NEZAŘAZENO
Ročník: 1913; strana: 67,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
XXXIX.

CYRILL

67

SANCTUS.«

Andante (i = 60). 2 takty varhanového prűvodu predvádęjí motiv A (v dur) a ještę

dvakrát po sobę ho opakují; sbor váznę zpívá „Sanctus”, trikrát po sobę, v gradaci

v ~Domine Deus" intonuje soprán

Do - mi - nus De - us Sa - ba - oth

lak vidno, cást motivu C tu rozhodnę je. V ,pleni sunt coeli" opęt sesilování výrazu (chro-

matický vzestup v sopránu). Pak „ Hosanna' : Allegro moderato. Po bassu :

r=92.

C

µµ

C >

Ho-san-na in ex-cel - sis

totéz imitují ostatní hlasy. (Celé »Sanctus” je psáno jenom pro sbor.)

»BENEDICTUS.«

Andante ó = 63. Predchází nękolikataktový prűvod seznamující nás s tímto motivem



A,,zdante. = 63.

---

\~r~ ~_.%tep %=1-~• r-1 -0 ~-~_-

Evidentnę motiv A, jenze rozšírený. Pak týz motiv produkuje solový alt (na slovo

„Benedictus”) a hned dále pripojuje: ; -01--r =ram_

qui ve - nit in no - mi ne Do-mi -ni

jsou to reminiscence na známý motiv C z ,Gloria«. Totéz, co alt byl zpíval, opakuje so-

prán (solový). Pak sbor (á capella) caápe se tęchze slov, aby pripravil místo tenorovému

solu (táz melodie jako u solového altu. Této chopí se pak solový bas, jej kontrapunktuje

alt s tenorem; pak celý sbor chytne s slova: ., Benedictus" v unisonu, soli na to (opęt

unisonem) odpovídají: „qui venit” (motiv A) ; ,in nomine" (cást motivu C) odpovídá v uni-

sonu sbor, zatím soli ve 4 hlasech vstupují s konecnými slovy prvé vęty. V „Hosanna”

muzskému sboru odpovídají soli se zenskými hlasy, pak soli a smíšené hlasy v závęru se

spojí.

»AGNUS DEI.«

Adagio ; = 58. Pętitaktová predehra prűvodu (motiv A v moll) ; na to zacíná s b o r

základním motivem A) ; v ..miserere" sek nęmu soli pridruzí. Pak tri takty prűvodu a

s o 11, tentokrát v nęco vyšší poloze, opęt obírají se motivem A (zase v moll zladęn) ; v „mi

serere” nastoupí sbor dosti mohutnę a spojí se se soli; na to opęt 3 takty ve varhanech

a sbor zacíná sám; soprán má melodii zalozenou na motivu A:

---,r-

A - gnus De

- i



jemu odpovídají soli, sejdou se sborem a spolu zakoncují v „dona”, kde motiv A opęt

jen ze v dur.



  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ