NEZAŘAZENO
Ročník: 1913; strana: 47,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
XXXIX. CYRILL 47







r

bo-nae vo - lun-ta - - - tis

Cituji zde schválnę ten motiv; má význam i pro další cásti mše (hlavnę »Benedi-

ctus«). V »Laudamus te« (v Bolech) zase motiv A »Glorificamus« vykazuje zajímavou gra-

daci. »Gratias« -- Andante ; — 69. — (v prűvodu motiv A) s3pránové solo. Další partie

»Domine Deus2 az k »Filius Patris-< — Allegro moderato — vykazuje rozclenęní sboru

smíšeného na muzský a zenský, pak zase jeho pűvodní tvar (> )esu Christe) a na to v 5 Do-

mine Deus nastoupí ještę soli; celý ten complex hlasű zakoncuje tuto cást. V následují-

cím Qui tollis« dominuje tenor (solo):

~—63.r





Qui tol-lis pec-ca - - ta mun-di

milou tu melodii, jak na prvý pohled vidno, zakládá motiv A (v moll) ; soli se sborem od-

povídají: „miserere nobis” ; sborový{ soprán pri „deprecationem” zpívá:



— r t—r

a.

de - pre- ca - - ti - o - nem no - stram

melodie ta pripomíná onen motiv B z „Christe” (v prúvodu a solovém sopránu motiv A

[v moll] se témęr soucasnę ozve). „Qui sedes” prednáší solový bas („miserere" opęt soli

a sbor). „Quoniam” (Tempo I.) má analogický zacátek s ,et in tera" ; pri slovech „)esu

Christe” pridruzí se ke sboru ještę soli. Další text („cum sancto Spiritu") je vystizen mo-

hutným projevem, v nęmz zvláštę solový soprán hýrí ve vysokých polohách; posledních nę-

kolik taktű s akkordickým prűvodem varhan v mírném rhytmu dustojnę koncí tuto cást

skladby.

»CREDO.«

Az k ,Et incarnatus est" zpívá jediné smíšený sbor (s výjimkou ,Et in unum Dc-

minum", které prednáší sólový soprán s prűvodem spodních 3 hlasű sboru a ,Et ex Patre",

které podává jenom muzský sbor). V zacátku ,Creda" (Moderato ' = 88) prináší motiv A

(v dur) bas, za ním v imitaci nastupují hlasy ostatní. V sopránovém solu tento motiv pre-

vrácený:







Et in u-num Domi-num

Prichází »Et incarnatus est«. (Lento , == 52). )e velmi interessantní; cituji ho proto

zde. (Viz prílohu A.)

„Crucifixus” — sostenuto ; 60 — na podkladę ztemnęlého motivku :

C

a F,np 1

Cru-ci - fi - xus

predvádí celé jenom sbor. V ,Et resurrexit" náhlá prerrLęna tempa — Allegro 100.

Sbor unisonem zpívá:







aur fr

Et re- sur-re - xit et re - sur - - - re - - xit (Príštę dále.

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ