| ||||
| ||||
XXXVII. CYRILE 149
Pri slovech »vere passum« chápe se vűdcí úlohy bass a sice figurou: Ve- re pas-sum Po nęm (v mollových akkordech) vpadne trojhlasý ostatní sbor a tak plynou ob- dobnę i ostatní cásti tohoto císla (bass vzdy v popredí s citovaným motivem). Po slo- vech »cum sanguine« longa pausa a sbor (it capella) nastoupí s »esto nobis« (dolcis- simo). _ I~ I E - sto no - - bis Pri tomto novém zladęní povodnę (pod »vere passum«) citovaného motivu rázem týz zasvitne daleko svętlejší barvou. Sbor sám koncí pianissimem. VI. »Mihl' autem adhaerere.« (Andante con divizione.) Pro muzský sbor. Vázný motiv v zacátku diktuje ráz celé skladbę : Mi - hi au -tem ad - hae - re - re De - o bonum est VII. »Ave Maris stella.« — Pro I. a II. soprán, tenor a bass. Tam, kde jedná se o kult Panny Marie jakoby Liszt propújcoval své skladbę zvláštę jemnou nęhu. Po »Ave Maria« »Ave Maris stella« — zas skladba tak mękká. Má originelní zacátek, sami sopráni zacínají (A). Další melodickou linii rozvádí ve sboru soprán (B) : 1 A ve ma -ris stel - ]a ! 7 A ve ma - ris stel- la Ma-ter De-i al - ma a motiv B) dále v textu se opakuje a rozvádí. Pri slovę »Amen« zas vrací se ten prvý motiv _a dále prichází hned na to do varhan, které váznými akkordy skladbu zakoncují. Císlo toto je téz aranzováno pro m u z s ký sbor. VIII. »0 salutaris hostia.« (Andante.) Smíšený sbor. Jest velmi koncisnę komponováno; "má ráz prostší modlitby. IX. »Libera me, Domine.< Pro muzský sbor. Mírnę zacínají je tenori a I. bass. Lenio. ~~ 1 Li - be - ra me, Do - mi - ne | ||||
|