| ||||
| ||||
Pokud se týká vlastní cinnosti spolkové, tu Pánu nebes a zemę, jak toho pro svou velebnost
sluší uvésti, ze zkoušky pravidelnę konány byly a dobrotivost zasluhuje a pokud naše slabé síly jednou za týden a to v neclcli. (Mimochodem pri. dostací. pomínám cinným pp. cleniun, aby se tęchto cvi- Sbor liturgický cvicí vl). Hugo Kubik, jedna- cení snaiili co nejvice súcastúovati.) tel, a reditel kűru p. udící ucitel Ant. Grulich. Nacviceno bylo 6 uových mší, a sice: dvę ocl Dorost pęvecký (dítky školu í) cvicí pp. ucitelé N e š v e r y: jedna jeduohl. ku poctę Ducha sv. Alferi a Komrs; zejména p. ucitel Alferi, majic (zpívána tkrát), druhá ctyrhl. pro smíš. hlasy ku 4. (zde nejvyšší) trídu, uci základűm zpęvu noto- poctę P. AI. (5krát) ; od M o 1 i t o r a (2krát) ; od vého dle Rennerových tabulek a nacvicil chorální S y c h r y pro 3 muiské hl. (tkrát); od ])iebolda ,,Asperges,, a f, mši chorální. Cvicí pravidelnę pro smíš. hl. „Lauda Sion« (zkrát); IV, chorální 2krá1 v témdni. Mimo to ucí oba pp. ucitelé pís- z Lehnerova kancionálu (2krát). Mimo to byly opa- nim ceským dle kancionálu sv.-Janskéhu. kovány dríve nacvicené mše od tęchto skladatelű: Co se písnę obecné týce, zpívá zde lid posud i: a m p i s („Cuuibert«, 3krát) ; C a i n e r („Hodie své staré písnę dle starého kancionálu Králové- Christus natus est«, 3krát), S c h p f (3krát) ; L e i t- Hradecicého, vzelijalc znešvarené, dítky však všed- n e r (dvę mše dávány 6krát) ; H a 11 e r (Missa tli. ního dne zpívají dle ]cancionálu svato-lauslcého. 2krát), Hruška (i krát), Siugenberger (.,in V nedęli o velké, není-li vętší svátek, zpívají se lton. sc. Stanislai«, 31u át), T. c h o r á l n í dle kan- mešní pisnę slavnostní neb casové (adventní atd.) cionálu Lehnerova (7krát). dle lcanciunálu svato-Janského. Literátského sboru Requiem zpívány od Kríikovskéli o tu nemáme. Dolcu (2krát), od S y c li r y (2krát), od \V i t t a (jednohl. męl lid text v ruce, nelze na zalození literátského tkrát). sboru pomysliti. Gradualia a Offertoria provedena od Výrocní valná schűze zdejší farní tęchto skladatelű: od Foerstra, Slcuherslcého, Leit- J e d n o t y C y r i 11 s k é ]cunala se v ueclęli odpol. nera, l'alestriny, \Vitta, Maldegltema, Ilallera, IIa- dne t. biezna. Vydaiíla se jak nálezí. Výbor se- nische, ~Yeaselacka, Cainera, Maláta, L iidlera, stavil k ni tento program: i. Smyccové kvartetto Maška. O velikonocích zpívána z Gradualu prae- od flaydena.L jeho „Sedni slov« c. 2. 2. Zahájeni monstratského sequence ,Victimae pasch.,< a „Ave schűze.Lpráva jednatelská a úcelní. Volba revi- verttm«. sorű. 3. ,Ceská piseű« c, i. Sbor od Smetany. „P a n g e l i n g u a« provedeny ocl I'alestriny, 4. Prednáška o zpęvu. S. „Stála matka bolu zele«. Ilallera, Nešvery a chorální. Sbor ocl Witta, op. 7. 6. Smyccové kvartetto od Byly tedy provozovány skladby v uplynulém Haydena. Z jeho „Sedni Aoc,, c. 6. 7. Vulby no- roce ud 20 rázných skladatelű. vého výboru i piedstaveustva jednoty. Volné ná- Ještę zmíniti se jest o hudebním archivu na- vrhy. i Hhláška nových clenű. šem. Ku jmęní naši Jednoty nálezí Š3 m š i, a to I'ied l:rvnim císlem upozornil piedseda, vdp. 25 mši pouze v partiture (pozűstalost po bývalém pievor Dlethod Nývlt, shromázdęné, ze proslulý iediteli kűru p. Varikovi), pak 23 mši, které mají I-faydtt slozil na posledních sedm slov Pánę smyc- partitury i hlasy. Rűzných motett (Gradualia, Offer- coví kvartetta, jakási hudební motetta, ale beze toria, •1'ange lingua„ a jiných), které po rűznu slov, takze v nich vyjádíena jest jen hudební ná- jsou roztroušeny, jest S9 kromę sbirky : G r a d u- lada, která mu na mysli tanula, kdyz o tęch sedmi a 1 i a a O f f e r t o r i a od Leituera na celý ruk, slovech rozjímal. V tom císle, které jest první na pak sbírky m o t e t t od Skuhersicého na programu, hledęl Ilaydn vyjádriti, jak na jeho hu- všechny nedęle adceutní, pak na t., 3., 4, a S. debuilto ilucha úcinkoval smysi slov Pánę: Ještę nedęli po sv. Duchu, na Lozí Télo, naLvcstováni, dnes budeš se mnou v ráji.« Nanebevzetí, Naruzení a Neposkvrnęné posetí 1'. po zdarilém piednesu zahájil piedseda schűzi M., na sv. Jana Nep. a sv. Václava, na Narozeni asi tęmito slovy : Od zaloiení naší Jednoty konáme Pánę a na sv. 5tępána (celkem 17). `Te Deum« dnes první výrocní valnou schűzi. (< takové schűzi latinské od Sychry,Lelinky, Kr ízkovského. „Re- bývá zvykem podati jakýsi prehled cinnosti za quiem<, od Schópfa, Kiíilcovslcého, \\'itta, LaUlera ruk uplynulý. Jednota naše neműze se vykázati a Sychry. ciny širší veiejnosti nápadnými a na jakousi ze- Po p. Varikovi piipadlo Cyrillské Jednotę sedm vnęjší okázalost vypoctenými. Není to ani úcelem rocníku casopisu „Cyt•ill« (roc. NIII.—Ril.). Jed- ani úlohou jednoty naši hledati v jakési okázalosti nuta odebírá 2 casopisy hudební: ,Cyri11,, a „Da- odplatu za své snazení jii zde na zemi, nezpívá libor«. pro potlesk, pro obdiv, pro chválu lidí, nýbrz Koncím svou zprávu jednatelskou poukázáním p.edevšim pro chválu Bozi a spokojuje se tím vý- na písmo sv., které casto a casto vybízí, abychom sledkem, kdyz ve svých posluchacich v kostele Pánu nebes a zemę pęli. Slova: „Psalite Deo«, shromázdęných takovou vzbudí náladu mysli, která .Cantate Deo«, která casto v pismę sv. se opakují, by primęieua byla posvátnému místu, na nęmz se znamenají po cesku: „Zpívejte Pánu!« Nuze pęjme zpívá a posvátnému úkonu, který zpęvem se do- | ||||
|