| ||||
| ||||
9
prutű : jeden z palmý, 2 z citronű a 2 necht prijde ke mnę a pije. Kdo vęrí ve •r, myrty. Kdyz došel knęz s vodou k oltári mne, tomu, jak písmo dí, poplynou z zi- zápalnému, vylil vodu pred oltárem a ,pri vota proudy vody zivé. Ale to rekl tom knęzí a levité a celé to ohromné o Duchu, lcteréhoz męli prijmouti, kdoz mnozství vęrících za zvuku mohutllýcll by uvęrili v Nęho.« — »Však slavnosti, surm a jiných nástrojű hudebních zpívali: dodal králevic, které jsi byl právę svęd- »Hodu la Adonai« (clivalte Hospodina), kem, není ještę konec. Jen poliled.« »Halleluja« (zvelebujte Hospodina), »Hoši- Obrátiv oci své opęt na chrám vidęl annah,< (rac spasiti nás). ~[ezi zpęvem jsem, ]cterak seradovalo se kolem oltáre mávali na znamení radosti ratolestmi, zápalű více nez 400 drahými bohoslu- jez v rukou drzeli, takze šum a šelest zebnými rouchy odęných knęzí a mno- tęch vętví prehlušoval chvilkami i zpęv hem vętší ještę pocet prisluhujících le- tęch tisícű a tisícű vęrících, co naplilo- vitii, pal: veliký sbor hudebníkű a pęvcű, vali ohromné prostranství kolem chrámu. a kdyz ty jednotlivé oddíly zaujaly svá Dojem zpęvu a posvátné radosti toho místa, pocala slavnostní zápalná obęt, obrovského mnozství lidu byl tak ú- pri které obętováno bylo tímtéz obra- chvatný, ze bylo príslovím zidovským: dem jako beránek pri obęti ranní, tricet »Kdo nezazil radosti obradu s vodou, kusű mladélio skotu a bravo. Pokud obęt neví ani, co radost jest.:• trvala, knęzí a levité, zpęváci a lid pro »Jaký jest význam velkolepého ob- zpęvovali za zvuku hudby t. zv. »veliké radu toho?« tázi se králevice. »Konal Alleluja«, t. j. šest zalmű (I12.-I17.), se, odvętil carodęj, na památku vyve- z nichz kazdý pocínal jásavým »Alle- deni vody ze skály, kdyz Israelité na luja«; pri verši 25. zalmu 117., kde pri- poušti zitní hynuli. Konal se ale téz, jak cliází slovo »hošiannah«, ozýval se opęt vysvítá ze slov Isaiáše proroka, jez pri šum ratolestí, kterými nad hlavami i ve obradę se zpívala (»Cerpati budete vodu vzduchu šelestili. Pak obešel celý dav s veselím ze zdrojű Spasitelových«, Is. ]cnęzí i vęrících, clrzících v levé ruce 12, 3.), aby na jevo dána byla radostná horíci pochodeń a v pravé ratolesti, ol- nadęje v budouciho Spasitele, skrze Nę- tár zápalný jednou do kola, pri cemz hoz ocista i spása, radost i útęcha ve- opęt slyšeti bylo nadšený jásot a ra- škerým pokolením zemę prijíti męla. dostný ples vycházející zároveń ze sta Právę o takové slavnosti to bylo, kdyz tisícű hrdel a doprovázený hudbou, která potom v pinosti casu na svęt seslaný však ve spoustę lilasű lidských témęr se Messiáš za svého verejného zivota do ztrácela. chrámu prišel a volal: »Zízní-li kdo, (Pokracování.) Obecná jednota Cyrillská. Výrocní zprávy za rok 188J_ O pomęru farních jednot Cyrillslcých Jednot farních ]cazdého roku zprávu k Jednotę Obecné vyslovují se stanovy o cinnosti jejich (viz J. X., § 25. d) jak následuje: stanov Obecné Jednoty Cyrillské). § 16. Odvętvená farní jednota Cy- Za tou prícinou zádá podepsaný pp. rillská jest clenem Obecné Jednoty predsedy veškerých farních jednot Cy- Cyrillslcé a za clenství odvádí prostred- rillských ze všech diecésí v Cechách a nictvím Jednoty diecésní (a pokud této na Moravę, aby clenslcé príspęvky, jakoz nestává, bezprosti-ednę) na uhrazení i výrocní zprávy za role 139g laslcavę výloh správy obecné tolikrát to kr., zaslali kolik platících clenű farní Jednota cítá (viz cl. V-, § 7. bb) stanov Obecné Jed- nejdéle do konce února 1900. noty), zacez se jí dostane pi•imęi•ený Farní Jednoty Cyrillslcé v d i e c é s i pocet prémií Obecnou Jednotou vydáva- Králové-Hradecké zašlou clenské ných. príspęvky i výrocní zprávy vdp. J os e fu 17. Yi•edseda Obecné Jednoty Cy- M r š t í k o v i, predsedovi diecésní jed- rillslcé dostává od predsedű Cyrillských noty Králové-Hradecké, jemuz zároveń | ||||
|