| ||||
| ||||
XXXVI. CYRILL 83
Neb kdy gsau rytírzy Pána Krysta s krzí- Protoz my krzestiané neniczko nespęme, zem wyzdwihly Ale z geho slaveného wzkrzíssení se radugme, Sukni geho rozdęlyti kázaly, Odwalýcze kámen twrdosti srdcze nassehc Ale potom mezy nymi rozeprze wzessla, A zanechagícze hrzessení swého, Nękterzí chtęgícz, aby k russení neprzissla, Kráczely po hrzebíczku Swatých cztností, Uwrhnaucz meczýc, komu se dostane, Prziblýzily se do wéczné radosti. T79. Atf proto w swé zlosti wostane, Neb gest tak Dawid prorokowa.l, Kladiwo s hrzebíky. Yakz gest tento lid zidowský wykonal, Raucho mé rozdęlili gsau sobę, Hle, yaké gest bylo kladiwo y hrzebíczy, Gimiz pak los chtę mítati o nę. Gímz to bozij protiwníczy My pak Krzestiané pilnę ssetrzme toho, Przibígely rucze y nohy, Raucha cztností swatých a ziwota pobozného, Nad wsseczky strany welmi táhly. Kráczegícze cztnosti do cztnosti ziwi gsauce Tak ho ukrutnę roztáhly, A blahoslaveného ziwota dosáhnaucze, Ze se w nęm zíly trhaly, Dossly z bohem węczného králowánij, Tlukaucze kladiwem geho kosti, Newýrnluwné radosti a pozehnánij. 78. Giz dauffegme geho milosti, Neb gest proto roztáhl rucze obę, ludas cum loculo. Aby nás wsseczky dnessní den przitáhl Gidáss se zapomenuw na Pána swého, k sobę. io. Smlúwu s zidy wzal, aby gim zradil ho, Sebral rotu, rzekl podte spísse, Suknę. W zahradę nagdem Pána Gezijsse. Yaká gest byla Suknę Spasytele milého, Poslysste nynij lidé mile, Kteráz mu wzata od lidu litého, Czo se wám bude oznamowati této chwíle, Neb kdyz gsau Pána Gezijsse na krzízy Od pat noh az do wrchu hlawy roztáhly, Nebylo na nęm zádného zdrawij, Tehdy gy Rytírzy mezy sebe wzaly. Ale vstal gest wsseczek zsynalý. Nebyla gest pak nikda zssíwaná, 0 Beránku milostiwý Ale od spotku az do wrchu setkaná. Pro twé Swaté newinné umuczenij Bylo gim gí lýto rozdęlyti, Dey nám uczastnau (!) býti twého slaveného Umínily gsau o ní losy míti, wzkrzíssenij. i2. Tak aby se dostala czelá gednomu z nich, Aby se napinilo s písem proroczkých.*) Koruna. Tam se nynij modlil, Takowá gest byla Koruna y trest, Aby w geho pokussenij neupadly. Kterauzto Pán Krystus korunowán gest, Wssak proto mnoho se nestrachugte, Od zlých lidú bez milosti Gedno malyczrcý se mnau potrwegte, Wtlaczena byla az do kosti, láti przigdu k nęmu, geho polýbím Hognę krwe wytoczila, A tím spúsobem wám ho zradím, Kdyz do mosku proskoczila Neb sem yá za to peníze wzal, Ukrutnę umdlela Sylného Abych ho w rucze wasse dal, Dauffegme milosti geho, Giz wy se chopte tím rychlegi, Ze za tu Korunu przetęzkú Wedaucze ho, kam wíte, oppatrnęgi. Dá nám po smrti Korunu Nebeskú. Tehdy oni na Gezisse s hrotem przipadly, A przed Pila,a ho prziwedly. Rzebrzík. Tu przess czelau noci odpoczinutí nemęl, To wsse pro nás podstaupiti smęl, Hle takowý gest byl rzebrzík, po nęmz Tu gey bily w hlawu na twarz plygícze, P. Krystus Polyczky dáwagícze, s ním se katowagícze, Weden gest od ffalessných wúdczúw, Od gednoho k druhému s ním se taulaly, Kterak gest przeukrutnę na nęm trápen byl, A gako bláznu se posmíwaly, Od Jozeffa s krzíze snat, do hrobu wlozen Neb Gidáss wsseczko zrácze zrádnę czinil byl, Bylo by lépe, by se nikda nenarodil. 3o. Kterýz gest byl obsazen stráznímij. Tij spícze, zmesskaly geho z mrtwých wstánij. *) Následující rádky tohoto odstavce nálezejí do oddílu »Iudas cum loculo« za verš: »V zahradę najdeme Pána Jezíše«. Tamęjší pak pokracování „Poslyšte nyní lidé mile ...” patrí nepochybnę na po- cátek posledního odstavce ,Conclusio post armis". Z prepsání toho jest vidęti, ze verše tyto opisovány byly z lístkú s rukopisem o nęco starším nezli jest tento z roku 1538. | ||||
|