| ||||
| ||||
36 CYRILL XXXIX.
Mikuláše; O. Horník: mše z G. Gradualia a ^ Offertoria : Stehl-, Goller, Greith, Sychra, Tregler, o r Douša atd. Te Deum od Foerstra, Molitora. Pange RUZNE ZPRAVY. lingua: Omácka, Kubát (3), Foerster, Jirásek, Hor- ník (2), Traumihler, Palestrina, Skuherský, E11.- ve sv. týdnu: Na Zelený ctvrtek : Christus factus od Dűlezité vynesení c. k. místodrzitelst~•í Stehle, Dextera od Gollera, O salutaris od Stehle. pro království Ceské o zapocítání Moly do príjmu Na Veliký pátek: Sbory k pašijím od Tomáše, Doko- reditelű kúru právę posláno bylo Obecné Jednotę náno od Tomáše, Výtky od Doušy, Smrt Spasitele Cyrillské(krukám D. Orla, redaktora nCyrilla«) pod cís. od Deciusa, Vexila Régis od Witta. Vzkríšení: Te Deum od Foerstra, Regina coeli od Singenberga. 20 A 1541/1 ai 12 z 25. ledna 1913 a zní: H1nek Tomáš, red. kűru. M. c. 8812 „K tamnímu podání ze dne 12. cervence BIECESNÍ JED. CYRILL. V PRAZE. 1912 se sdęluje, ze c. k. ministerstvo vnitra v konkretním prípadę rozhodlo, ze poplat- Dr. FR. STEJSKAL. ky štolové dle § 3. zákona pensijního mají Rícanský sbor pana reditele choru L. Tucka býti zapocteny do príjmű reditelű chóru tamtéz, jako jiná léta, i v minulém roce jyznamerral a varhaníkű zapocítatelných dle zákona se pri zpívané mši sv. o pouti sv. Václava v Jazko- pensijního: vicích pękným prednesem introitu, offertoria a com- ' Umęlecká Beseda dovršila r. 1913 padesát munia (a recitováním graduále; dle chorálu edice let svého pűsobení (od r. 1863). Letos vydala almanach, vatikánské, jakoz i zdarilým vícehlasým zpęvem figu- aby spocetla cinnost odboru výtvarného, hudebního rálním cástí stálých. Tak si krásný a presný zpęv a literárního. Dr. Šilhan vypsal cinnost hudební, sebrav liturgický razí cestu z męst i do posledních vísek. materiál za pűl století a jej sestavil jako historické Prejeme panu rediteli mnoho zdaru a radosti z jeho prameny, dűlezité pro náhled do celého ceského hudeb. pűsobení.„ Smíchov. Repertoir kurubasilky_sv Václava zivota. Zná tri doby cinnosti Besedy, 1. sbírání sil a hledání cest a prostredkű (1863-1885), II. doba m. r. 1912. I . Mše: a) s orchestrem: R í h o v s k ý populárních koncertu (1886--1902), II1. na nových M. Cyríllomethodęjská, M. jubil. solem., M. pastor. cestách (1903-1912). Zvláštę horlivým jednatelem Dauša M jubil.solem.FibichMšeFdur, Tregle- hudebního odboru se jevi dle zpráv prof. V. Műller, Mše op. 9. G r u b e r M. pastor. G dur, b) s varhan. : který také męl hlavní starost o ceský hudební festival K o e n e n M. A dur, M. Pa ris angelicus, W i t t M. 1904 jako jeden z komise, která se starala o porádání Exultet, Lucie, C a i n e r Missa B. M. V., M. Hodie festivalu po nastalé roztrzce v Umęlecké Besedę 1903. Chr. natus est. Steh 1 e M. Salve Regina, R í h o v- s k ý M. Loretta, Skuherský M. d moi1.. H r o- * K zádosti k c. k. ministerstvu o sub- m á d k a M. brevis, Jos. Foerster M. de Beata. venci na stavbu varhan jest treba predloziti: F r. H r u š k a M. Ecce D. veniet, J. C. S y c h r a M. a) rozpocet a disposice nových varhan od rádné firmy Decima, N. }{ ub á t M. D dur, G r u b e r M. sc. varhanárské; b) prohlášení c. k. konservatora o skríni Petri, c) a capella : C a s a 1 i M. G dur, S k u h e r- varhan starých, ze bud jest cervotocinou úpinę znicena s k ý M. sc. Ferdinandi, J. W i n te r M. sc. Josephi, a nelze jí uziti, nebo ze nutno pro její styiovou cenu K r. H a r a n t M. quinis vocibus, d) R e g n i e m: ji zachovati pro varhany nové; c) prohlášení odbor- Chorální a V. Rihovský d moll, 2. Gradualia : chorálnę, ného znalce o starých varhanách, ze jich vűbec nelze Hruška Fr., Cainer, Ant. Foerster, Skuherský, B. ani jiz opraviti ani uzívati; d) eventuelní výtah z úctu Kašpar, F. Picka, J. C. Sychra, Preyer. 3. Offertoria: zádušních, z nęhoz plyne, ze nelze ze záduší hraditi chorálnę, Fr. Picka, Cainer, B. Kašpar, V. Ríhovský, vydání na nové varhany, nebo prohlášení, ze kon- J. C. Sychra, Skuherský, Witt, Diebold, Koenen, kurencním rízením není mozno uvaliti brímę to na ). B. Fresch, Weselack, K. Stecker, C. M. Hrazdina, osadníky, nebo ze patron neműze nicím prispęti. ~. E. Zelinka, Mozart (po chorálním), Greith, Stehle e) Poznámky o stárí varhan, jich opravách atd. — 7h1. 4. S e k v e n c e chorálnę, Ant. Foerster, S. T r a k t y Zádost, adressovanou na c. k. ministerstvo kultu a falsibordoni, 6. P a n g e 1 i n g u a, chorálnę, Santner vyucování jest poslati c. k. hudebnímu referátu pri 5h1., Hanisch B dur, Picka B Dur, e moll, Skuher- c. k. místodrzitelství v Praze s prosbou o dopoucení. ský F dur, Drahlovský Es dur, J. E. Zelinka A dur, Koncert ve prospęch stavby dómu As dur, Jos. Foerster E dur, Cainer G dur, B dur, svatovítského dne 6. února t. r. porádal chef F dur, Traumihler, M. Haller 5h1., 6h1. Palestrina, hudebního departementu Rudolf baron Procházka a N. Kubát Es 5h1., A dur, J. C. Sychra fryg, Gries- lze ríci, ze s netušeným výsledkem umęleckým. Pro- hacher, Ríhovský E dur, Boh. Kašpar dor., G dur, gram byl obsáhlý. Skoro 80clenný orchestr prazské Shl., J. B. Foerster, A. L. Vymetal, K. Štika 6h1., konservatore pod vedením Kaánovým zahrál Dvorá- 7. 1 n t r o i t chorál, Stehle, S. C o m m u n i s chorál, kovu symfonii d-moll jako úvodní císlo koncertu a 9. A s p e r g e s chorál, 10. V i di a q u a m chorál, Jos. provázel virtuosa Pepu Bartonę pri Mozartovę hou- Foerster, 11. T e D e u m: chorálnę, Ríhovský Stecker, slovém koncertu D-dur a dędicného prince dra Fer- B. Kašpar, Witt c moll, Jos. Foerster, J. E, Zelinka dinanda Lobkovice v Lisztovę Uherské fantasii pro ap. 19. 12. Nešpory Boh. Kašpar, K. Douša, klavír a orchestr. Orchestr prazské konservatore jest 13. Litanie k P. Jezíši, V. Ríhovský, K. Douša, prvotrídním tęlesem, technicky vyspęlým, absolutnę Loretánská Krízkovský 14. P r i s v ę c e n í s v i c í: zladęným a všude vyrovnaným. Z Dvorákovy sym- B. Kašpar, 15. Pri svęcení ratolestí: V.Rí- fonie strhovalo rhytmem scherzo a zvláštę ve finale hovský, B. Kašpar, 16. M o t e t t a o B. T ę l e: Cai- znęl orchestr oslńující svęzestí a jásotem. Kde or- ner, 17. Koledy: Fiihrer, Hausmann, jeremiáš, chestr vystupoval pouze jako prúvod k solovému ná- Reimann, Krízl Bernabei, Smolík, Horák, Lipp 8h1.), Binder, Gallus, prostou pohotovostí rhytmicky i dynamicky k soli- 19. Pašije Boh. Kašpar, 20. Pri májových stovi. Toto umęní Kaánovo zvláštę bych podškrtl, ze p o b o z n o s t e c h: H. Tomáš, Lóhle, Horák, Dvorák, vše sceluje, jemnę podmalovává a zachycuje orche- Kuchynka, 21. Nešporní hymny a antif.: strem náladu hudební scenerie, s níz pak hlavní Škroup, Dr. Kaván, Sychra, Nešvera a chorál. osoba nálezitou męrou dovede se uplatnit, jak tomu Rok. Iiaspar, reditel kűru. právę bylo pri Mozartovę koncertu, kde mladistvý, | ||||
|