NEZAŘAZENO
Ročník: 1898; strana: 76,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
-76





matika jest pouze jakýmsi úskalím v cír- Wittovy, Vešverovy, Mittererovy, Stehle-

]cevní hudbę, jez dosti nebezpecno bez ovy a Koencnovy. Ze skladeb tęch jde

pohromy obeplouti. Postrádá-li skladatel na jevo, ze chromatika principielnę ne-

církevní hudby a varhauílc nálezitého zamítá se ve skladbách moderních, ný-

odborného vzdęlání, pak jest vysazen brz toliko v chorálu gregoriánském a

svętáckým zivlitm vűbec, byt by o chro- tudíz i v predehrách k chorálu samému.

matilcu ani nezavadil. Youlcazujeinet k vűli »Kazdá, v základní náladę s chorálem

dűkazu pouze ku pseudocírlcevním sklad- zivę kontrastující skladba jest více ménę

bám illozartovým a Haydnovým, kteréz necírkevní«, praví Witt na jistém místę,

nikoliv pro sporadicky v nich obsazenou a na druhém místę praví: »K Palestri-

chromatiku, nýbrz pro jejich svętáckou novi nutno se pripojiti, na jeho zálcladecli

melodiku, rliythmiku a instrumentaci dále pokracovati, nikoliv však saltem

chrámu Pánę skorem naprosto nedű- mortalem se rítiti do nejmodernęjšího

stojny jsou. Abychom nabyli jasného zpűsobu komponování.< K uvarování se

svętla, jak mozno beze škody uvésti do hrubých chyb a pokleslcii uváclíme jako

moderní církevní hudby chromatického odstrašující pi•ílclad nękolik notových

zivlu, ovšem v míre nejskrovnęjší, od- príkladu :

porucujeme k zevrubnému studiu mše



Copová chromatika.

C7J j7J .1-

• ~-i i I ~ ~ I ~ ~~











atd. >--- atd.

_ I 1 roo = =~ rl I— I nI {--







rad Základní skladba a sbor. Ij »Upe- mentálního v hudbę pseucloeírlcevní, k nę-

p~ená« skladba tato v úpravę pro smyc- muz schází ještę fanfáry trub a kotlű,

cový quartett. Celek jest souhrn copu jez snadno si kazdý z vlastní zkušenosti

harmonického, rhythmického a iustru- dopiniti műze svojí fantasií.























































Muzský sbor.





Tenori

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ