| ||||
| ||||
150 CYRILL XXXVIII.
rovnęz iako motiv pri pChristea : 7> Chri - - - ste e - lei son Motiv 3. >Kyrie« : e Ky - ri - e - e - lei-son, ky - ri - e - e - lei - son vzat je takrka doslova z graduálního NKyrien mše In Dominicis Adventus et Quadra- gesimae. (Nešvera uzil zde téhoz motivu jako Eduard Tregler ve své mši »Jubilaea« (opus 2.) ; i rhytmické zalození je velmi podobné.) >Et in terra« : M. M. = 92. Moyderato. Et in ter - ra pax ho - mi - ni - bus je podobné povahy jako motivy výše citované; to-tvrdím také o =Qui tollis« (v >Gloria«): Qui tol - lis pec - ca - ta mun di úvod >Creda« je doslovnou citací chorální intonace k tomuto oddílu mše: M. M. i 80. Maestoso. Pa trem o - mni - po - ten tem Vizte však tyto motivy na príklad (nevycerpávám je všechny): jet unam san ctam catholicamQ (z »Kreda«) C et u - nam sanc-fam Ca - tho - - li-cam pak: >Benedictus«, jehoz motivické stavbę je asi motiv 3. >KyrieR, vzatý z chorálu zá- kladem; je však takto zpracován: etc. Be - ne di - - - ctus in no- mi ne, in no-mi- ne, konecnę: úvod v zacátku pAgnus«, který zűstává i nadále v této cásti motivem ve- doucím: M. M. _ 86. Andante. —`~ Ag- nus De - i qui toI - lis pec - ca - ta mun - di V prvých pracích Nešverových je melodika zrovna asketickou; v dílech následují- cích zvolna se stává volnęjší. Ještę v novęjších pracích Nešverových není melodika ni- | ||||
|