NEZAŘAZENO
Ročník: 1898; strana: 4,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
— 4 --



naší vdęcnosti má tvoriti jedinę nel:o- námi a Rohem nciconecttost jako nepi•e-

necná a vęcná láska a milosrduost na- konatelná propast, a naše díky nemohly

šeho Bolta. Není zádného casu, zádného by az k jeho velebnosti dojíti. Ale skrze

místa a zádného pomęru zivota, v nęmz Kriste jdou pi•ímo vzhűru a proniknou

by smęlo zaniknouti díkűciuęní Bohu az do srdce Bozího. Jeden jest zajisté

v našem srdci, ua našich rtech. Všude Bűh, jeden také prostredník mezi 13oltem

a Vzdy máme Bohu dękovati, nejen za a lidmi, clovęk Kristus jezíš«. (t. Tim.

dnű dobrých, nýbrz i za zlých a v noci 2, 5.)

neštęstí, také v chatrci chudoby a na »Avšak nejen my lidé, nýbrz i blazen{

lűzku bolestí. andęlé musejí skrze Krista l: Bohu do-

Jest to krestanűm vlastni most také jíti. Na pravici Boí'.í seclící Spasitel jest

z toho dękovati, co pokládá s~ ęt za ne- také jako clovęk lilavou sborű andęl-

štęstí. Nebot dękovati Boliu z dobrodiní, ských. Jelio postavil Otec za hlavu celé

to ciní také pohan a zid; ale dękovati církve, jal: bojující, tak vítęzné, to jest

Bohu z trampot a utrpení, to jest opravdu svatýcli a andęlű v nebeské vlasti.« (Sv.

l:restauslcé smýšlení. Kdo Bohu ještę dę- Tomáš Al:v.)

kuje zvedaje kríz, ten opravdu svého Vęru, prve nez bozské Slovo naši

Spasitele následuje. Zbozný job pozbyv prirozenost na se vzalo, aby ji ve své

všech svých clítel< a veškerélio svého osobę povýšilo na trűn nebeský, nedo-

majetku pravil: Hospodin dal, Hospo- stávalo se také andęlűm ještę nęceho.

din vzal, jakz se Hospodinu líbilo, tak Pozívali sice slávy a patreni na Boha.

se stalo; bud jméno Hospodinovo po- Bylo po zkoušce a dobrí andęlé byli ve

zehnáno !« A kdyz sv. Alzbęta byla za- svatosti utvrzeni, ale ještę nemęli všeho.

puzena a opuštęna za zimní studené noci, Chybęl jim ještę prostredek, aby molili

odebrala se do františkánského kostela dokonale k Boliu dojíti. Kristus ještę

a dala pęti Te Deum, aby podękovala nevstoupil se svou lidskou pi•irozeností

Bohu za souzení, kterými ji navštívil. na nebesa. Teprve od na nebe vstoupení

(vińme i díky Bohu »vzdy a všude« — Kristova jest spojení andęlű s Bohem

v radosti i v zalosti, pri zdrav{ i v ne- dokonalé. Pred Kristem vzdávali andęlé

moci. svoji cest Bohu skrze Krista, jenz prijíti

Naše díky vzdávají se Bohu męl; nyní klaní se jeho bozské veleb-

trojjedinému, a sice prednę »Hospo- nosti skrze Krista, jenz ve své lidské

dinu svatému« (llomine sancte), prirozenosti sedí na pravici Otce. Pan-

jenz jest v sobę samém dokonalý a pra- stva a nebeské Mocnosti tresou se pred

men vší svatosti, a jehoz panování v tom Synem clovęka stkvoucím se ve své

zálezí, ze vede své tvory skrze lásku ku slávę ; Nebesa a nebes Síly oslavuji ne-

svatosti, to jest ku sjednoceni s vűlí konecným plesáním Beránka, jenz byl

Bozí a tím ku blazenému s ním spojení. zabit. A tím pricházíme ku konci prae-

Za druhé »Otci všemohoucímu« face.

(Pater omnipotens), jenz jest pra- »Per quem majestatem tuam

zdroj Bozství a pűvodce všeho, co mimo laudant Angeli, adorant Domi-

Boha jest. Otec zplozuje Syna, a oc! nationes, tremunt Potestates.

Otce a Syna zároveń vychází Duch svatý. Coeli coelorucnque Virtutes ac

Ale svęt jest stvoren od Otce, skrze beata Seraphim socia exsuitati-

Syna, v Duchu svatém; procez sluje vše- one concelebrant. Cum quibus et

mohoucí (omnipotens). Konecnę dęku- nostras voces ut admitti jubeas

jeme »vęcnému Bohu« (aeterne deprecamur, supplici confessi-

ll e u s), jenz o sobę dí: »Já jsem, který one dicentes«: »Skrze nęhoz ve-

jsem«, jenz jest bytostí nade všecky by- lebnost Tvou chválí Andęlé, jí

tosti a ani nepocal býti, ani neprestane se klanęjí Panstva, pred ní Moc-

býti. nosti se tresou. Nebesa i nebes

»Per Christum Dominum no- Síly a blazení Serafové spolec-

strum«: »Skrze Krista, Pána na- ným plesáním oslavují. S nimiz-

š e h o«. Sv. Tomáš Akvinský praví: to, prosíme, bys i našim hlasűm

»Naše dikűcinęní musí po téze cestę prístup dáti rácil, kdyz u pokor-

k Bohu vystupovati, po které milosti ném vyznání voláme...«

Bozí k nám pricházejí, skrze Jezíše Kri- Zde vede nás praeface ke branám

sta. Chtęli bychom ve svém vlastním vznešeného svęta andęlského, dává

jménę s Bohem obcovati, stála by mezi nám patriti do ríše tęchto blazených

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ