| ||||
| ||||
-25
— I' -- , Crescenciové znacky poukazují k posi- tivné a decrescendové lc negativné stránce 2 rrr r rr~ rli rrr r rli motivű. Kolmé cárky, po zpűsobu od- Uvedené právę zpűsoby hodí se také dechű, oznacují konce motivű. na 4 takt. Dvoudílný takt o jednotlivých rázech Takt trojdílný vykazuje tvary: pripouští tyto motivy: C C C •I I • I!1 ~i I • /I I I •I • I II 4 'I I I iiI ri ~II I I II I I !i I 2 1 1 I Í I I I (jsou motivy zdvihové), –~ I I I I I • I I I I • i l ~ o il o ~i o o,2 4 1 I I I li I I 3 C C (jsou klesové motivy). • • / . / • / • Í i ~ I I I I i l ~ r Rozlozením na 2 podruzné doby po- vstanou zase tvary: 3 — 2rlo ~o 1 0ll`IIIII 1' p 3 C ~ C ~ C Í a I, 4 • • • I • • • • • • 2 CI _~- CI I C ~ CI r I I I I 2 rirrrlrÍrrrl rr rrl•rirrl~ (Pokracování.) O mešních zpęvech bohatę melodických. Podává P. Method Vojácek, O. S. B. (Pokracování a (lokoncení.) Offertorium na první nedęli V. Hostias et preces tibi, Domine, lau- adventní vyjadruje pevnou dűvęru dis offerimus : tu suscipe pro animabus v Boha. illis, quarum liodie memoriam facimus : PS. 24. Ad te levavi animam meam: fac eas, Domine, de morte trausire ad Deus meus, in te confido, non erube- vitam : Quam olim Abrahae promisisti scam : neque irrideant me inimici mei : et semini ejus. etenim universi, qui te exspectant, non (Pane Jezíši Kriste, Králi slávy, vy- confundentur. Lalm 24. K Tobé pozdvi- svobod duše všech vęrných zemrelýcli huji duše své: Boze műj, v Tebe dűvę- od muk pekelných a od hlubiny propa- rím, necht nejsem zahanben, a at se mi sti: vysvobod je z jícnu lva, aby, jich neposmívají neprátelé moji; neb zádný peklo nepohltilo, aby v temnost ne- z tęch, kterí ocekávají Tebe, nebude za- upadly; ale at vűdce svatý Michael hanben. uvede je k blazenému svętlu, kterés Offertorium mše zádušní za- druhdy Abrahamovi prislíbil a potomkűm chovalo si pűvodní formu, skládajíc se jeho. V. Obęti a modlitby chvály priná- z antifony a verše, bezpochyby z té prí- šíme "Tobę, ó Pane; prijmiz je za duše, ciny, ze pri bohosluzbę za zemi-elé nej- jejichz památku dnes konáme; dejz jim, déle se udrzel obycej prinášení obętních ó Pane, ze smrti vejíti do zivota, který darű. Odtud se téz vysvętluje, proc právę jsi druhdy Abralamovi prislíbil a potom- pri zádušních mších konají se z pravidla kűm jeho.) ofęry. Jezto castęji prichází zpívati Offer- Nękterí bohoslovci praví, ze slova torium ze mše »Requiem«, podáme je Offertoria tohoto platí o ocistci, který také ještę se strucným výkladem. se zde vyrozumívá slovem »infernus«, jez llomine Jesu Christe, Rex gloriae, znací vlastnę »peklo«. Ocistcem vyrozu- libera animas omnium fidelium defuncto- mívá se prý také »jícen lva«, do jehoz rum de poenis inferni et de profundo chrtánu bývá duše takorka vhozena, a latu: libera eas de ore leonis, ne absor- místo »temnoty a Hrűzy«. Svatý pak beat eas tartarus, ne cadant in obscu- archandęl DIichael, vűdce vojsk nebes- rum : sed signifer sanctus Michael, re- kých, má uvésti duše z ocistce do ríše praesentet eas iu lucem sanctam : Quam nebeské. — Jiný pravdępodobnęjší názor olim Abrahae promisisti, et semini ejus. jest, ze cirizev prosí zde Boha, by duše | ||||
|