| ||||
| ||||
— 71 —
zpęváci pilnę cviciti; bez práce nejsou V poslední den v roce po kázání býval koláce. Nešpory zpívaly se o vánocích la- a jest posud »Te Deum«; nyní zpívávám tinsky a s hudbou; hrálo a zpívalo se az prekrásné jednohlasné »Te DeumK gre- k »Magnificat«; ale v brzku zavedl jsem goriánské; tenkráte nebylo tu jiného, nez ceské nešpory dle kancionálu Svatojanského. s hudbou následujícího: Te De-um lau - damus, te Dúminwn confi - te-mur, te ae-ter num Pa -irem -~- o-mnis ter - ra ve - ne ra-tur, ti - bi o-mnes An-ge-li, ti -bi o-mnes — I~—e— 40- 4_ -o t An-ge-li, ti . bi coe -li et u - ni -ver-sae po-te -sta-tes, ti - bi Cheru-bim et ttt -=- tt Se-raphim inces - sa - bi -li vo • ce pro - cla - - inant, atd. Na den sv. trí králű udęlovalo se »do- botu »Zdrávas, hvęzdo morská,,. V den movní pozehnání« ; po odpoledním poze- Bozího Tęla byl prűvod: ve ctvrtek do hnání nastal prűvod po vsi; šlo se na faru, parku zámeckého a v nedęli po obci. Dokud ]z predstavenému a do dvora k p. vrchnímu. chodívalo se s hudbou, brávaly se k tomu Napred reditel kűru se zpęváky, za ni,ni také malé varhánky, positiv, na nęmz pri knęz s ministranty a na konec zástup lidu. oltárích se hrálo. Pri zpátecním príchodu Na fare stály na stole dvę rozzaté svíce, do chrámu Pánę, kdez se męlo ještę slavnę uprostred kríz; pri vstoupení do svętnice »Te Deum« odbyti, býval na kűru šram-)t prezpíval jsem osm veršű písnę »Tri krá- a spęch ohromný: Zpęváci a hudebníci té- lové znamenali« a mezi tímto zpęvem psal męr letí po schodech na kűr kazdý ku jsem na dverích »K. M. B. 1868.« Kdyz se svému »hlasu«; bubny museli dva silní knęz pomodlil a domácím udęlil pozehnání, muzi pres varhany prenésti a na místo je šlo se k predstavenému, kdez se to samé dáti; ulicka byla pro nę úzizá, muselo se odbylo a konecnę ubírali jsme se pres ves jimi nahoru pres varhany. A nez se to ke dvoru, Po úmrtí pana dękana Jerábka stalo, stál knęz jiz dávno u oltáre, cekaje, v r. 1871. neudęlovalo se více toto domov- az se kűr usadí a utiší. Od té doby, co ní pozehnání, máme na kűru zpęv reformovaný, ještę se Po celý pűst zpívala se v nedęli o ranní nám nestalo, abychom pri nękteré skladbę, mši sv. písetl »Horo olivetská« nápęvem jak se u nás ríká, »kozla shodili«, totiz jako »Jiz jsem dost pracoval«; o »velké« chybili, aneb ve zmatek uvedeni byli; ac znęla pak píseń »Boze pred Tvou vele- by to nebylo divu pri skladbách Palestri- bností«; nyní zpíváme latinskou chorální nových, Háslerových a j., pri nichz musejí mši II. Ve všední dny stále zpívala se býti zpęváci velmi ostraziti a ve všem si »Jiz jsem dost pracoval«. jisti; kazdý hlas jest samostatnę veden V case velikonocním byla na repertoiru a není pouhým prizvukováním. den co den i v nedęli o ranní mši sv. Ale pri hudbę instrumentální býval tu píseń »Tretího dne vstal stvoritel«; pozdęji zázrak, kdyz jsme nęco na kűru nevyvedli: pal: v nedęli o ranní »Boze pred Tvou« tu housle, tam torny byly o takt pozadu a ve všední dny »Pred Tebou se klaníme«; neb napred, tam zas zakvicel klarinet, po mši sv. kazdého dne zpívala se píseń a kdyz jstne byli jiz všickni hotovi a utichli: bez prűvodu varhan, a to: v pondęlí »Hvęzdo bum! bum! uhodí si ještę tympanista ! Ale jasná« ; v uterý »Jezíši, s Marii, s matickou dostal pak také co pro to! Prícinou toho svou(,; ve stredu »Andęle Bozí, strázce bývalo málo zkoušek; sehnal-li jsem hudeb- műj«; ve ctvrtek »O Beránku Bozí tichý«; níky na jedinou zkoušlzu a to trebas jiz v pátek »Svatý Boze, svatý silný«; v so- pred samou produkcí, pred sluzbami Bo- | ||||
|