Hud. literatura
Ročník: 1911; strana: 59,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
XXXVII. CYRILL 59









a,



Et vi - - tam



je to zvrácený motiv a„ a brzo po sboru vmísí se ještę ve vír tonű solový quartett,

který zústává isolován oproti sboru, teprve ke konci se pripojí k tomuto, by spolu s ním

a varhanami po jednotaktové pomlcce dovršil grandiosní závęr.



SANCTUS.

Alt jej zacíná rozsáhlým motivem b,

Lenlu.







San dus



je to motiv zcásti vyńatý z citovaného graduálního »Kyrie«. V pianu imituje tento nád-

herný motiv sopran, pak alt a bas, konecnę tenor a všechny hlasy spolecnę pronášejí:

»pleni sunt coeli et terra gloria Tua« za bohatého prűvodu varhan.

Hosanna — K i mosso — zahajuje alt:









Ho - san na



po nęm forte vstupují hlasy ostatní, celý sbor rozvírí se mocným fortissimem v konecné

>,hosanna«, pri cemz varhany zas pomáhají vyzdvihnout mocný úcin závęru »in excelsis«

kde alt s tenorem produkují spolecnę motiv a, v jeho druhé formę.





BENEDICTUS.

Etherická melodie jeho musí uchvátit na ráz. Prűvod varhan pomáhá jen ještę víc

vorit zboznou a vznešenou náladu textu.

Celé »Benedictus« je zalozeno na myšlence:









Be - ne - di - ctus



e to prevrácený motiv a,. Hlasy — solový quartett — vedeny jen polyfonnę. Polyfonie

1e tu prostredkem k docílení dojmu neobycejnę nęzného. Prostę : je to skvost, který

sotva najde v církevní hudbę sobę rovného.

»Hosanna« totéz jako u »Sanctus«. (Dokoncení príštę.)







11 ~IoI HUD. LITERATURA IóII



CÍRKEVNÍ SKLADBY VO]TÉCHA ÉíHOVSKÉHO (Edice M. U):



O p. 32 Ima Missa brevis et facilis pro Op. 35. Cantiones ecclesiasticae. (1.—t.) Pro

sopran a alt s prűv. varhan a ne- 1 az 5 dívcích hlasű s prűv. i bez

oblig. tenoru, basu, 1. a 2. houslí, prűv. varh. Fúr 1 bis 5 Mádchen-

violy a basy. Partitura K 1'50, hlasy stimmen mit und ohne Orgelbegl.

zpęvné po 30 h., hlasy smyccové Partitur K3 Hlasy. Stim. (pohrom.

po K l'20; (Zcela snadná). zusammen 1.2. a-u. 3 4.5.) á K – '80.

Op. 33. Missa jubilaei solemnis. Pro smíš. Op. 38. Deset ceských zpęvű mariánských

sbor a varhany nebo veliký orch. pro májové poboznosti (1.) Pro dva

Part. K 3, hlasy zpęv. po 40 hal, stejné hlasy. Partitura K 2'40 Hlasy

orch. K 3; (tęzká). po —'30.

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ