| ||||
| ||||
-47
dntiyA 2. VIII. i. —t~—~=~ ^—e— } atd. Konci: (tonus) (fin.)=ú Spí - ri-tus Dó-mi-ni al - le - lú - ja ihned následuje: ~—emi-- --~~ — --~—~~ i. Confi-tébor, tibi, Dómine in toto corde me - o: in consílio justórum et congre - ga - ti - ó - ne 2. Magna opera Dómini: * exquisíta in omnes voluu - - tá - tes e - jus. 3. Conféssio et magnificéntia opus e - jus: * et justítia ejus manet in saé - cu -lum saéculi. Po ukonceném zalmu se prvotní antifona nápęvem (však ponękud volnęji), v témze opęt zpívá nebo recituje. usporádání jako zalmy predcházející. Ještę prakticnęj ší jest P s a l t e r i u m Po modlitbách, nękdy i Icome:noraci (je-li V e s p e r t i n u m, které sestavil F r. X. H a- predepsána) zpíváme obligátní antifonu Ma- b e r 1 (Regensburg, Friedr. Pustet). Vydané rianskou, která prednáší se dle doby roku jest s notami chorálními, a novęjší, tak zv. církevního: Nešporami soboty pred I. nedęlí »Volksausgabe«, s notami bílými. Zde od- adventní pocínaje az do nešpor slavnosti padají veškerá vysvętlení; podotknu pouze, Ocišla. P. M. ci Hromnic »A 1 m a R e d e m- jak provozují se nešpory na kűru mé správę p t o r i s Mater«, po Hromnicích az do ze- svęreném. »Deus in adjutórium« na- leného ctvrtku »Ave R e g i n a c o e l o r u m«, lézá se na i*, stránce I-Iaberlova psalteria. od bílé soboty az ku nonę soboty po svát- Pripravil jsem šest podlouhlých, krátkých cích Svatodušních »Regina c o e l i l a e- prouzkű papíru s císlicemi I., 2., 3., 4, 5 t a r e«, nešpot•ami v predvecer slavnosti a poslední písmenon M. opatrené. Po vy- Nejsv. Trojice pocínaje az do nony soboty hledání na slavnost pripadajících nešpor, pred I. nedélí adventní »S a 1 v e Regina«. kde u kazdé antifony v »p s a l t e r i u m ve- 'Tyto antifony jsou téz cástí kűrní modlitby s p e r t i n u m« poznamenán j est název zalmu t. zv. C o m p l e t o r i a, kteréz pripojuje se s pati-ícným tonem i finálou, vyhledal jsem ku nešporám, zejména v chrámech kate- zalm dotycný v predepsaném tonu v psal- drálních aklášterních. teriu a upevnil jsem špendlíkem prouzek Co se týce rozdęlení »V e s p e r a l e« jest papíru císlicí oznacený na dotycnou stránku toto v hlavních cástech totozné s rozdęlením v p s a l t e r i u ku pocátku zalmu. K první v »Graduale romanum«. antifonę první zalm (I.), k druhé antifonę druhý zalm (2.), az ku magnificat (M.); dva Svátky mnohých svatých a svętic v se- zpęváci prednesli antifonu s prűvodem nebo znamu neuvedené nálezejí taktéz v Commune bez prűvodu varhan (z nichz první zapęl S. a o. Commemorace pak obsazeny jsou iuitiucn antifony az ku li), nacez jeden zpę- ve zvláštní stati, nazvané »A n t i p h o n a e vák zazpíval první sloku zalmu, ostatní zpę- et Versiculi pro Commemoratione váci (nękdy tri, ctyri nebo pouze dva) sloku Sanctorum«. druhou, opęt jeden zpęvák sloku tretí, sloku O pripojení allelúja k antifonám v dobę ctvrtou opęt ostatní zpęváci atd. Po pátém velikonocní (az do soboty pred slavností zalmu a po Capitulum s I~-. Deo gratias ná- Nejsv. Trojice) bylo jiz dríve zmínęno a ve sledoval pripadající hymnus chorální, první, Vesperale vzdy zvlášt uvedeno jest, zejména tretí, pátou a sedmou sloku jsme zpívali, ve stati poslednę jmenované. druhou, ctvrtou a šestou jsme recitovali; po Nejjednodušší harmonisace tonű zalmo- príslušném responsoriu následuje opęt anti- vých i s finály vtransposicích nejvíce uzí- fona ku magnificat, který zpíváme celým vaných: Tonus I. (dorický auth.) Finalis i. -e | ||||
|