| ||||
| ||||
XXXVII. CYRILL 5
Do - mi - ne Fi - - - - li Do - rni ne Fi - - - li Do - mi - ne Do-mi-ne Fi - Do-mi- ne Fi li Následuje tklivé: »qui tollis« (Lento). Varhany uvádęjí je motivem a, (I.) a po nich bas (solo) zpívá : Lehlo. ~- ~~ a•— Qui tol lis pec - ca - ta Zas ten prvý motiv chorálního »Kyrie«. Alty tiše pripojují: »miserere nobis«. Pak solový tenor sám pęje: »qui tollis«, Qui tol - lis pec - ca - ta jehoz melodie prýští ze základního motivu a, tentokrát mollovę zladęného. Pak sbor pri- hlásí se ve fortissimu se »suscipe ...« a zas alty tiše recitují »miserere nobis !« — na to varhany v pianissimu zakoncují tuto krásnou staf. A opęt chápou se varhany motivu a, — tentokrát v jeho druhé (II.) formę — od nich prejímá jej sbor kdyz zpívá : »quoniam tu solus Dominus ...« — síla sboru i varhan mohutní, ve varhanách stále motiv a,. Poslední oddíl »Cum sancto Spiritu« zahajuje tenor: a tempo b3 t= R----G- -r-- Cum san- cto Spi ri - tu Po nęm vstupují hlasy ostatní, vedené stále polyfonnę v piném fortissimu, podporovány brillantním prúvodem varhan; sbor dále chopí se slov »in gloria Dei Patris«, — náhle zmlkne, aby s tím vętším nadšením dozpíval v unisonu (na d) »in gloria Dei Patris — Amen!= za prerývaného prúvodu varhan, reprodukujícího stále motiv a,. Tímto spontan- ním závęrem »Gloria« koncí. CREDO. Zacíná je tenor motivem: 4Me r-o rrau tropo. a ~— ~_ _~ mf Pa-frem o - mni- po - ten- tem, jehoz druhá cást vykazuje zrejmę motiv a„ prvá pak II. oddíl motivu b, ; za tenorem v imitacích nastupují hlasy ostatní. Pred »genitum« ozve se zas ve varhanách motiv a, a hned nastupuje zas tenor: b5 mf Ge - m ° tum non fac-tum | ||||
|