NEZAŘAZENO
Ročník: 1911; strana: 58,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
58 CYRILL XXXVII



za ním ostatní sbor, nacez bas sám zpívá: »qui propter nos homines et propter nostram

salutem« a na to hned smíšený sbor: »descendit de coelis« (ve forte);— táz slova pre-

jímá pak muzský sbor a v Largu pridruzí se k nęmu alty. Následuje nejdojemnęjší cást

celé mše: »Et incarnatus est« — Larghetto. Po nękolika taktech predehry varhan

v pianu zacíná solový alt :







P Et in - car - na - tus est de Spi - ri - tu San - cto.

Je to motiv a,, po nęm s týmz motivem vystupují solový bas, oba hlasy vzájemnę se

proplétají a po slovech »et homo factus est« zase sbor pianissimem táz slova vyzpívá ;

pak vpadnou basy s »crucifixus« (mi.), za nimi v zápętí hlasy ostatní a celý sbor pak

pri slovech »passus« octne se v dissonantním akkordu; — na to rázem zmlkne a po

malé potulce trhanę koncí solový bas: »passus et sept;ltus est«. Další díl (»Et resurrexit«)

zacíná unisonem:



a; tt-- R=— 33 C—R--

Et re - sur - re - xit

(motiv a;), pak jednotlivé hlasy osamostatní, pochlubí se jednoduššími fioriturami a v lad-

ném spojení vinou az k samému »Et in Spiritum«; jen slova po druhé opakovaná »iu-

dicare mortuos« (piti lento) prednášejí 2 alty s 2 basy, — jinak vystupuje sbor v ob-

vyl
v I. formę vyznívá. Tenor dvakrát vystoupí skoro totozným motivem (cujus regni), vza-

tým rovnęz z citovaného chorálního » Kyrie« :

F C



cu - jus re - gni cu - jus re - gni



»Et in spiritum« — Lento — zahajuje solový tenor a po nęm alt motivem a,,

který se byl v predtaktí jiz ve varhanách ocitl:

Leizto





Et in Spi ri - tum

»Qui cum Patre« zacíná bas, k nęmu pristupují ostatní solové hlasy a za nedlouho

vpadne sbor (mf) slovy: »qui locutus est« (unisono) a pak v pianissimu pronáší: »per

Prophetas«; — soli zpívají samostatnę dál, — pak tenor zas vpadne:



c4 — -Ti-_r__R-•-- -C---~- -rC=C •_-R

Qui ]o cu - tus est

a jemu v zápętí sbor po druhé — tentokrát forte — zpívá »per Prophetas« a hned na tu

soli ve fortissimu, vesmęs ve vysokých polohách, korunují závęr tohoto skvostného oddílu.

Poslední cást »Creda« — »Et unam sanctam« zahajuje tenor motivem :

Tempo 1.

b, 4

Et un-nam san - - - - ctam

Za ním vstupují hlasy ostatní, mohutní víc a více, az vyvrcholí pri »resurrectionetn«

ve fortissimo — slovo »mortuorum« pripojí na to v pianu 2 alty, po nich totéz opakuje

muzský sbor. Pak zaburácí celý sbor i varhany; »Et vitam«. Varhany ve svrchních to-

nech (s nimi soucasnę ze sboru tenor) mají motiv a, :

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ