NEZAŘAZENO
Ročník: 1912; strana: 150,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
150 CYRILL XXXVIII.



rovnęz iako motiv pri pChristea :







7> Chri - - - ste e - lei son

Motiv 3. >Kyrie« :

e





Ky - ri - e - e - lei-son, ky - ri - e - e - lei - son

vzat je takrka doslova z graduálního NKyrien mše In Dominicis Adventus et Quadra-

gesimae. (Nešvera uzil zde téhoz motivu jako Eduard Tregler ve své mši »Jubilaea«

(opus 2.) ; i rhytmické zalození je velmi podobné.)

>Et in terra« :

M. M. = 92.

Moyderato.







Et in ter - ra pax ho - mi - ni - bus

je podobné povahy jako motivy výše citované; to-tvrdím také o =Qui tollis« (v >Gloria«):







Qui tol - lis pec - ca - ta mun di

úvod >Creda« je doslovnou citací chorální intonace k tomuto oddílu mše:

M. M. i 80.

Maestoso.







Pa trem o - mni - po - ten tem

Vizte však tyto motivy na príklad (nevycerpávám je všechny): jet unam san

ctam catholicamQ (z »Kreda«)

C





et u - nam sanc-fam Ca - tho - - li-cam

pak: >Benedictus«, jehoz motivické stavbę je asi motiv 3. >KyrieR, vzatý z chorálu zá-

kladem; je však takto zpracován:



etc.

Be - ne di - - - ctus in no- mi ne, in no-mi- ne,

konecnę: úvod v zacátku pAgnus«, který zűstává i nadále v této cásti motivem ve-

doucím:

M. M. _ 86.

Andante. —`~





Ag- nus De - i qui toI - lis pec - ca - ta mun - di

V prvých pracích Nešverových je melodika zrovna asketickou; v dílech následují-

cích zvolna se stává volnęjší. Ještę v novęjších pracích Nešverových není melodika ni-

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ