| ||||
| ||||
se zde zachovalo celkem 21, veskrz v hlasových svazcích. Poněvadž se jedná o díla dnes velice vzácná, ba dokonce i o 3 unikáty, podáváme jejich soupis, se-stavený podle autorů v abecedním pořadí:
1. Anonymus: 12 arií bez titulního listu, avšak na konci varhanního hlasu stojí impressum „Vetero-Pragae in Magno collegio Carolino fypis Oeorgii Labaun, anno 1718.” (Unikát.) 2. Brentner Josef: op. 2, Offertoria solenniora, Praha, Labaun, 1717. 3. Černohorský Bohuslav: Motetto ,Laudetur Jesus Christus", Praha, dědici Labaunovi, b. r. 4. Geisler Benedikt: Offertoria, Bam-berg, 1744. 5. Habermann František: Philomela pia, Kraslice, Filip Jos. Sadtler, 1744. 6. Hoermanzz Jan Jindřich: Alauda coelesfis, Augsburg, Lotter, 1750. 7. Jacob, Gunther: op. 2. Acratismus pro honore Dei, Praha, Pavel Lochner, 1725. 8. Kobrich Jan Antonín: op. 24. Eneomia Mariano-Lauretana, Augsburg, Lotter, 1762. 9. Múnsfer Josef Jáchym Benedikt: op. 1. Sacrificium vespertinum, Augsburg, Lotferovi dědicové, 1729. 10. Peškovic Hubert: Flores coelestes, Hradec Králové, Tibelli, 1744. 11. Rathgeber Valentin: op. 4. Sacra Anaphonesis, Augsburg, Lotter, 1726. 12. Rathgeber Valentin: op. 5. Harmonia Mariano-musica, Augsburg, Lotter, 1727. 13. Rathgeber Valentin: op. 9. Psalmodia vespertina, Augsburg, Lotter, 1732. 14. Rathgeber Valentin: op. 12. Missale tum rurale tum civile, Augsburg, Lotter, 1734. (Unikát.) 15. Spiess Meinrad: op. 5. Laus Dei Middelhausen, 1716. (Unikát.) 16. Spíess Meinrad: op. 6. Hyperdulia musica, 1726. (Unikát.) 17. Stickl František: op. 2. Anglipolifana veneratio, Augsburg, Lotter, 1727. 18. Cschortsch Jan Jiří: op. 1. Sacerdos musicus, Augsburg, Lotter, 1725. 19. Vaňura Česlav: op. 1. VII. Litaniae, Praha, Labaunovi dědici, 1731. 20. Vaňura Česlav: op. 2. Culfus latriae, Praha, N. Filcký, 1736. 21. Wentzeli Mikuláš: Flores verni, Praha, Labaun 1699 (pouze 6 hlasů z 12). Na rozdíl od hudebnin svatovítských náležejí hudebniny minoritské době starší, spadajíce do let 1699 až 1762, věfšinou ale do prvé polovice XVIII. stol,. Domácí skladatelé jsou zastoupeni v číslech 1, 2, 3, 5, 7, 10, 19, 20 a 21; z nichž č. 3., 10., 19. a 20. pochází od skladatelů z řádu minoritského. Ostatní čísla mají za autory skladatele jihoněmecké. Eitnerův Quellenlexikon nezná díla pod č. 16. vůbec, ostatní pak sotva podle jednoho výtisku v mimočeských knihovnách. Z toho jde najevo, jak jsou výtisky minoritského konventu krumlovského vzácné. Hudebniny tyto jsou ale také svědectvím, že tento konvent ncšefřil peněz, aby si opafřil hudebniny tehda nejmodernější, i když byly na tehdejší poměry dosti nákladné. O cenách nás částečně poučuje Lotterův nakladatelský katalog, jenž bývá vytištěn v některých jím vydaných tiscích, a obsahuje výčet děl, jak jím vydaných, tak děl, chovaných u něho na skladě. Vkus, jenž rozhodoval při výběru děl fišfěných, zajisté také panoval, v pořizování děl rukopisných, jež byly, jak již řečeno, zničeny. Ztráty této jest litovati tím víc, an tím zmizela poslední naděje, nalézti skladby minorifů krumlovských, v prvé řadě P. Česlava Klackela, žáka Bohuslava Černohorského a dlouholetého chorregenta krumlovského.12 Současně s ním vzpomínáme na jeho bratra Štěpána, věhlasného houslistu a skladatele sonát, jenž dlel jako studující po 2 roky v Krumlově.1,3 Minoritské nekrologium, na údaje ohledně hudební činnosti členů řádových velmi nevšímavé, prozrazuje nám alespoň ještě dvě jména krumlovských hudebníků tam zemřelých: varhaníka P. Achillea Franka, t 25. VIII. 1728 a chorregenfa P. Meliorata Laubeho z Mostu, t 16. IV. 1769.11 12 Dlabač, 1. c., I. 308 a II. 63. 13 Dlabač, ibid. 14 Rukopisné nekrologium, jež se vedlo ve všech minoritských konventech, nebylo Dlabačem excerpováno; rovněž ne tištěná Synopsis z r. 1752, jež uvádí Laubeho ještě v Hradci Králové. 89 | ||||
|