Milosrdní bratři a hudba
Ročník: 1938; strana: 75,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
Op. 42, Betlem. Vánoční zpěvohra na slova K. Maška.

Rukopis.

Op. 43. Míssa brevis el Pange língua C-dur. Smíšený sbor a varhany. Vydal V. Kotrba (č. 286).

'Op. 44. Cři antifony Maríánské. Smíšený sbor, malý orkestr a varhany, nebo varhany.

1. Alma Redemptoris Mater.

2. Ave Regina coelorum.

3. Salve Regina.

Rukopis.

Op, 45, Čtyři písně. Střední hlas a klavír. Věnováno B. Plaškovi.

1. Modlitba (J. Eichendorff, přel. J. Vymětal).

2. V mořské tišině (J. Eichendorff, přel. J. Vyměfal.)

3. Smutný lovec (J. Eichendorff, p"el. J. Vyměfal).

4. Poznání (J. Vogl, přel. J. Vymětal).

Vydal V. Kotrha.

Op. 46. Čtyři církevní zpěvy. Střední hlas a varhany.

1. Gloria et honore.

2. O salufaris Hosfia.

3. Felix namque es.

4. Maria.

V tisku u V. Kotrby.

Op. 47, Malíř Raíner. Opera o 4 dějstvích na text K. Maška. Rukopis.

Op. 48, Marné touhy. Pro vyšší hlas a klavír.

1. Byl jeden zpěvák mladý (K. Mašek).

2. Chci, bys věděl (K. Mašek).

3. Nech mne jíti s Tebou (K. Mašek).

4. Když srdce blaží (J. Kvapiil).

5. Hola, pijme, kamarádi (K. Mašek).

6. Ó poufníče (K. Mašek).

7. K Bechyni je cesta vysoká (K. Burian).

Vydal V. Kotrba.

Op. 49. Souvenir. Valse Capriccio pro klavír.

Op. 50. Na ,Šumavě. Tři nálady pro klavír.

1. Jitro v lese.

2. II potoka.

3. Mír večera.

Vydal J. Otto.

Op. 51. V samotách. Mužské sbory na slova Ant. Trýba.

1, Hvězdy hasnou (věnováno PSJČU).

2, Rákosí šumí (věnováno PSMU).

3. Stesk dálky.

4. Vodníkova nevěsta (věnováno Šestnáctce).

Op. 52. Missa in Á-dur et Pange língua. Pro 2 nestejné hlasy a varhany. Rukopis.

(Pokračování.)

Dr. E. Trolda: Milosrdní bratři a hudba.

(Dokončeiií.)

Nehledě k dříve uvedené imitaci, je tato část skladby úpině homofonní, a ravněž následující ,ora pro nobis", kde se skladba nápadně uklidnila, ale zabočila do chromatiky v rozsahu klesajícího a stoupajícího tetrachordu v sólu, sboru a na konec v 1. houslích. Závěrečné „Alleluja” je fuga s trojím provedením. Skladba prozrazuje značnou skladatelskou routinu, jak svou dobře promyšle-

75
  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ