovy nM. papae Mar- ceská píseń vecerní pro 4 muiské hlasy ze t7. století, OBSAH: Jednotám Cyrillským. — Klepy u hudbę cínské. — Obrod hudby posvátné v Cechách, — Obecná jednota Cyrillská. S hudební prílohou císlo 1. „C~rill” vychází vzdy 15. kazdélt0 męsíce. Kedplatné, jei ciní poštovní zásylkou na celý rok 2 zl., na pűl leta t zl., prijimá pouze na jednu z tęchto dvou dob admitttstraee v Karlinę. Jen frankované listy se prijímají. Rukopisy redakci zaslané nevracejí se. Dopisy, týkajicí se redakce, budtei zasýlány F. J• Lebner0vi franco v Karlínę. Reklamace zasýlány Uudtei do expedice : Akademie kreatanaká v Praze, Retęzová ul, c. 223. Nákladem vydavatelovým. -- Knihtiskárna »Politiky« v Praze. | ||||
|