NEZAŘAZENO
Ročník: 1935; strana: 110,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
lovské zdají se býti unikáty, nebof Eifner jich neuvádí ani v Quellenlexikanu (IV. str. 131), ani v bibliografii sbírek.

2. Hollander Kristián jest znám jako zpěvák dvorní kapely císaře Ferdinanda I. od 1. II. 1558 do 31. VIII. 1564.17 Také jeho zde zachované dvě mše jsou Eitnerovi (V, str. 189) neznámy, uvádí pouze motetfo ,Casta novenarum", jež by mohlo býti modelem pro zdejší stejnojmennou mši.

3. Lasso Roland, známý kapelník mnichovský (t 1594), má zde 4 mše, jež jsou, až na onu Domine Deus noster ve velkých knihovnách častěji k nalezení.

4. de Monfe Filip, dvorní kapelník císaře Rudolfa II. (t 1600 v Praze), na-lezl nyní své vydavatele v osobě belgických historiků Nuffese, Borrena a Dorslaera, takže krumlovskou mši lze si snadno opatřiti v novém vydání.

5. LIfendal Alexander, kapelník arcivévody Ferdinanda Tyrolského (t 1580), vydal 3 zde uvedené mše r. 1573 tiskem. Pod č. 38. jest zde mše bez názvu, jež bude asi unikátem,

6. Vaet jakub, předchůdce Monteho v císařské kapele císaře Maximiliána II. (t 1567), jest svou mší Tifire tu pafule ve více knihovnách zastoupen; Dprofi tomu mše s názvem ,Fantasia" nevyskytuje se nikde.

Podle toho tvoří popsaný kodex krumlovský vzácný objev pro všeobecné dějiny hudby, naše domácí historie jím ale obohacena nebude.

Svazek stejného formátu s označením „Numero 2” nese novější signaturu III S. 17—2!391; obsahuje 195 neočíslovaných listů, popsaných písmem ještě úhlednějším. Každé velké písmeno v začátku skladby je v každém hlase pro-vedeno jinou formou a jinou barvou. Jelikož v celém svazku nevyskytuje se ani jediné jméno autorské a nám se nepodařilo žádnou ze skladeb identifikovati, podáváme v následujícím soupis všech skladeb s vyznačením kvality hlasů po-dle klíčků ve zkratkách: m = mezzosopran, a = alf, t = tenor, br = baryton, b = bas.

Na prvním místě nalézá se mše bez bližšího označení (a, f, f, f, b). Pak následuje 28 motel, z nichž má 14 dva díly (zde „2.” označené). Přehled jejich je obsažen v „Index mutetarum”, v němž ale abecední pořad není zcela přesně dodržován. Prvá číslice značí po"radové číslo.

2. Ave sanctissima Maria (a, a, f, f, b).

13. Angusfie mihi sunt undique (a, f, t, t, b).

15. Adest nobis dies celebris (m, a, a, a, br).

27. Ave regina coelorum, 2. Virgo singularis (a, t, br, br, b).

28. Ave maris stella (a, a, a, f, b, b).

24. Beati Marci Evangeliste, 2. Deus qui beatum Marcum (a, a, t, t, b).

26. Congregati sunt inimici (.a, a, t, t, b, b).

7. Dum complerentur dies (m, a, a, f, b).

25. Ego ex ore altissimi, 2. Girum caeli circuivi (a, a, f, br, b).

12. Ego sum panis vile, 2 Ego sum panis vivus (a, a, t, t, b).

14. Faelix namque es, 2. Ora pro populo (f, f, f, t, br).

9. Hec dies quam fecif dominus, 2. Confitemini domino (a, f, f, t, b).

1. Illuminare Hierusalem, 2. Omnes de Saba venienY (a, a, a, a, br).

18. Iste esY Joannes, 2. Fluenta evangelii (m, a, t, f, br).

3. * O salutaris Hostia (a, t, t, br, b). 22. O magnum pietatis (a, a, t, f, b).

19. Recordare Domine (a, t, t, t, b).

21. Rosa de spinis profulit, 2. Miran4a salutatio (a, a, t, br, b).

5. * Sicuf lilium (a, t, t, t, b).

6. Suscipe verbum vrgo (a, t, t, t, b). 17. Sfephanus autem plenus grafia, 2. Surrexerunf autem (m, a, a, a, br).

4. Tria sunt munera preciosa, 2. Salutis nostrae authorem magi (a, a, t, f, b).

iv Albert Smijers ve Studien zur Musikwissenschaft, seš. VI., sír. 143 a seš. VIII., str. 184.

110
  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ