| ||||
| ||||
- 55 --
Pastýre zajisté potęšuje a povzbuzuje ls. 61. Gaudens gaudebo in Domino ubohé naše srdce. et esultabit anima mea in Deo meo : F r e t í nedęli adventní: quia induit me vestimentis salutis : et indumento justitiae circumdedit me, quasi FiliPe. 4. Gaudete in Domino semper : sponsam ornatam inonilibus suis. (Ra- iterum dico, gaudete. Modestia vestra dujíc radovati se budu v Hospodinu a notasit omnibus hominibus : Dominus plesati bude duše má v Bohu mém; enim prope est. Nihil solliciti sitis, sed nebo oblékl nine v rouclio spasení, a in omni oratione petitiones vestrae in- odęvem spravedlnosti priodęl mne, jako notescant apud Deum. (Radujte se v Pánu nevęstu ozdobenou záponami svými.) vzdycky: opęt pravím, radujte se. 11ír- nost vaše známa bud všechnęm lidem; /_alm 29. Y xaltabo te Domine, quo- Pán blízko jest. O nic nebudte príliš niam suscepisti me : nec delectasti ini- peclivi, ale ve všeliké modlitbę známy micos meos super me. (Vyvyšovati budu budte zádosti vaše Bohu.) tę, Hospodine, nebo v ocliranu prijal jsi ' alm 84. Benedisisti, Domine, terram mne, aniz dal's neprátelűm mým rado- tuam : avertisti captivitatem Jacob. (Po- vati se nade mnou.) zehnal jsi, Hospodine, zemi svoji: odvrátil Gloria Yatri. (Sláva Otci.) jsi zajetí Jakobovo.) Tento Introit jest hymnem díku, Gloria Patri. (Sláva Otci.) chvalozpęv, vítęzná píseń na rtech ne- poskvrnęné Panny a Bohorodicky Marie. Radostnęji bije srdce, jezto Pán jiz tak blízko jest«; potęšeni a dűvęrnę Jako bez poskvrny pocatá obdarena műzeme všecky své starosti a zármutky byla nápiní všech darű, milostí a ctností. poruciti Pánu, jenz s otcovskou láskou V prvním okamzení její bytí byla od nad námi bdi, nás chrání, a opatruje. Pána v milosti prijata; on jí udęlil sílu, Pán chce prijíti, aby zlomil pouta hríchu aby potrela hlavu starému hadu a aby a náruzivostí a udęlil nám milostného dokonale zvítęzila nad knízetem temností. pozehnání vykoupení. O svátku svatého vyznavace pęje církev v Introitu : V nedęli ctvrtou adventní Zalm gr. Justus ut palma florebit, Is. 45. Rorate coeli desuper, nubes sicut cedrus Libani multiplicabitur : plan- pluant, et justum: aperiatur terra et ger- tatus in domo llomini, in atriis domus minet Salvatorem. (Rosu dejte nebesa Dei nostri. (Spravedlivý jako palma po- s hűry, a oblakové dštęte spravedlivého: kvete, jako cedr na Libanu se rozmnozí, otevri se zemę a vypuc Spasitele.) štípen jsa v domu Hospodinovę, v síních Zalm 18. Coeli enarrant gloriam Dei, domu Boha našeho.) et opera manuum ejus annuntiat firma- ' alm tamtéz. Bonum est confiteri mentum. (Nebesa vypravují slávu Bozí, Domino: et psallere nomini tuo Altissime. a dílo rukou jeho zvęstuje obloha.) (Dobré jest velebiti Hospodina, a zalmy Gloria Yatri. (Sláva Otci.) zpívati jménu tvému, ó Nejvyšší.) Touha po Vykupiteli, jenz má pri- Gloria Yatri. (Sláva Otci.) jíti, dosahuje stupnę nejvyššího: církev Tato antifoua lící vhodným zpűsobem volá slovy prorokovými, jez si privlast- zivot spravedlivého, bohatý na milosti nila za sve volání adventní, k nebi a ctnosti na zemi, a jeho nepomíjející i k zemi, aby nám zaslíbeného Spasitele slávu na nebi. »Palma« — královna darovaly. Brzy »sestoupí jako déšt na stromű — se svým vysokým vzrűstem rouno a jako krűpęje kapající na zem.« a se svými stále zelenými, cerstvými a (Lalm %r, 6.) Podoben obcerstvujícímu daleko stínícími listy jest vhodným po- dešti, jenz zíznivou zem svlazuje, slovem dobenstvím svatého, nade všecko nízké a milostmi vykoupeni pozvedne a štast- povzneseného zivota spravedlivého clo- ným uciní zemdlené, bolavé stádce Isra- vęka, jenz stále jest na svętle vęcné elské. Jako »kvętina polní a lilie údolí« pravdy a nepretrzitę roste vzhűru od vypucí ze zemę, t. j. vyjde z cistého ma- pomíjejícího k nepomíjejícímu, od zemę terského lűna Marie Panny. V díle vtęlení k nebesűm. Další obraz »cedr«, jehoz zárí dokonalost Bozí a sláva tisíckráte ja- mocné a vonné kmeny jsou »chloubou snęji nez v kráse oblohy a nezmęrného Libanu«, doplńuje prirovnání svými tahy svęta hvęzd. — síly, vytrvalosti a setrvalosti pri vší O svátku Neposkvrnęného príjemnosti a nęznosti. Od nebeského Pocetí Panny Marie zní Introit: Otce »štípeni byvše v síních domu Bo- 2* | ||||
|