| ||||
| ||||
I t1ltenburgerová, sl. Chl•istina Nilssonová, toho casu pri opere v Parízi, jejíz výkony vzbuzují veliký zájem, sl. Ottilie Ratttsayová, nynęjší dvorní dáma a klavíristka královny-matky švédské a m. j. Téz mnoho klavírních hrácű a znalcű umęní z kruhű vysoké šlechty jest mými záky, jak műze dokázati mimo jiné i vysvL~dcení J. Exc. hrabęte Leopolda Thuna Hohensteina (lit. C). 3. J a k o d i r i g e n trídil jsem od toku 1856 az 1861 hudební zkoušky a veliké verejné produkce Filharmonického Sdruzení v Gothenburgu (GSteborgu) ve Švédsku (viz lit. W). Pripravil jsem a rídil násl. veliká díla : H á n d 1: Messiáš (dvakrát). Jephta. H a y d n : Stvorení (dvakrát). Mozart: Requiem (trikrát). Don Juan, Finale 1. jednání, mše C. G e e t h o v e n: Sbory z Fidelia a symfonie. M e n d e l s s o h n: Paulus (dvakrát), Eliáš (tri- krát), Sen noci svatojanské. S c h u m a n n: Ráj a Peri (dvakrát). G a d e: Dcera krále duchu (dvakrát). W a g n e r: Sbory z Tannháusera a Lohengrina; neuvádím ani mnoha výńatkű z jiných dęl mistrű jiz pripomenutých. V P r a z e rídím ode dvou let zkoušky a verejné produkce H l a h o l u a U m ę- 1 e c k é b e s e d y, v poslední dobę abonentní koncerty; s jakým výsledkem, jest všeobecnę známo. Zároveń jest mi pripomenouti, ze jsem opętnę byl zvolen predsedou hudebního odboru Umęlecké besedy. | ||||
|