| ||||
| ||||
Ij
lehlivý seznam a o výsledku referováno nejvyššího, o pozehnání prositi. Odpo- treba o vikariátních konferencích. roucely by se dále modlitby ku cti sv. A myslím ještę nęco. Pripomínám Cecilie, sv. Rehore, sv. Jana Krtitele, však napred, ze nechci tím dáti nikomu sv. Cyrilla a j. ; od nás knęzí nebude nęjaké jho, porucníkování; je toho bez- jistę mnoho zádáno, kdyz aspoń nękdy toho az dost. Já myslím to jinak. Ne- hodinku sv. ofticia vęnuieme Ila úmysl odporucovalo by se pri vikariátních dosazení dobrého zpęvu církevního. visitacích k protokolu visitacnímu pri- Rekli jsme si tedy, co myšlénka Cy- kládati také seznam skladeb, které byly rillská jest, ze se máme o její rozšírení viibec za ten rok novę nacviceny, a jaký a uplatiięní starati, a to: repertoir za celý rok byl? Jsem pre- I. poucením: tiskem, promluvami, kázá- svędcen, ze by tak mnohá casto tajená ním, výklady pri produkcích a zkouškách; práce duší skromných musela býti pi•i- z. príkladem, který se jeví horlivostí vedena ku platnosti, aby vidęti musili a poslušností zákonű církevních a spo- všichni, i ti, co nedbají. Myslím, ze by rádaným zivotem všech Cyrillistű ; tím váznost horlivých pracovníleű velmi 3. pűsobením organisovaným ve spol- získala, jak si toho v piné míre zasluhují.cích katolických, hlavnę Cyrillskýcli, vi- Pűsobení toto krátce nastínęné bude kariátních konferencích, schűzích promo- od nás ovšem zádati mnoho obętí. Prednę torű, i snad o visitacích generálních a obętí na penęzích. Ty ovšem nemozno vikariátních; prinésti kazdému; ale jistę vyzaduje se 4. obętí, iIa penęzích i case; tato obętovnost od nás knęzí. Bude ko- 5. modlitbou. reniti právę v péci pastýrské, která vše Nuz tedy do práce, a sice pilné a svou starostlivostí zahrnuje, co jakkoliv namáhavé. Jen s chutí! Vzdyf úkol Cy- s oslavou Pánę souvisí; kazdý z nás bude rillistű je vznešený. Ci není nejkrásnęj- jistę pecovati, aby, majetkem vęnovaným ším úkolem vyvolencű Bozích, aby stojíce iIa úcely círlcevni jistę se také tak na- okolo trűnu Beránka vęcnou pęli mu lozilo; bude se starati, aby v rozpoctu slávu pri obęti chvály a díkű ? A rovnęz na potreby chrámové byla talcé polozka tak vznešenou jest úloha vaše ! I vaše na opatrování hudebnin. Yi-iciní se, aby píseń platí Nejvyššímu jako píseń andęlű sem tam udęlal zpęvákűm malé nęjaké a Svatých. I vaše píseń platí Beránku veselí nebo obcerstvení. Nemyslím tím, na oltári jsoucímu ve prosté spűsobę aby jim snad musel kazdý krok platiti, chleba a vína. Pęjte tedy chválu jemu. nýbrz ukázati jim, ze si práce jejicli vá- Zpęvem provázel Kristus Pán, obklopen zíme tím spíše, jelikoz druhá obęt, kte- sborem apoštolű svých, ustanovení Nej- rou prinésti treba, jest obęt na casu, a svętęjší Svátosti oltární. V tomto chvalo- tu musí prinésti dirigent a zpęváci. Není zpęvu pokracujte Vy dále, oslavujíce inue tajno, ze je tu odmęna nepatrná, památku obęti krvavé zpęvem svým. Ci ze i zde platí : »Zlata a stríbra nemám.« műze býti na tom svętę nad to nęco Proto tíin spíše treba ukázati zpęvákűm, vznešenęjšího? Zpívejte jako sbor an- ze si dobre jejicll snahy všímáme, a oni dęlű, litery' na kvętuatých luzích Betléma vidouce to, budou s tfm vętší chutí pra- oslavoval príchod Pánę. Zpívejte tím covati. Trpęlivostí pak pri cviceních, spíše, jsouce clenové národa pęvcű. Bo- spojenou s vytrvalostí, poslušností k zá- drí naši súsedé nás šmahem prohlašují konűm Církve svaté, a sebezaprením, za minderwertig; pouze co se tkne zpęvu které nehledá slávy své, bude jistę obę- a hudby, to se prece o nás ještę tvrditi tavost napinęna a prinese hojné po- neopovázili. Hledme tedy kazdý tuto do- zehnání. A konecnę potrebí jest jednoho brou povęst zachovati a neporušenou ciniti a druhého neopomíjeti. Není jen odevzdati, jak kazdý műzeme, nebot: labora, ale ora, a to napred. »Blahý, kdo dle povolání Bohu slouzí, Modlitbou musíme Krista Jezíše, knęze vlasti své., O mešních zpęvech bohatę melodických. Podává P. Method Vojácek, O. S. B. (Pokracování.) VI. Offertorium. a krev Pánę, zpívá se tak recené O f fe r- Mezitím co knęz obętuje obętní dary t o r i u m. Od dub apoštolských az asi chléb a víno, které se promęní v tęlo clo YI. století byly v obyceji pri mši | ||||
|