| ||||
| ||||
— 77 —
Copový sloh jarmarecních muzských pová chromatika presládlou, sentimen- sborű, zvaný po nęm : Liedertafelstyl. tální, ba i koketní; procez liodí se pre- Skladatelové toho druhu zijí ze samých, výbornę k liudbę nizší kategorie, jako tisíckráte jiz prezvýkaných reminiscencí, na pr. k »salonstiickűm k ariím pro aniz by jim pripadlo, ze vesmęs adopto- krídlovku, k rűzným sborűm s testem vati hledí dítky starého Zeltera. Po erotickým atd. Vidí-li kdo v tomto copu stránce charakteristické jeví se byti co- duchapinost, prejme mu ji. Chromatika moderní opery. ~, ~', r ~ f • X%± ~. • i t ly t t t , ~, ~ r I atd. Tyto pí•iklady chrámu Pánę naprosto vlastností toliko opere nezbytných. nedűstojué chromatiky, doufáme, ze stací Sapienti sat ! V moderní opere chro- k uvarování se podobné »duchapinosti« matisuje a moduluje se (snad jedinę) jen na nepravém místę. Jsmet ostatnę pre- za úcelem dramatickým; v církevní hudbę, svędceni, ze vyumęlkovaná tato smęsice kde nejde o hudební illustraci celé stup- tonű, tento kaleidoskop pro velké dęti, nice lidských vášní, nabývá abnormální pracnę u klavíru stlucený, není zádným modulace své oprávnęnosti jen tehdáz, nebetycným umęním, nýbrz uchylováním kdyz jecná se o spojení dvou co do to- se po šikmé ploše ku copu, v jiné toliko nin nepríbuzných skladeb, za pomoci formę. Po stránce charakteristické nutno varhanové mezihry. Ze není ani zd této kategorii chromatiky pi-isoucliti pi-í- nutno hledati spásy v tak zv. »zláma- lišué pestrosti, rozliáranosti, náruzivosti, ných akkordech«, vysvítá z malé ulcázl.y smyslnosti a svętobolu, tedy samých následující: Závęr sl:laclby z E. dur. Varh. prechod do následující sl.ladby z Es dur. =CS-_- 11 I -- r ,o-~- CD- CD^ z. Pícchod do mixolydské. Závęr skladby z As dur. —c~- _~ -- --Q-- r` | ||||
|