NEZAŘAZENO
Ročník: 1895; strana: 18,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
— 18 —





uvádí v dopise z Golcova Jeníkova, ze zvuku slovnílio a hudebního, potrebná

tam za rok pri dopoledních i odpoled- jest, krízkem (i) jsou poznamenány. Zá-

ních sluzbách bozích prezpíváno bylo vorka <> znací, ze v pi-ítomné práci

celkem 6o písní. Myslím, ze jinde tomu o dotycné písni více pojednáno.

bude podobnę. Proto zoo písní i pi•i vęt-

ším výbęru úpinę postací. Zkratky. O = Olomoucký offici-

ální diecésní zpęvník z roku 1892.

VII. Br = Brynych: Mešní a obradní

knízka z r. 1880.

Dle všeho, co o písních praveno, ná- Km = Kanciouálek Mladoboleslav-

sleduje nyní seznam dobrých círizev- ský, jednotou Cyrillskou vydaný.

ních (kostelních) zpęvű, z nichz L r. = Lehnerovy novę upravené

mozno vybrati pozadované císlo Loo pro roráty: rt =nedęlní, r2 =pondęlní.

chystaný officielní zpęvník. Písnę zvláštę Kd Konrád: Dęjiny staroceského

vhodtlé jak textem tak melodií ozna- zpęvu.

ceny jsou hvęzdickou (*). Písnę, u nichz RT = Rehák a Trobl : » Rorate et

nęjaká zmęna, zvláštę co se týká prí- laudate«,





A) Zpęvy v reci obecné.



Písnę ranní a vecerní, vezmou-li se : »Dękujeme, Boze, Tobę«, L r2, »Za

padlo slunce za horou(,, O 18.



Ke mši sv. tiché: J i n é (hodí se zpívati pred sluzb. boz. neb po nich)



AJveutní:

a) r o r a t e : '2 nebo 3 formulái-e dle I. r. '» Ej hle, prijde Pán a Bűh náš«, O 215.

upravené (kratší nez pűvodní), nebo *»Brána nebes zlatá«, O 218.

Br. 42, 44, 46; *»Hlásej, píseű veselá«, O 217.

G) ve dne: *»Ejhle, Hospodin prijde«, *»Zdrávas Panno cistá«, O 216.

O 2II. *»Vítej, milý J. Kr., jenz se vtęlil«, Kd66.

*»Vyros, nebe, Spasitele«, O 213. *»'Zdrávas bud P. M., 6 královno«, L r' 22.

*»Vítej, milý jezu Kriste, jenz se »Jak rűze krásná z Jericha«, O 2t7.

vtęlil«, I. »Sione, zraku pozvední«, K ni 62.



*»J i n é m e š n í« mozno upraviti dle návrhu llrevesova výše podaného nebo

dle Olomouckého kancionálu, str. 72, tak, ze na zacátek se zpívá nękterá z »jiných«

(zde v pravo poznamenaných), o kanonu nękterá o P. Jezíši (»O Jezu, spáso moje«

a p.) neb o Nejsv. Svátosti oltární (»Sione chval...«, »Zdráv bud' Vylzupiteli«),

na konec pak o P. Marii (dle casu neb obecná).



Vitnorní:

*»Vykupitel zvęstovaný«, O 227, »Vęcnému Tvűrci«, Kd 127.

*»Narodil se Kristus Pán«, *»Co kdys od proroku«, O 228.

»Nad Betlémem vzešlo svętlo«, L 8 i *»Vítej, Kriste, v Pannę cisté«, O 229.

*»Narodit se Kristus Pán«, Kd 69.

*,>Slyšte, slyšte, pastuškové«, RT 39

*» J i n é m e š n í« dle udání v adventu *»Vítej, milý J. Kr., z Panny cisté«, Kd 179.

»Chtíc, aby spal«, »Panna houpá dítę«,

»Plesejme vhod veselý«, O 229.

Pro domácnost: »Nesem vám noviny«,

O 234



Zjeveuí Pánc:

*»Nastal nám den veleslavný«, Br. 58. '»Betléme, všech velkých męst«, O 253.



Yoytní : *)

*»Pristup, duše, v skroušenosti«, O 259. *»Úzkost doma srdce mucí«, O 268.



*) Tu musím pripomenouti poznámku Scháferovu, 1. C. 44: Nejvíce zpęvníkű a modliteb zacíná

rozjimáni o smrti Páne s postem, ba nękdy jii devíurikem. C( r k e v u v a z u j e o d Z j e v e n í P á n ę

ai do nedęle smrtelné ciuuý zivot Pánę a teprve nedęlí smrtelnou zacíná

rozjímati o jeho smrti.

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ