| ||||
| ||||
-76
matika jest pouze jakýmsi úskalím v cír- Wittovy, Vešverovy, Mittererovy, Stehle- ]cevní hudbę, jez dosti nebezpecno bez ovy a Koencnovy. Ze skladeb tęch jde pohromy obeplouti. Postrádá-li skladatel na jevo, ze chromatika principielnę ne- církevní hudby a varhauílc nálezitého zamítá se ve skladbách moderních, ný- odborného vzdęlání, pak jest vysazen brz toliko v chorálu gregoriánském a svętáckým zivlitm vűbec, byt by o chro- tudíz i v predehrách k chorálu samému. matilcu ani nezavadil. Youlcazujeinet k vűli »Kazdá, v základní náladę s chorálem dűkazu pouze ku pseudocírlcevním sklad- zivę kontrastující skladba jest více ménę bám illozartovým a Haydnovým, kteréz necírkevní«, praví Witt na jistém místę, nikoliv pro sporadicky v nich obsazenou a na druhém místę praví: »K Palestri- chromatiku, nýbrz pro jejich svętáckou novi nutno se pripojiti, na jeho zálcladecli melodiku, rliythmiku a instrumentaci dále pokracovati, nikoliv však saltem chrámu Pánę skorem naprosto nedű- mortalem se rítiti do nejmodernęjšího stojny jsou. Abychom nabyli jasného zpűsobu komponování.< K uvarování se svętla, jak mozno beze škody uvésti do hrubých chyb a pokleslcii uváclíme jako moderní církevní hudby chromatického odstrašující pi•ílclad nękolik notových zivlu, ovšem v míre nejskrovnęjší, od- príkladu : porucujeme k zevrubnému studiu mše Copová chromatika. C7J j7J .1- • ~-i i I ~ ~ I ~ ~~ atd. >--- atd. _ I 1 roo = =~ rl I— I nI {-- rad Základní skladba a sbor. Ij »Upe- mentálního v hudbę pseucloeírlcevní, k nę- p~ená« skladba tato v úpravę pro smyc- muz schází ještę fanfáry trub a kotlű, cový quartett. Celek jest souhrn copu jez snadno si kazdý z vlastní zkušenosti harmonického, rhythmického a iustru- dopiniti műze svojí fantasií. Muzský sbor. Tenori | ||||
|