| ||||
| ||||
XXXIX. CYRILL 171
aby i širší verejnost o tom zvędęla a k podobné cvicena mše de Angelis a príslušné cástky z Graduale cinnosti se povzbudila. Jako predseda královéhradecké parvum na svátek Nanebevzetí Panny Marie, kterázto diecesní Jednoty Cyrillské vzdávám p. t. p. dr. Jos. mše opakována byla 18. srpna na den Nejvyšších Narozenin jeho Apoštolského Velicenstva. Na choru Cibulkovi zaslouzený dík za jeho dosavadní všestran- mimo p. professora Bezecného, jenz mistrnę chorál nou cinnost cyrillskou s prosbou, by i nadále dle doprovázel, ochotnę úcinkovali páni ucitelé Jos. Hóhl moznosti snahy cyrillské podporoval. a Alois Krá] a p. Fr. Mimra. — Hluboký dojem Dr. šos AP— íh, probošt v Podębradech. zanechal u prítomných velebný chorál, tak ze byl jeden hlas: >,Tal< nęco krásného a dojemného jsme POdębrady. Repertoir v Podębradech 1913• dosud neslyšeli.« -- Na den 10. zár:, výrocní to den Havlasa : Missa solemnis smíšená (rukopis). Havlasa úmrtí Jejího Velicenstva, nacvicil p. prof. Bezecný Mše »Sbor mnichű« muzský sbor (rukopis). Procházka chorální requiem, tentokráte u varhan byl jiz zdejší 1. Missa in F (Dominicalis) smíšená (rukopis). Pro- p. reditel kűru josef Boš, který rychle do chorálu cházka: II. Missa in F smíšená (rukopis). Procházka: se vpravil a slíbil, ze na tom základu, který polozil II1. Missa in B pro tenor a bas (rukopis). Tregler: p prof. Bezecný, chce dále pracovati, abychom ko- Missa brevis II. pro 2 muzsl<é hlasy. Nešvera: Missa necnę mohli prikrociti Ic zalození Cyrillské Jednoty sct. Francisci (smíšená). Ríhovský: I. Missa brevis. pro farnost Nové Męsto nad Metují. Mimo to byly Ríhovský: Missa sct. Aloisii. Douša: Missa sct. Joan- nacviceny lidové ceské Mariánské nešpory, do jejichzto nís Baptistae (»Cyril(«). Gűttler: Missa solemnis. — ducha uvedl nás sám skladatel vdp. Dobroslav Orel, Hausmann: Missa? sct. Stephani (sopr. alt — dętský c. k, professor, jenz s nevšední obętavostí do No. sbor). Ríhovský:_ Missa pastoralis. Horák: Missa vého męsta n. M. prijel a s p. prof. Bezecným dal pastoralis in G. Ríhovský: Offertoria B. M. V. Rí- nám mnoho vzácných pokynű pro budoucnost. — hovský: Motetta de sct Sacramento. Ríhovský: Offerto- Všem pánűm srdecné díky vzdáváme a zvláštę oba ria dom. J. C. Sychra: Motetta na povýšení sv. Kríie pány z Prahy prosíme, aby nám byli i dále radou (»Cyrill«) Havlasa: Gradualia; Offertoria pro bas a í skutkem nápomocni. Nyní zacínáme se cvicením smíš sbor (rukopis). Vymetal: Ctyri církevní skladby. chlapeckého a zenského sboru, jehoz ujal se ochotnę Douša: Te Deum. Zelinka: Te Deum. Dr. Dvorák: p. reditel Boš a p. ucitel Háhl pri výbęru jest nám Hymnus sct. Trinitatis (»Cyrill«). Omácka: Tri Pange velice nápomocen. lingua. Omácka: Pastorální Pange lingua. Douša: Pange in F muzský sbor (rukopis). Kocian: 5 Pange lingua. Plaške: Pange pro tri zenské hlasy. Schnabel: D. J. C. V LITOMĘRICICH. Graduale vánocní. Schubert: O salutaris pro iri zen- (J. C. SYCHRA.) ské hlasy Mozart : Ave verum pro 2 hlasy. Tregler : Ave Maria soprán solo. Mates: Ave Maris Stella Z Turnova. Na zdejším kűru byly provedeny soprán solo. Dr Dvorák: Ave Maria, Ave Maris v roce 1913 následující skladby: 1. Mše: od Ríhov- Stella alt solo). Míšek: Ave Maria (sopran solo). ského op. 3. a 32., Treglera op. 4. a 9., Pick op. 17, Bastl: Ave Maria (soprán solo). Havlasa: »Ave« pro a 15.; »Salve Regina od Stehle a »Innocentiuma bas (rukopis). Havlasa : 2 Ave (muzský sbor — ruko- od Bischoffa. 2. Mše vánocní: »Hodie Christusnatus pis) Havlasa: Ave (pro 2 tenory a bas -- rukopis). est« od Cainera, »Missa Pastoralis« od Sychry, Rí- Procházka: »Ave« pro baryton (rukopis). Procházka: hovského a Horáka-Steckera. 3. Grad. a Offert.: od Veni sancte smíšené (rukopis). Havlasa : Veni sancte skladatelű: Sychry, Horníka, Fr. Hrušky, Smolíka, (rukopis'. Procházka: Motetta u oltárű Bozího Tęla Cainera, Suchého, Bendla, Dvoráka, dále od Vitta, (rukopis), In festo Pur. B. M. V. falso bordone — Leitnera, Etta, Palestriny, z velké cásti pak ze sbírky pri svęcení svící — (rukopis). Procházka : Motetto »Liber Motettorum« od Stehle a z hudebních príloh k sv. Janu Nep. muzský sbor (rukopis). Hofman : casopisu »Cecilie« a »Cyrilla,=. Ze slovanské literatury Ecce sacerdos smíšené (rukopis). Chlum: Svatý Vá- pouzito skladeb od Cajkovského, Alexejeva a Bach- clave (pro baryton). Chorál Vatikánský: Responsoria, męteva. 4. Pri poboznostech mimoliturg. zpívány zpęvy Pange lingua, Asperges me, Vidi aquam. Graduale Ríhovsl<ého op. 36 a Sychrových 5 skladeb, 2 zpęvy parvum: (promęnlivé cástky) Introity, Graduale (Alle- od Vymetala, Horníka a Jar. Hrušky; v dobę vánocní luja — Trakty — Sequence ) — Offertoria, Communia. pak koledy od Maláta-Steckera, od Sychry (rukopis- Kyriale: Te Deum, Requiem, Missa VIII. De An- né), od Strébla, J. E. Zelinky, Hrušky a jeremiáše, gelis, Missa X. Alma Mater, Credo 111. Havlasa: »Pange lingua- od Foerstra, Fraumihlera, Fr. Hrušky Requiem smíšené (rukopis). Kašpar: Pašije. Haus- a chorální. »Te Deum« od Krízkovského a chorální, man-Rais: Golgofa, kantáta. Hofman: »Stála matka« O Velkém pátku zapęny sbory od Mich. Haydna, kantáta (rukopis). Dr. Dvorák ze Stabat mater: Eja Decia a kantáta pro solo a sbor od C. Etta s sloz- mater, Virgo Virg.Inflammatus, Tui nati. Douša: Im- kou »Ó lide műj« od Sychry. Z toho repertoiru jest properia. Skroup: Vexilla regis. Hoffmann: Alleluja, patrno, ze vzdy na prvém místę prihlízeno byla Surrexit, Salve Regina (smíš. — rukopis(. Procházka: k círk. skladbám domácím, z nichz opęt vybírána Kyrie na Bílou sobotu smíšené — rukopis. Procházka: díla cennęjší, nynęjším pomęrűm primęrená. Prove- Haec dies — graduale smíšené — rukopis. Procházka: dena byla za prűvodu varhan, nástroje to ku povzne- Angelus Domini Offert. smíšené — rul Kubát: Responsoria. Hodinky temné — chorálnę. mového jest jeho presnost v intonaci a odduševnęlý Fiedler: Vánocní ukolébavka dętský sbor). Kutno- temperamentní prednes — výsledky to secvicenosti horské koledy. Krízkovský: Zpęvy vánocní. Stecker: vytrvalou pílí získané. Vedle tęchto úspęchu sboru Koledy, dętský sbor. Mladý: Koledy, dętský sbor. chrámového všímáno sobę také zdokonalování a po- Roráty. Nešpory dle kancionálu Svatojanského. — vznesení zpęvu lidového. Zmińuji se jen strucnę K májovým poboznostem: Ríhovský: Deset dvoj- o oblíbených zpęvech rorátních, nacvicených dle osvęd- zpęvű. Drahorád: Modlitba dítek. Paukner: Marián- ceného vydání Lellnerova, které pęstují se jiz po nę- ské vlozky. Nejedlý: Mariánské vlozky. kolik desítiletí s výsledky prekvapujícími, a o nichz i kompetentní znalci-hosté se vyslovují s nelícenou Fr. Procházka, red. kűru. pochvalou. Mimo to predkládají se lidu vybrané a Z Nového Męsta nad Metují. Konecnę dobę nynęjší prizpűsobené písnę, jejichz ušlechtilý i u nás uslyšeli jsme, co jest chorá]. Pricinęním obę- text a po všech stránkách vyhovující nápęv se v mysl tavého vlct. p. professora Em. Bezecného byla na- lidu dokonale vzil. A v tomto smęru dle osvędcených | ||||
|