| ||||
| ||||
XXXVII. CYRILL 59
a, Et vi - - tam je to zvrácený motiv a„ a brzo po sboru vmísí se ještę ve vír tonű solový quartett, který zústává isolován oproti sboru, teprve ke konci se pripojí k tomuto, by spolu s ním a varhanami po jednotaktové pomlcce dovršil grandiosní závęr. SANCTUS. Alt jej zacíná rozsáhlým motivem b, Lenlu. San dus je to motiv zcásti vyńatý z citovaného graduálního »Kyrie«. V pianu imituje tento nád- herný motiv sopran, pak alt a bas, konecnę tenor a všechny hlasy spolecnę pronášejí: »pleni sunt coeli et terra gloria Tua« za bohatého prűvodu varhan. Hosanna — K i mosso — zahajuje alt: Ho - san na po nęm forte vstupují hlasy ostatní, celý sbor rozvírí se mocným fortissimem v konecné >,hosanna«, pri cemz varhany zas pomáhají vyzdvihnout mocný úcin závęru »in excelsis« kde alt s tenorem produkují spolecnę motiv a, v jeho druhé formę. BENEDICTUS. Etherická melodie jeho musí uchvátit na ráz. Prűvod varhan pomáhá jen ještę víc vorit zboznou a vznešenou náladu textu. Celé »Benedictus« je zalozeno na myšlence: Be - ne - di - ctus e to prevrácený motiv a,. Hlasy — solový quartett — vedeny jen polyfonnę. Polyfonie 1e tu prostredkem k docílení dojmu neobycejnę nęzného. Prostę : je to skvost, který sotva najde v církevní hudbę sobę rovného. »Hosanna« totéz jako u »Sanctus«. (Dokoncení príštę.) 11 ~IoI HUD. LITERATURA IóII CÍRKEVNÍ SKLADBY VO]TÉCHA ÉíHOVSKÉHO (Edice M. U): O p. 32 Ima Missa brevis et facilis pro Op. 35. Cantiones ecclesiasticae. (1.—t.) Pro sopran a alt s prűv. varhan a ne- 1 az 5 dívcích hlasű s prűv. i bez oblig. tenoru, basu, 1. a 2. houslí, prűv. varh. Fúr 1 bis 5 Mádchen- violy a basy. Partitura K 1'50, hlasy stimmen mit und ohne Orgelbegl. zpęvné po 30 h., hlasy smyccové Partitur K3 Hlasy. Stim. (pohrom. po K l'20; (Zcela snadná). zusammen 1.2. a-u. 3 4.5.) á K – '80. Op. 33. Missa jubilaei solemnis. Pro smíš. Op. 38. Deset ceských zpęvű mariánských sbor a varhany nebo veliký orch. pro májové poboznosti (1.) Pro dva Part. K 3, hlasy zpęv. po 40 hal, stejné hlasy. Partitura K 2'40 Hlasy orch. K 3; (tęzká). po —'30. | ||||
|