NEZAŘAZENO
Ročník: 1911; strana: 57,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
XXXVII. CYRILL 5









Do - mi - ne Fi - - - - li







Do - rni ne Fi - - - li Do - mi - ne







Do-mi-ne Fi -







Do-mi- ne Fi li



Následuje tklivé: »qui tollis« (Lento). Varhany uvádęjí je motivem a, (I.) a po nich

bas (solo) zpívá : Lehlo. ~- ~~

a•—





Qui tol lis pec - ca - ta

Zas ten prvý motiv chorálního »Kyrie«. Alty tiše pripojují: »miserere nobis«. Pak

solový tenor sám pęje: »qui tollis«,





Qui tol - lis pec - ca - ta

jehoz melodie prýští ze základního motivu a, tentokrát mollovę zladęného. Pak sbor pri-

hlásí se ve fortissimu se »suscipe ...« a zas alty tiše recitují »miserere nobis !« — na to

varhany v pianissimu zakoncují tuto krásnou staf. A opęt chápou se varhany motivu a, —

tentokrát v jeho druhé (II.) formę — od nich prejímá jej sbor kdyz zpívá : »quoniam tu

solus Dominus ...« — síla sboru i varhan mohutní, ve varhanách stále motiv a,. Poslední

oddíl »Cum sancto Spiritu« zahajuje tenor:

a tempo

b3 t= R----G- -r--

Cum san- cto Spi ri - tu

Po nęm vstupují hlasy ostatní, vedené stále polyfonnę v piném fortissimu, podporovány

brillantním prúvodem varhan; sbor dále chopí se slov »in gloria Dei Patris«, — náhle

zmlkne, aby s tím vętším nadšením dozpíval v unisonu (na d) »in gloria Dei Patris —

Amen!= za prerývaného prúvodu varhan, reprodukujícího stále motiv a,. Tímto spontan-

ním závęrem »Gloria« koncí.



CREDO.

Zacíná je tenor motivem:

4Me r-o rrau tropo.

a ~— ~_ _~



mf Pa-frem o - mni- po - ten- tem,

jehoz druhá cást vykazuje zrejmę motiv a„ prvá pak II. oddíl motivu b, ; za tenorem

v imitacích nastupují hlasy ostatní. Pred »genitum« ozve se zas ve varhanách motiv a,

a hned nastupuje zas tenor:



b5

mf Ge - m ° tum non fac-tum

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ