| ||||
| ||||
Vůdčí myšlenka ,Kyrie" je uvedena v počátečních faktech basu. m ~Ky - ri - e e - le - i - son . .
Graduale. Je tu v úvodu půvabné recitando: „Requiem aeternam dona eis, Do-mine” — etc. alt, tenor, s 2 basy, s varhanovými drženými akordy. Pak se přihlašuje soprán, doprovázen altem; za ním opakuje totéž ve zvětšené terci tenor, Commodo In me - mó - ri - a ... doprovázen basem — je tu pina strhujícího půvabu v této větě. Cracfus. Po 3 taktech průvodu vede v homofan.ní větě (andanfimo) soprán. ~Andantsno p aA ?I'I——R • — _ Ab -sol - ve, Do-mi-ne, a - - ni - mas ... Dále přihlašuje se tenor, který zahajuje imitaci nad slovy: ,ab omni vincula" ve volné polyfonii; na melodickém podkladu úvodu této části je veden závěr. Of fertoríum. Melodická konstrukce úvodu je základem celého tohoto dílu. Je to soprán, který tento základ přináší, úchvatný úvod, v němž slovo vystiženo p Moderato con etpressione Do - mi - ne je - su Chri - ste ... do piné hloubky; nádherná kontrapunktická splef; průvod tu jenom podpírá sbor. Druhý díl této partie je duchem spřízněn s dílem prvním; zahajuje jej tenor touto půvabnou melodií. I tento díl je ukázkou nádhery v kantrapunk- vivo wJ I—~ _ _ •• • ~~_. Quam o - lim A - bra - hae, quam ... tické práci Steckrově. Pak tempo primo, v něm dominuje soprán. Tempo (. Ho - sti - as et pre - ces Ti - bi, Do - mi - ne, V závěru dochází k reprise ,Quam olim Abrahae"; mohutným ,Grave" tento díl končí. Sanctus. První věta piná kontrapunktu -- následuje Piú masso ženský a mužský sbor v protipohybu a připojuje se nádherné fugato v konci tohoto skvělého oddílu smuteční mše Bonedictus. Jeho kánonická forma upomíná na skvělé ,Benedictus" ze slavnostní mše. Myšlenkový základ přináší tu alt. Religioso. —~ i I Be - ne - di - ctus ... Ágnus• Je tu zpomalený rytmus (Andante) a základem je valný kontrapunkt. Comrrtunio. „Lux aeterna” —motivicky spřízněné s prvním dílem v ,Agnus". Díl druhý „Requiem aeternam” je opakováním začátku smuteční mše; tento díl končí v držených akordech sám průvod, a tak je tu závěr, konformní úvodu mše. 106 | ||||
|