NEZAŘAZENO
Ročník: 1912; strana: 47,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
XXXVIII.

CVRILL

47

vűbec műze býti clenem odboru úmrtního. 2. Rovnęz

manzelka clena »Jednoty. 3. Jakmile zemre clen

odboru, af muzský nebo zenský, obdrzí pozűstalí

jeho za kazdého clena odboru po 2 korunách.

Ku pr.: Cítá-li odbor 100 clenű, obdrzí rodina

200 korun. 4. Jsou tedy všichni clenové vázáni,

jal; bude jim zasláno oznámení úmrtí clena, ihned

prilozeným slozním lístkem zaslati 2 koruny za

sebe, event. další 2 lcoruny za manzelku (je-li

tato téz clenem odboru). S. Aby ale výplata tím

nevázla a poskytnuta byla skutecná okamzitá pomoc

rodinę, musí kazdý pri prihlášce zaslati predem

dva príspęvky úmrtní, totiz 4 koruny, prípadnę za

manzelku další 4 koruny. Tímto reservním fondem

umozní se okamzitá výplata rodinę, nez dojdou

príspęvky další. Jest tedy nutno, abyste v zájmu

své rodinu ihned zaslal prihlášku, pri cemz se

podotýká, ze dnes mozno prijmouti kazdého clena

Jednoty«. Pozdęji bude vázáno prijetí do odboru

lékarskou prohlídkou. Penęzité zásilky nebudtez

jinak zaslány, nez císlovaným slozním lístkem

úmrtního odboru na J. Buška, hudební škola na

Smíchovę 276, který také zodpoví dotazy jako

jednatel »Odboru úmrtního<,.

Zápis v kancionálu Steyerovę vydaném v Novém

męstę prazském L. P. 1683, dne 13. męsíce brezna

od M. S. S. j. - stránka 1007 a 1008:

Kdyz zádáš zpíváním Boha chváliti,

R blizním svým k vzdęlání poslouziti,

Zpívej rozumnę, nebec jako tele,

Sám tviij vresk nic neprospívá v kostele.

Vypovídej slova ostre a váznę,

Srdce k Bohu męj obrácené snaznę.

Hled tomu, prestávek dobre uziti,

Smęšných kolorátur nechtęj ciniti.

Toto pak predevším pilnę zachovej,

Na kantora svého nejvíc pozor dej.

On nechf sám zacíná, s ním nezacínej,

Za ním v tretí sylabę pocna zpívej.

Brzo v prestávkách, v konci verše prestań.

Nechf finál kantor vzdy vydrzí sám.

Jak se mu vidí nejlíp zapotrebné,

Af zacne výš neb níz, zpívej pohodlnę.

A nepospíchej, ani se za ním vlec,

Neb to obé jest jistę mrzutá vęc,

Zprav se v tom s kantorem, nic sám necinę,

Netáhni se dolű, nekvic co svinę.

Za jiným nevej, aniz dvojhlasu,

Nech to bláznűm ku lcrcemnímu kvasu,

Ale zpívej prirozeným hlasem svým,

Budeš Bohu i dobrým lidem milým.

Váznę do knęh hled, po stranách nezhlídej,

Ne po pamęti, nez jalo text jest, zpívej.

Zanech smíšku, šeptání a zabývek,

Ukaz, ze's Boha milovný clovęk.

Rozumęj co mluvíš, a komu zpíváš,

Jinak sobę i blizním neprospíváš.

K Bohu nedokazuješ povinnosti,

Daremnę cas maríš svou nedbanlivostí.

A proto, co ciníš, ciń k bozí chvále,

Marné chvály nehled, cti Boha stále.

Slušnę, poboznę, z lásky k Bohu zpívej,

Tak se dvakrát modliti budeš, to znej.

Za sebe, za blizní své po celém svętę,

Mys] prítomných hneš k následování tę.

Aby ctnostnę s radostí s tebou zpívali,

Pána Boha svého oslavovali.

Sobę prevelmi dobre uciníš,

Od Boha odplatu prehojnou uzríš.

Protoz naucení to v mysli sobę uved,

Ním se spravovati prosím tebe hled.

Kancionál jest majetkem ríd. uc. Záka v Krnsku.

Zápis z nęho podává farár Jan Fáhnrich.

Honeertná varhany elektro-pneumatické

opus 228, dodané r. 1911 do Smetanovy sínę

Obecního domu u Prašné brány k r á l o v s k é h o

hlavního męsta Prahy.

Disposice:

A) Hlasy:

1. MANUAL C -g"37.

Kornet 4'

3násobný

1.

Principál

16

38. Progressio

harmo-

2. Bourdon 16'

nica 2 213'

Snásobná.

3.

Fagot

16'

III. MANUÁL C-g"":

4. Principál

39. Vox humana 8'

5.

Tibia

8'

40. Kvintadena

16'

6. Gamba 8'

41. Principál houslový

8'

7. Kryt hrubý

42. Flute octaviante 8'

8. Roh kamzicí 8'

43. Kryt tichý 8'

9. Flétna koncertní 8'

44. Violino

8'

10. Dolce 8'

45. Roh nocní 8'

11. Trompeta 8'

46. Harfa Aeolova 8'

12. Nasat 5

1;3'

47. Voix céleste 8'

13. Oktáva 4`

48. Klarinet 8'

14. Fugara 4'

49. Oktáva 4'

15. Flétna

trubicová

4'

50. Flétna sladounká 4'

16. Kvinta

šustivá 2

2; 3'

51. Viola d'amour 4'

17. Superoktáva 2'

52. Flétna kvintová 2 2/3'

18. Kornet 8' 1 -5násob.

53. Flautino 2'

19. Mixtura 2'

4násobna

54. Harmonia aetera 3ná-

20. Akuta 4násobná.

sobná.

II. MANUÁL C-g"':

PEDÁL C-f':

21. Kryt líbezný 16'

55. Podstav 32'

22. Viola 16'

56. Grand Bombard 32'

23. Principál 8'

57. Principálový bass 16'

24. Fugara 8'

58. Violonbass 16'

25. Kryt 8'

59. Subbass 16'

26. Flétna vídeńská 8'

60. Gamba 16'

27. Salicionál 8`

61. Harmonika 16'

28. Unda maris

62. Pozoun 16'

39. Flétna jemná 8'

63. Kvintový bass 10 2/3'

20. Trompeta harmonica 8' 64. Oktávový bass 8'

31. Hoboj 8'

65. Violoncello 8'

32. Oktáva 4'

66. Flétnový bass 8'

33. Flétna prícná 4'

67. Bourdon 8'

34. Roh kamzicí 4'

68. Trompeta 8'

35. Kvinta 2 2/3'

69. Clarino 4'

36. Flétna lesní 2'

70. Superoktáva, 4'.

B' Rejstríky vedlejší:

1. Spojka manuálová II. k I.

2. Spojka manuálová III. k II.

3. Spojka manuálová III. k I.

I

4. Spojka pedálová k I. manuálu

5. Spotka pedálová k II. manuálu

Tlacítka.

6. Spojka pedálová k III, manuálu

7. Spojka generální (1.-6.)

8. Spotka superoktávová III. k I.

9. Spojka suboktávová III. k I.

10. Spojka superoktávová I. k I.

/

11. Tutti generální

12. Tutti jazýckové

Pedály.

13. Tutti hlasű retných 1

14. Normální spojky 1

15. Tutti

16. Fortissimo

17. Forte

} Tlacítka.

18. Mezzoforte

i

19. Piano

20.-24, jako pedály

r

25. Principálový sbor

Il Pedály.

26. Flétnový sbor

27. Smykavý sbor.

f

28. Uvádęc I. manuálu



  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ