| ||||
| ||||
XXXVIII.
CVRILL 47 vűbec műze býti clenem odboru úmrtního. 2. Rovnęz manzelka clena »Jednoty. 3. Jakmile zemre clen odboru, af muzský nebo zenský, obdrzí pozűstalí jeho za kazdého clena odboru po 2 korunách. Ku pr.: Cítá-li odbor 100 clenű, obdrzí rodina 200 korun. 4. Jsou tedy všichni clenové vázáni, jal; bude jim zasláno oznámení úmrtí clena, ihned prilozeným slozním lístkem zaslati 2 koruny za sebe, event. další 2 lcoruny za manzelku (je-li tato téz clenem odboru). S. Aby ale výplata tím nevázla a poskytnuta byla skutecná okamzitá pomoc rodinę, musí kazdý pri prihlášce zaslati predem dva príspęvky úmrtní, totiz 4 koruny, prípadnę za manzelku další 4 koruny. Tímto reservním fondem umozní se okamzitá výplata rodinę, nez dojdou príspęvky další. Jest tedy nutno, abyste v zájmu své rodinu ihned zaslal prihlášku, pri cemz se podotýká, ze dnes mozno prijmouti kazdého clena Jednoty«. Pozdęji bude vázáno prijetí do odboru lékarskou prohlídkou. Penęzité zásilky nebudtez jinak zaslány, nez císlovaným slozním lístkem úmrtního odboru na J. Buška, hudební škola na Smíchovę 276, který také zodpoví dotazy jako jednatel »Odboru úmrtního<,. Zápis v kancionálu Steyerovę vydaném v Novém męstę prazském L. P. 1683, dne 13. męsíce brezna od M. S. S. j. - stránka 1007 a 1008: Kdyz zádáš zpíváním Boha chváliti, R blizním svým k vzdęlání poslouziti, Zpívej rozumnę, nebec jako tele, Sám tviij vresk nic neprospívá v kostele. Vypovídej slova ostre a váznę, Srdce k Bohu męj obrácené snaznę. Hled tomu, prestávek dobre uziti, Smęšných kolorátur nechtęj ciniti. Toto pak predevším pilnę zachovej, Na kantora svého nejvíc pozor dej. On nechf sám zacíná, s ním nezacínej, Za ním v tretí sylabę pocna zpívej. Brzo v prestávkách, v konci verše prestań. Nechf finál kantor vzdy vydrzí sám. Jak se mu vidí nejlíp zapotrebné, Af zacne výš neb níz, zpívej pohodlnę. A nepospíchej, ani se za ním vlec, Neb to obé jest jistę mrzutá vęc, Zprav se v tom s kantorem, nic sám necinę, Netáhni se dolű, nekvic co svinę. Za jiným nevej, aniz dvojhlasu, Nech to bláznűm ku lcrcemnímu kvasu, Ale zpívej prirozeným hlasem svým, Budeš Bohu i dobrým lidem milým. Váznę do knęh hled, po stranách nezhlídej, Ne po pamęti, nez jalo text jest, zpívej. Zanech smíšku, šeptání a zabývek, Ukaz, ze's Boha milovný clovęk. Rozumęj co mluvíš, a komu zpíváš, Jinak sobę i blizním neprospíváš. K Bohu nedokazuješ povinnosti, Daremnę cas maríš svou nedbanlivostí. A proto, co ciníš, ciń k bozí chvále, Marné chvály nehled, cti Boha stále. Slušnę, poboznę, z lásky k Bohu zpívej, Tak se dvakrát modliti budeš, to znej. Za sebe, za blizní své po celém svętę, Mys] prítomných hneš k následování tę. Aby ctnostnę s radostí s tebou zpívali, Pána Boha svého oslavovali. Sobę prevelmi dobre uciníš, Od Boha odplatu prehojnou uzríš. Protoz naucení to v mysli sobę uved, Ním se spravovati prosím tebe hled. Kancionál jest majetkem ríd. uc. Záka v Krnsku. Zápis z nęho podává farár Jan Fáhnrich. Honeertná varhany elektro-pneumatické opus 228, dodané r. 1911 do Smetanovy sínę Obecního domu u Prašné brány k r á l o v s k é h o hlavního męsta Prahy. Disposice: A) Hlasy: 1. MANUAL C -g"37. Kornet 4' 3násobný 1. Principál 16 38. Progressio harmo- 2. Bourdon 16' nica 2 213' Snásobná. 3. Fagot 16' III. MANUÁL C-g"": 4. Principál 39. Vox humana 8' 5. Tibia 8' 40. Kvintadena 16' 6. Gamba 8' 41. Principál houslový 8' 7. Kryt hrubý 42. Flute octaviante 8' 8. Roh kamzicí 8' 43. Kryt tichý 8' 9. Flétna koncertní 8' 44. Violino 8' 10. Dolce 8' 45. Roh nocní 8' 11. Trompeta 8' 46. Harfa Aeolova 8' 12. Nasat 5 1;3' 47. Voix céleste 8' 13. Oktáva 4` 48. Klarinet 8' 14. Fugara 4' 49. Oktáva 4' 15. Flétna trubicová 4' 50. Flétna sladounká 4' 16. Kvinta šustivá 2 2; 3' 51. Viola d'amour 4' 17. Superoktáva 2' 52. Flétna kvintová 2 2/3' 18. Kornet 8' 1 -5násob. 53. Flautino 2' 19. Mixtura 2' 4násobna 54. Harmonia aetera 3ná- 20. Akuta 4násobná. sobná. II. MANUÁL C-g"': PEDÁL C-f': 21. Kryt líbezný 16' 55. Podstav 32' 22. Viola 16' 56. Grand Bombard 32' 23. Principál 8' 57. Principálový bass 16' 24. Fugara 8' 58. Violonbass 16' 25. Kryt 8' 59. Subbass 16' 26. Flétna vídeńská 8' 60. Gamba 16' 27. Salicionál 8` 61. Harmonika 16' 28. Unda maris 62. Pozoun 16' 39. Flétna jemná 8' 63. Kvintový bass 10 2/3' 20. Trompeta harmonica 8' 64. Oktávový bass 8' 31. Hoboj 8' 65. Violoncello 8' 32. Oktáva 4' 66. Flétnový bass 8' 33. Flétna prícná 4' 67. Bourdon 8' 34. Roh kamzicí 4' 68. Trompeta 8' 35. Kvinta 2 2/3' 69. Clarino 4' 36. Flétna lesní 2' 70. Superoktáva, 4'. B' Rejstríky vedlejší: 1. Spojka manuálová II. k I. 2. Spojka manuálová III. k II. 3. Spojka manuálová III. k I. I 4. Spojka pedálová k I. manuálu 5. Spotka pedálová k II. manuálu Tlacítka. 6. Spojka pedálová k III, manuálu 7. Spojka generální (1.-6.) 8. Spotka superoktávová III. k I. 9. Spojka suboktávová III. k I. 10. Spojka superoktávová I. k I. / 11. Tutti generální 12. Tutti jazýckové Pedály. 13. Tutti hlasű retných 1 14. Normální spojky 1 15. Tutti 16. Fortissimo 17. Forte } Tlacítka. 18. Mezzoforte i 19. Piano 20.-24, jako pedály r 25. Principálový sbor Il Pedály. 26. Flétnový sbor 27. Smykavý sbor. f 28. Uvádęc I. manuálu | ||||
|