NEZAŘAZENO
Ročník: 1899; strana: 55,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
- 55 --







Pastýre zajisté potęšuje a povzbuzuje ls. 61. Gaudens gaudebo in Domino



ubohé naše srdce. et esultabit anima mea in Deo meo :



F r e t í nedęli adventní: quia induit me vestimentis salutis : et

indumento justitiae circumdedit me, quasi

FiliPe. 4. Gaudete in Domino semper : sponsam ornatam inonilibus suis. (Ra-

iterum dico, gaudete. Modestia vestra dujíc radovati se budu v Hospodinu a

notasit omnibus hominibus : Dominus plesati bude duše má v Bohu mém;



enim prope est. Nihil solliciti sitis, sed nebo oblékl nine v rouclio spasení, a

in omni oratione petitiones vestrae in- odęvem spravedlnosti priodęl mne, jako



notescant apud Deum. (Radujte se v Pánu nevęstu ozdobenou záponami svými.)



vzdycky: opęt pravím, radujte se. 11ír-

nost vaše známa bud všechnęm lidem; /_alm 29. Y xaltabo te Domine, quo-

Pán blízko jest. O nic nebudte príliš niam suscepisti me : nec delectasti ini-



peclivi, ale ve všeliké modlitbę známy micos meos super me. (Vyvyšovati budu

budte zádosti vaše Bohu.) tę, Hospodine, nebo v ocliranu prijal jsi



' alm 84. Benedisisti, Domine, terram mne, aniz dal's neprátelűm mým rado-

tuam : avertisti captivitatem Jacob. (Po- vati se nade mnou.)

zehnal jsi, Hospodine, zemi svoji: odvrátil Gloria Yatri. (Sláva Otci.)



jsi zajetí Jakobovo.) Tento Introit jest hymnem díku,

Gloria Patri. (Sláva Otci.) chvalozpęv, vítęzná píseń na rtech ne-

poskvrnęné Panny a Bohorodicky Marie.

Radostnęji bije srdce, jezto Pán jiz

tak blízko jest«; potęšeni a dűvęrnę Jako bez poskvrny pocatá obdarena

műzeme všecky své starosti a zármutky byla nápiní všech darű, milostí a ctností.

poruciti Pánu, jenz s otcovskou láskou V prvním okamzení její bytí byla od

nad námi bdi, nás chrání, a opatruje. Pána v milosti prijata; on jí udęlil sílu,

Pán chce prijíti, aby zlomil pouta hríchu aby potrela hlavu starému hadu a aby

a náruzivostí a udęlil nám milostného dokonale zvítęzila nad knízetem temností.

pozehnání vykoupení. O svátku svatého vyznavace



pęje církev v Introitu :

V nedęli ctvrtou adventní

Zalm gr. Justus ut palma florebit,

Is. 45. Rorate coeli desuper, nubes sicut cedrus Libani multiplicabitur : plan-



pluant, et justum: aperiatur terra et ger- tatus in domo llomini, in atriis domus

minet Salvatorem. (Rosu dejte nebesa Dei nostri. (Spravedlivý jako palma po-

s hűry, a oblakové dštęte spravedlivého: kvete, jako cedr na Libanu se rozmnozí,

otevri se zemę a vypuc Spasitele.) štípen jsa v domu Hospodinovę, v síních



Zalm 18. Coeli enarrant gloriam Dei, domu Boha našeho.)

et opera manuum ejus annuntiat firma- ' alm tamtéz. Bonum est confiteri

mentum. (Nebesa vypravují slávu Bozí, Domino: et psallere nomini tuo Altissime.



a dílo rukou jeho zvęstuje obloha.) (Dobré jest velebiti Hospodina, a zalmy



Gloria Yatri. (Sláva Otci.) zpívati jménu tvému, ó Nejvyšší.)



Touha po Vykupiteli, jenz má pri- Gloria Yatri. (Sláva Otci.)



jíti, dosahuje stupnę nejvyššího: církev Tato antifoua lící vhodným zpűsobem

volá slovy prorokovými, jez si privlast- zivot spravedlivého, bohatý na milosti



nila za sve volání adventní, k nebi a ctnosti na zemi, a jeho nepomíjející

i k zemi, aby nám zaslíbeného Spasitele slávu na nebi. »Palma« — královna

darovaly. Brzy »sestoupí jako déšt na stromű — se svým vysokým vzrűstem



rouno a jako krűpęje kapající na zem.« a se svými stále zelenými, cerstvými a



(Lalm %r, 6.) Podoben obcerstvujícímu daleko stínícími listy jest vhodným po-

dešti, jenz zíznivou zem svlazuje, slovem dobenstvím svatého, nade všecko nízké



a milostmi vykoupeni pozvedne a štast- povzneseného zivota spravedlivého clo-



ným uciní zemdlené, bolavé stádce Isra- vęka, jenz stále jest na svętle vęcné

elské. Jako »kvętina polní a lilie údolí« pravdy a nepretrzitę roste vzhűru od

vypucí ze zemę, t. j. vyjde z cistého ma- pomíjejícího k nepomíjejícímu, od zemę



terského lűna Marie Panny. V díle vtęlení k nebesűm. Další obraz »cedr«, jehoz

zárí dokonalost Bozí a sláva tisíckráte ja- mocné a vonné kmeny jsou »chloubou



snęji nez v kráse oblohy a nezmęrného Libanu«, doplńuje prirovnání svými tahy

svęta hvęzd. — síly, vytrvalosti a setrvalosti pri vší



O svátku Neposkvrnęného príjemnosti a nęznosti. Od nebeského



Pocetí Panny Marie zní Introit: Otce »štípeni byvše v síních domu Bo-



2*

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ