| ||||
| ||||
-70
vlastního ústrojí a slabé konstituce. Jeden V pozehnaných dobách duševního obrodu będoval, ze nemá dechu, druhý si stę- pi-icházívá clovęk k poznání nedostaticű zoval na závrat, ti•etí tvrdil, ze by ho a chyb, do srdce prací a útrapami ochab- chűze ve vedru a potu lc smrti utrápila, lého vlévá se nová Izrev, která napotom ctvrtému posléze bránila tęlnatost. Kdo proudí bujareji veškerými cévami a zi- by se trmácel stoupáním na tak vysoký, lami zivota duševního, clovęk unavený tak nepi-ístupný, tak pustý vrch. Strach omládá a pouští se v zápas zivota, aby jest velká vęc. Byl tudíz hloucek muzű štastnę dokonal, co štastnę zapocal. chrabrých a odvázlivých, srdcí bojov- Má-li clovęk pi•ítele, jemuz lze po- ných bez báznę a strachu pi-íliš nepatrný. stesknouti si, jehoz sdílné srdce rozumí Z pocátku bylo nás jen nękolik a to starostem a útrapám, povíme-li mu, co rozptýlených po rűzných koncinách v Ce- nás souzí a trápí, odlehcilo se nám. chách a na 'Moravę, kterí si podali ruce Bi•ímę, které nesou dva, jest o polovinu k spolecné práci. Prapor Cyrillský caso- lehcí. Soucit jeho, dobrá rada, kterou pisem tímto rozvinutý stal se stred i- nám udílí, jest rosou vadnoucí kvęt s k e m, kolem nęhoz z hloucku vzrostl osvęzující, jest olejem, jímz rozbouicné zástup, ze zástupu vojenský šik, který viny męní se v klidnou liladinu. Talco- zpęvem svolával novácky od veškerých aým dűvęrných prítelem jest »Cyril l«, koncin vlasti. Kdyz šik vzrostl v plulo, jemuz lze s pinou dűvęrou otevríti srdce, nastala potreba rádné organisace, aby u nęhoz lze hledati rady a útęchy, je- takticky bylo lze v pred se bráti a muz lze svęriti, co pouze pi•ítel s pi-íte- v díle zapocatém s výsledkem pokraco- lem sdílí. Jsou zálezitosti, ]zteré ve vati. Zi•ízením Obecné Jednoty Cy- výrocních zprávách Jednot Cyrillských r i 11 s k é a sní souvisejících odvętvených z moudré opatrnosti se zamlcují, aby Cyrillských Jednot farních po vypisováním uepi•íznivých pomęrű a osob diecésích, spravovaných vedle pi-iroze- rozvoji zivota Cyrillského p~ekázejících iiého zákona samosprávy C y r i 11 s kým i stav ménę utęšený se snad ještę více Jednotami diecésními, vojsko Cy- nezhoršil. Vyskytují se mnohdy vęci rillslcé se sorganisovalo, aby za jednot- c h o u 1 o s t i v é, o kterých dluzno mlu- ného vedení v pochodu statecnę pokra- viti pouze s nevšední opatrno.stí a šetr- covalo na všech stranách, pokud úpiného ností, které však naprosto zamlcovati vítęzství nebude dosazeno. neprospívalo by vęci Cyrillské. Jsou Jsme na pochodu. rady a p o ]c y n y, které kazdý našinec s vdękem pi•ijme a radostnę uvítá, jestlize Jak se nám dai•í? jimi upozorní se, co by bylo ku pro- Máme-li pochodem kráceti bezpecnę spęchu, rozkvętu a zdárnému vývinu k vítęzství, jest treba, abychom doko- jednoty Cyrillské bud Obecné, anebo nale seznali pomęry jednotlivých cet, Jednot diecésních a farních. Jsou z ku- zde postupujících, jinde odpocívajících, š e u o s t i a poznamenání, která pro struc- jinde snad i pi-íliš dlouhému spánku se nost anebo z opatrnosti ménę se liodí oddávajícícli. Malovati pi-íliš do rűzova, pro clánky a dopisy, za to však výbornę kde skutecných rűzí není, neprospívá. lze o nich mluviti ve zvláštní rubrice, V táboic Jednot Cyrillských má se to v níz lze zahrnouti všecko, ceho Cyrilli- podobnę jalco v zivotę lidském vűbec a stűm vędęti treba. Jsou myš 1 é n k y, spolkovém zvlál`tę. Všeliké spolky a tudíz které mnohdy jako blesk hloubavou duši i jednoty Cyrillské skládají se z lidí. osvítily, jejichz jasná záic jest s to tem- A clovęk? Jest nádobou pi•íliš kiclilcou. notu mzikem objasniti a jalzo meteor I duch nejpruznęjší a nejráznęjší casem barevným svętlem oslniti. ochabuje z dűvodű zcela pi-irozených. Veškeré zálezitosti, rady, zlcušenosti, Pi-íliÍnou prací, pi•ekázlcami v cestu kla- myšlénky tohoto druliu mozno ]cu po- denými, nedosti utęšeným výsledkem, ucení, povzbuzení a uzitku veškerých lhostejností cinitelű povolaných k hájení Cyrillistű zde v »Cyrillu« s prospęchem a poduorování , nevrazi\ ostí lenochű uvei•ejiiovati. "1_a tou pi•ícinou zahajuje plodné práci prelzázejících, úskoky zlo- redaktor novou rubriku: »J a ]z s e n á m myslnílzű osení potem zalívané zákei-ni- d a i í ?« do které lze vše zaí-aditi, co by cky nicících ochabuje prirozenou męrou zájműm našim spolecným prospívalo. i mysl relcovná a srdce statecné. Ob cas Je-li hudba posvátná a pęstování její jest ticba obroditi se, k novým bojűm spolecnou zálezitostí veškerých Cyrilli- posilniti se, k nové práci osvęziti se. stű, jest povinností jedli oli o kaz- | ||||
|