NEZAŘAZENO
Ročník: 1892; strana: 47,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
-47





dntiyA 2.

VIII. i. —t~—~=~ ^—e— } atd. Konci: (tonus) (fin.)=ú



Spí - ri-tus Dó-mi-ni al - le - lú - ja



ihned následuje:





~—emi-- --~~ — --~—~~

i. Confi-tébor, tibi, Dómine in toto corde me - o: in consílio justórum et congre - ga - ti - ó - ne

2. Magna opera Dómini: * exquisíta in omnes voluu - - tá - tes e - jus.

3. Conféssio et magnificéntia opus e - jus: * et justítia ejus manet in saé - cu -lum saéculi.





Po ukonceném zalmu se prvotní antifona nápęvem (však ponękud volnęji), v témze

opęt zpívá nebo recituje. usporádání jako zalmy predcházející.

Ještę prakticnęj ší jest P s a l t e r i u m Po modlitbách, nękdy i Icome:noraci (je-li

V e s p e r t i n u m, které sestavil F r. X. H a- predepsána) zpíváme obligátní antifonu Ma-

b e r 1 (Regensburg, Friedr. Pustet). Vydané rianskou, která prednáší se dle doby roku

jest s notami chorálními, a novęjší, tak zv. církevního: Nešporami soboty pred I. nedęlí

»Volksausgabe«, s notami bílými. Zde od- adventní pocínaje az do nešpor slavnosti

padají veškerá vysvętlení; podotknu pouze, Ocišla. P. M. ci Hromnic »A 1 m a R e d e m-

jak provozují se nešpory na kűru mé správę p t o r i s Mater«, po Hromnicích az do ze-

svęreném. »Deus in adjutórium« na- leného ctvrtku »Ave R e g i n a c o e l o r u m«,

lézá se na i*, stránce I-Iaberlova psalteria. od bílé soboty az ku nonę soboty po svát-

Pripravil jsem šest podlouhlých, krátkých cích Svatodušních »Regina c o e l i l a e-

prouzkű papíru s císlicemi I., 2., 3., 4, 5 t a r e«, nešpot•ami v predvecer slavnosti

a poslední písmenon M. opatrené. Po vy- Nejsv. Trojice pocínaje az do nony soboty

hledání na slavnost pripadajících nešpor, pred I. nedélí adventní »S a 1 v e Regina«.

kde u kazdé antifony v »p s a l t e r i u m ve- 'Tyto antifony jsou téz cástí kűrní modlitby

s p e r t i n u m« poznamenán j est název zalmu t. zv. C o m p l e t o r i a, kteréz pripojuje se

s pati-ícným tonem i finálou, vyhledal jsem ku nešporám, zejména v chrámech kate-

zalm dotycný v predepsaném tonu v psal- drálních aklášterních.

teriu a upevnil jsem špendlíkem prouzek Co se týce rozdęlení »V e s p e r a l e« jest

papíru císlicí oznacený na dotycnou stránku toto v hlavních cástech totozné s rozdęlením

v p s a l t e r i u ku pocátku zalmu. K první v »Graduale romanum«.

antifonę první zalm (I.), k druhé antifonę

druhý zalm (2.), az ku magnificat (M.); dva Svátky mnohých svatých a svętic v se-

zpęváci prednesli antifonu s prűvodem nebo znamu neuvedené nálezejí taktéz v Commune

bez prűvodu varhan (z nichz první zapęl S. a o. Commemorace pak obsazeny jsou

iuitiucn antifony az ku li), nacez jeden zpę- ve zvláštní stati, nazvané »A n t i p h o n a e

vák zazpíval první sloku zalmu, ostatní zpę- et Versiculi pro Commemoratione

váci (nękdy tri, ctyri nebo pouze dva) sloku Sanctorum«.



druhou, opęt jeden zpęvák sloku tretí, sloku O pripojení allelúja k antifonám v dobę

ctvrtou opęt ostatní zpęváci atd. Po pátém velikonocní (az do soboty pred slavností

zalmu a po Capitulum s I~-. Deo gratias ná- Nejsv. Trojice) bylo jiz dríve zmínęno a ve

sledoval pripadající hymnus chorální, první, Vesperale vzdy zvlášt uvedeno jest, zejména

tretí, pátou a sedmou sloku jsme zpívali, ve stati poslednę jmenované.



druhou, ctvrtou a šestou jsme recitovali; po Nejjednodušší harmonisace tonű zalmo-

príslušném responsoriu následuje opęt anti- vých i s finály vtransposicích nejvíce uzí-

fona ku magnificat, který zpíváme celým vaných:







Tonus I. (dorický auth.) Finalis i.





















-e

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ