| ||||
| ||||
-95
dobu zimní (dvakráte týdnę) od 1. ríjna 1888 do a ku kterémuz náš veled. p. predseda znacnou cástkou 1. kvętna 1889 a sice celkem 49 a b) po dobu letni pencin[ jakoi i nękterí dobrodinci spolku našeho (jednou v týdnuvzdy v nedęli odpűldne) od i,kvętna i rozlicnými milodary prispęli, takie bylo pres ioo iSS9 do t, iíjna iSS9, celkem 22, Výborových schűzí dítek našich clenű podęleno dárky. Dne 16. ledna 1889 odbývalo se 11. Po dobu zimní cvicily se následuj{cí odbýval se v predvecer slavných jmenovin našeho písnę k rozlicným svatým dle casu z kancionáht sv.- milého veled. p. piedsedy v mistnosteclt spolkových Janského dędictví a sice: é.567, 604, 610, 775, 613, prátelský vecer spojený s koncertní produkcí, k nęmuz 615, 494, 461 ; c. 50, 64, 127, 137, 3367 140, 141 se velice mnoho ctitelű našeho p, predsedy dostavilo. 462, 389, 351, 186, 187, 188, 517, 461, 215, 217, Pii té príleiitosti zapęl sbor zvláštę nacvicené »Práni„ 377, 200, 206, 228, 522, 623 a 527, Po dobu letní a odevzdal Jemu skvostný stríbrný kalich v ohni zla- cvicily se písnę: c. 537, 241, 266, 347, 349, 351, cený, s vyrytým nápisem . »Literátský sbor svému 598, 292, 305, 311, 551, 552, 465, 698, 570, 697, milému predsedovi p, P. Ant. Vancurovi,, s letopo- 730, 576, 493, 430, 468, 469, 595, 588, 623, 736, ctem 1817/,89, který jemu vęnoval sbor na památku 767, Kromę tęchto písní, mší, hymnű k nešporám, jako dűkaz lásky s tím práním, by ten samý po dlouhá písni k prűvodűm cvicila se mše Cyrillo-Methodęjská léta pouiíval. Dne 20, ledna 1889 zemrel náš clen od Sychry, Rakouská hymna, latinská responsoria ke p, Jos. Vorlfcek a súcastnil se sbor v piném poctu mši sv„ vloiky k Pannę Marii od Nešvery, Ceská pohrbu jakoz i pohrbu choti pana Weideuhoffra, mše pro lid od Skuherského, která vyiadovala delší poslance na snęmu zemském, pouzil k tomu poprvé dobu ke cviceni, píseń Vęrozvęstű, litanie k májové novę porízených a veled, p, predsedou spolku vęno- poboznosti, píseti k sv. Florianu pri prűvodu, sv,-Voj- vaných 12 plechových pochodní. Dne 18, Urezna 1889 tęšská »Hospodine, pomiluj nya, dvę staré slavnostní porádal prátelský vecer. Pri této príleiitosti vylicito- mše c. 344 a 345• Spolek náš obdriel darem od llę- valy se rozlicné pękné dary nękterými pány dobro- dictví sv.-Jauského kromę 20 dvoudílných kancionálű dinci spolku vęnované, z cehoz byl cistý výtęzek 2˘ kusű rozlicných knih k zábavnému ctení v cenę 14 zl. 6o kr, ve prospęch porízení nového praporu 47 zl, 61 kr, a sice pricinęním veledűst. p, predsedy, spolkového. Proto budiz všem úcinkujícím í dobro- Mimo to má spolek kancionály dvoudílné sv.-Jan- dincűm vzdán vrelý dik. Dne 25. biezna 1889 súcast- ského dędictví, Cyrillo-Methodęjskou mši od Sychry, nil se sbor prűvodu pri svęcení zvonű v gymnasijním ceskou mši pro lid od Skuherského, rozlicné vloiky kostele, męstským dękanem delegací jeho biskupské jako: píseń Vęrozvęstű, Zdrávas Maria od Nešvery a Milosti našeho nejdűst. arcipastýre dra josefa Jana Pauknera. — Náš spolek poiádal po tu celorocní predsevzatém, pil cemi sbor zapęl chorál sv, Václava, dobu prátelské vecery spojené s koncerty a súcastnil Dne 4. kvętna 1889 súcastnil se prűvodu na den sv. se pri niie uvedených slavnostech a sice: Dne 17. Floriana a rovnęi tak dne 16, kvętna na den sv, Jana prosince 1888 Uyl k podnętu našeho veledűst, pana Nepomuckého, pil cemi zpíval novę nacvicené starší predsedy porádán velice pękný vánocní stromek pro písnę ke prűvodu vhodné, které svým nákladem na- dílky clenű sboru našeho, který nemalé obliby došel tisknouti dal. Fr. Pospíšil. Cyrillská kronika. Z Rima. (Collegium Uohemicum). Na dűkaz, jak slovcích ceské koleje). Máme rozdęlanou právę mši velice záhodno jest, aby také v našich malých a vel- Wiltbergrovu. Vyvolili jsme, pomýšlejíce na zadni kých seminárích pęstoval se vedle úmyslu »Triden- kola, ctyrhlasnou bez prűvodu varhan, ponęvadz máme tina„ pravidelnę a intensivnę zpęv církevní, zejména v koleji jen jediného varhaníka, jenz za nęco stojí, chorálu svatorehorskému aby se tak ucilo, dovoluji a ten nám letos jsa jiz v posledním roce theologie si zaslati výńatek z dopisu jednoho bohoslovce ceské odejde. Neműzeme tedy mnoho na nęj spoléhati a koleje v kímę. Na jménech pri tom nezálezí ; osta- a z nových nám na nejvýš prijde nękdo, vime je proto. Zmínęný bohoslovec píše mezi jiným jeni umí trochu vrzati na housle; na har- takto: . . . »Ob cas jsme také zpívávali v rozma- monium však obycejné iádný neumí se nitých zdejších kostelích (v Trevi o prázdninách) pri podívati, a ie by národ náš byl zpęvný, mši sv. a kaidou nedęli jsme męli pozehnání v je- také nenímezinámimnoho pozorovati, dnom zdejším Marianském kostele, pri nęmz jsme Kolikráte jiz jsem v duchu dękoval vidy zpívali ctyrhlasné nTantum ergoa. Nejvíce líbila Vaší Cyrillské jednotę a za to, cemu jsemse se nám skladba Aiblingrova. ... Męli jsme také ze zpęvu (t, církevního) priucil ! ,Casto zpívati úmysl nauciti se nęjaké nové mši ctyrhlasné; ale ne- v kostele zjedná nejvętší lásku ku pravému církev- majíce casu musili jsme stále odkládati, az nyní, kdy nímu zpęvu; poznali jsme to jiz i my pri svých pocasí deštivé nám brání vycháze ti na procházky, vy- nepatrných silách pęveckých v samém kímę. Je ovšem nakládáme prázdný cas na zpęv. (itec jest stále o boho- k tomu treba zelezné vytrvalosti a snad také casto | ||||
|