Pro které vydání chorálních knih máme se rozhodnouti?
Ročník: 1900; strana: 86,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
— 86 —







nevýslovnę byla dojata.) Kdyz ubíral se rálním Cechűm. Snad se tam v brzku

na svých nosítkách nazpęt i;oleui nás, nęceho podobného clocekáme.

burácel mu opęt vstríc nekonecný po- Kdyz jsme vystoupili z basiliky sv.-

tlesk a jásot všech prítomných, prová- Petrské, spatrili jsme na sta povozű, ce-

zelo jej mávání klobouky a šatky i slzí l:ajících na námęstí. A všichni témęr

dojatých srdcí našich. Od této chvíle vozkové ve vysokých cylindrech — pro

cítili jsme se v tom neustálém boji Církve nás kaplany špatné znamení a ještę špat-

katolické jaksi posilnęnými. Zvláštę nás nęjší vyhlídky na svezení se. A nohy

dojímalo, kdyz sv. Otec pred kazdým nás od toho dlouhého stání uz tak bo-

zvednutím rukou ku zeilnání ze svého lely. — Zaklepali jsme asi u tri, ale

sedadla povstal, jakoby nás všecky do marnę. Stavęli se, jakoby nás nevidęli.

jednoho chtęl aspoń spatriti — poprvé Nu dobrá, pűjcleme tedy pęšky. llríve

a naposled - -. Zastavil se ještę pred jsme se však ještę zastavili na posilnę-

oltái-em cum sanctissimo, kdez se krátce nou dobrým plzeńským, coz je v Rímę

pomodlil -- a jiz ubírá se ku bránę. velikou vzácností, a męli jsme to hned

Avšak hle — ještę nezmizel zrakűm na- u ruky. Kdyz vstupujeme do místností

šim: ještę se láskypinę k nám naposled .caffé e birreria s. Pietro zastaví nás

obrací a naposled zehná —. Mnę zdál zena jakási, ukazujíc hodinky s jakýmsi

se v tom okamziku býti bytostí z jiného nápisem, a abychom si na své hodinky

svęta. Mnę zdálo se, ze to Kristus, lou- tal:é nęco podobnélo nechali vepsati.

cící se na hore Tábor se svými apoštoly Mluvila nęmecky. Dobrá. Za 50 cente-

a pri odchodu je zehnající. sicnű si necháme vytisknout dnešní pa-

Tento olcamzik zűstane vzdy jedním mátné datum: Ricordo die Roma. 25.14.

z nejúchvatnęjších v mém zivotę. Vázím iyoo se svým podpisem. Její muz sedí

si tęch chvílí jako krestan, ponęvadz u dverí u malého stolu a pracuje. A kdyz

jsem vidęl Otce veškerého krestaustva jsem svému bratrovi vyslovil obavu, aby

tvárí 'v tvár a to na místę nejpaniátnęj- se nám ty lioditilcy trebas neztratily,

šim, v basilice sv. Petra, kole vybojován kdybychom odešli do vnitr, ponęvadz

byl ten ukrutný boj, jehoz první obęti Rím je v Italii, usmál se a pravil: Ne-

stal se pravidelnę v dobách drívęjších bojte se, pánové, vzdyt jsem váš krajan.

papez. »Býti papezem, znamenalo ten- Já vás neošidím. A vskutku — od Ja-

krát: státi se mucenníkem.< — praví blonce a Jicín prý zná jako své boty.

historie.*) Slovan všude bratry má. Myslel jsem

Tuším loni namaloval mistr Styka však, ze bude radostí plakat nebo aspoń

úchvatný obraz: Hucení krestani'i slzet — ale pracoval dále, jakoby se nic

v cirlcu Neronovę — o nęmz jsem nebylo stalo. Patrnę se mu zde dobre

se jiz zmínil, obraz vystavený ve Var- vede ... Odpoledne jsme ztrávili uz jen

šavę, jejz jsme vidęli téz v letošním 24. zazívaním dojmű a psaním pozdravű na:

císle »Zlaté Prahy«, a divím se, ze se Cartoline postale italiaua.



dosud nikde nepocítila potreba_ poridit bot vidím ta místa stále pred ocima u oltáre i pri

reprodukci tohoto obrazu. Ci vyšly modlitbách, prí orací npro papa vznáší se prede

podobné vęci u nás v Cechách uz z módy ? mnou podoba Lva XIII. a v kazdý svátek nękte-

Já jsem brzy po svém návratu psal asi rého toho svętce a mucenníka zdá se mi, jako

na ctyry strany, cinę dotazy v této prí- Uycli stál u jeho hrobu. Vázím si toho jako Slo-

van, neboY právę papez Lev XIII. ne bez príciny

cinę, avšak marnę. Zbozným Polákűm se nazýván Uývá papezem slovanským. Nás nechal

tato themata patrnę lépe líbí nez libe- postaviti hned u svého oltáre, abychom tím spíše

cítili vanouti ono sálající teplo z milujícího

*) Vázím si tęch chvílí téz jako knęz -- ne- srdce jeho.

















Pro které vydání chorálních knih máme se





rozhodnouti?



Odpovídá Dobroslav Orel, ucitel chorálního zpęvu. (Pokracování.)





Mimo to, jako nelze ríci s jistotou, sv. Ambroz a které pocházejí z doby

které hymny z ambrozslcých slozil sám 1 pozdęjší, talc také nelze rící s urcitostí,

  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ