| ||||
| ||||
XXXIX. CYRILL 29
Zacíná predehrou i (Moderato C, M M Po velebných fanfárách: = 76) v F-dur v cornech zazní táhlé tóny, v nęz v 3. taktu vpadne ve violoncellech a Maestoso. bassách hlavní motiv Jobűv s charakteristi- ckou triolou, upomínající na lkavé nápęvy hebrejské, vystrídaný pak nástroji zesfovými: V I I I To I ~" I ,vp~• s ,sr• s ~~ t a I- ozve se Hospodin (bass, doprovázený vętši- Iffo. -t• š,f-ry s b - nou majestátnę zesfovou harmonií): táze se po prícinę Satanova príchodu. Recitativem odpovídá Satan, ze jde Joba svésti a v alle- Celá fráse se opakuje o terci výš. Po vzdá- grettu (2;, M M = 88) dábelsky se jiz tęší leném táhlém ~h" trompet nastoupí smyccové na tu sladkou korist : nástroje, jez za prűvodu harfy a drevęných nástrojű opakují hlavní motiv, dominující v celé další predehre, která po malé gradaci usíná Allegretto 88. na tónickém akkordtt F dur, jímz zacne zen- SA TAN.• ský (sbor (andęlű) v pianu chorál na oslavu Hospodinovu, doprovázen jsa varhanami a --, = harfou: Tot dá-bla ko - rist slad- ká. svod.ná, tot C n I _ - PO Bud slá - va Ho-spo - di - nu emi: —/ /~ • emi: = JI y I y ~ I Hospodin po krátkém recitativu prechází Hymnus váznę jásající a vystupńovaný ve ve vroucí krátkou arii, v níz velebí Joba : forte je náhle prerván rykem celého orchestru (zmenšeným septimovým akkordem h d f as), HOSPODIN. ve fagottech zazní rozlozenę ten akkord znovu, aby s motivkem v oboích a piccole ~- s• ; R—t— r f ~- r ;-_ (prípadná instrumentace) charakterisoval ob- jevení dábla zpozorovaného cheruby: Rad dí-tek zdárných du-še ctnostné jso m-' Allegro = 88. i b• ~~-j{s ibi ps oni. | ||||
|