| ||||
| ||||
Graduale ,Eripe me, Domine", modus III. a Gractus ,Saepe expugnaverunt me", modus VIII. infonuj v jejich polohách.
O f f ertorium „Confitebor Tibi”, modus I. a na konec Commuin `o ,Hoc corpus", modus VIII. rovněž zůstanou ve své poloze. Ke stálým částkám: XVII. chorální mše: In Dom. Adv. et Quadragesimae, Kyrie L, Creda II. - Znovu uvádím: B. Kašpar, Missa in Dom. Adv. et Quadragesimae, pro smíšený sbor. Vyšla u M. Urbánka, Praha II.-748. V neděli 21. března: Neděle Květná. Barva fialová. Varhany mimo zpěv nehrají. A. Svěcení ratolestí. 1. Před svěcením intanuje kněz „Asperges me”, v němž sbor pokračuje. Vy-nechá „Gloria Patri” a opakuje zase „Asperges me”. 2. Po skončené modlitbě zpívá sbor Antí f onu „Hosanna Filio David” modus VII. Intonuj o tercii níž (E se 3 - ). 3. Po epíštole Responsorium: ,Collegerunf pantifices", modus II. O kvartu výše (G s 1 Nebo jiné Responsorium. „In monte Olivetimodus VIII.O sekundu níže (F se 2 b ). 4. K pre f aci se zpívají responsoria ve všedním nápěvu. Po pre f ací. ,Sanctus...”, jak psáno. 5. Při rozdávání svěcených ratolestí zpívá se Antifona. ,Pueri Hebraeorum, portantes", modus L, potom druhá Antifona: ,Pueri Hebraeorum vestimenta", modus I. Obě ve své poloze. 6. Při průvodu Anti f ona: „Cum appropinquaret”, modus VII. O Tercii níže (E se 3 ). — Nebo tíná Antifana. „Cum audissef populus”, modus V. bez trans-posice. --- Další Anti f ona; ,Ante sex dies", modus VIII. rovněž ve své poloze. — Crvá-li ještě průvod, možno zpívati další Antifonu: ,Occurrunt furbae", modus VIII., jak psána, rovněž další dvě Antifony. „Cum Angelis et pueris”, modus VII. a ,Turba multa", modus IV. 7. Při návratu procesí vstoupí dva nebo čtyři kantoři do kostela, ~a po zavře-ní brány, stojíce tváří k procesí, začnou první dva verše hymnu „Gloria, laus et honor”, modus L, jak psáno. Ostatní zpěváci venku totéž opakují. Kantoři zpívají další dva verše, a zpěváci vždy jim odpovídají „Gloria, laus et honor”. 8. Při vstupu procesí do kostela zpívá se Respcnsoríum. ,Ingrediente Domina", modus II. Možno zvýšit až o kvartu (G s 1 ) ). B. Ke mši svaté. Introit „Domine, ne longe facias”, modus VIII. Bez Gloria Pafri. Možno sní-žit o sekundu (F se 2 ) ). Graduale „Tenuisti manum”, modus IV. Ponech na místě. Zato Zractus ,D ,us Deus meus", modus II. intonuj o sekundu výše (E se 2 : ). Of fertoríum ,Improperium", modus VIII., a konečně Communio „Pater, si non potest”, modus VIII., obojí v původní poloze. Ke stálým částkám: XVII. chorální mše, In Dom. Adv. et Quadragesimae. Kyrie II., Credo IV. — V. Říhovský, II. missa brevis et facilis, op. 41. Pro soprán., alt, bas a varhany. Tenor a smyčcový kvartet ad libitum. Vydal M. Urbánek v Praze II.-748. Dobrá, lehká skladba. Poznámka. Jako příručky pro Svatý týden jmenujeme na prvním místě B. Kašpara: Obřady svatého týdne. Vydal F. A. Urbánek, Praha IL-1369. Obsahu-je kromě chorálních zpěvů i přehojně skladeb sborových. — V. V. Hausm,ann; Hebdamas sancta. Vydal F. Bačkovský, Praha II.-1573. — N. Kubát; Recitativy a zpěvy sv. týdne. Vyšlo v edici ,Cyrill". -- Pr. Proschavitz3r. Manuale rituum. Vydal G. Francl, Praha L-536. — O. Studnička: Zpěvy při obřadech církevních. Vydal V. Kotrba, Praha II.-200. 15 | ||||
|