| ||||
| ||||
Rok 1926 C Y R I L Strana 41
4. S v a t ý V á c 1 a v e, pro mužský sbor harmonisoval Karel Bendl. Hlahol, sbírka čtvero-zpěvů pro mužské hlasy č. 91. (V sešitě jsou mimo to: Kde domov můj (Vašák), Hej Slované (Klička), Kdo jste B. bojov. (Bendl), Na Moravu (Javůrek). Em. Starý, Smíchov, Palack. tř. 5. Svatý V á c 1 a v e ! Staročeský chorál. Podle harmonisace prof. V. Vosyky instrumentoval pro sbor dech. nástrojů kap. J. Malý. [klarinet Es, B I, II, křídlovka B I (oblig) II, Tromba Es I, II (oblig) III, Bas. křídl. (obl) Euphonium, Bas (obl).] Editio Cyril (II, 1.) Praha 6. D o b r. O r e 1: Litanie k sv. patronům. (Nápěv podle Hospodine a Svatý Václave). Český kancionál Otisk č 2. Státní knihosklad, Praha-II. Skladby pro nástroje. a) Varhany: 1 . J o s . K l i č k a: Fantasie koncertní č. 5. na chorál sv. Václava. Paříž. 2 J o s. S u k: Meditace na staročeský chorál »Svatý Václave op. 35 Vydání pro varhany upravil Fr. Picka. Fr. A. Urbánek a synové Praha II b) Smyčcové nástroje. 1. J o s. S u k : Meditace na staročeský chorál »Svatý Václave« op 35. Pro smyčcové kvartetto nebo smyčcový orchestr: Part. a hlasy příruční vydání part (2. op ) F. A. Urbánek a synové Praha- II. c) Klavír. 1. ]os. Suk: Meditace na star chorál »Svatý Václave op 35. Pro klavír upravil Rom. Veselý. Fr. A Urbánek a synové, Praha. Rozličné skladby příležitostné. 1. J o s B. F o e r s t e r: Vidění ve chrámu sv. Víta (slova Jar. Vrchlického) op 102 č. 6 Hlahol. Sbírka čtverozpěvů pro mužské hlasy č. 159. Em. Starý, Smíchov. 2. J a n M a I á t: Stará modlitba k sv. Jiří (slova Jar. Vrchlického) Hlahol. Sbírka čtverozpěvů pro muž hlasy č. 169 Em. Starý, Smíchov. 3. V. J. N o v o t n ý : Svatováclavská. Melodramatický žert na slova Otakara Zachara Piano na dvě ruce Fr. A. Urbánek a synové, Praha-II Václ. Múller: Nový svátek Ježíše Krista Krále. Letošním rokem, poslední neděli v měsíci říjnu, po prvé bude se konati tato slavnost nově zavedená. Nařídil tak svatý Otec Pius XI. ve své encyklice »Quas primasa z 11. prosince 1925, jíž ohlašoval konec milostivého léta, připomínaje, že nejlepším ovocem roku jubilejního kdy missionářská výstava ukázala skvělou práci pro Krista Krále, zástupy poutníků oslavovaly Jej svou přítomností v svatém městě a oslava 1600 letého sněmu Nicejského připomenula nám Krista, téže podstaty s Otcem, jehož království nebude konce, bude zmíněný svátek. Soudí sv. Otec, že jako jiné svátky zavedeny, aby pohnuly myslí věřících více než slova, stane se tak svátkem Krista Krále, který má kralovati v myslích, vůli i srdcích všech a bude mocnou stráží proti tak zv. laicismu, jenž Krista jako přirozeného Krále veškerenstva chce vyloučiti nejen ze srdcí jednotlivců, nýbrž i z rodin, z obcí a států. Proto nařídil sv. Otec, aby se každoročně konal svátek Ježíše Krista Krále poslední neděli v říjnu z toho důvodu, protože v tuto poslední neděli před svátkem Všech Svatých, | ||||
|