Cantus sacri ad I. Nocturnum Tridui Sacri
Ročník: 1876; strana: 101, příloha: 1
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
Gantus sacri

ad I. Nocturnum Tridui Sacri

quatuor vocibus inaequalibus concinnendi

auetore

Francisco Witt, op, VI.

Feria V. IYi Coena DomiYii.

Responsorium I. (VIII. toni.)

Andante J = 30. molto ritard.

Cantus.} Altus. i =

I 1





Tenor. Bassus.



Na hoře Olivetské modlil se 1 Otci : Otče, jest-Zi niožito, 9techt'

tempo Into. Spi - ri - tus, quidem promp - tus est

,_,_ - ~----•—o- -~---tet_-- - .-~ ~ .— y--

T -"emi - -, -r #~





transeat a me ealis i - ste Spi - ri - tus qui - dem promptus est

a me Spi - ri-tus promp - - i

2 2 ,ý Určitě. ~~t i ť ť f l.~L

Spi - ri - tus promp - tus

odejde ode nine kulich tento. Drtich zajisté hotov jest,

Poznámka. První Nokturn zeleného čtvrtku, velkého pátku a bílé soboty zvlášC slavně vyznačuje se v liturgii, tak že v mnohých kostelích stalo se oprávněným zvykem, Responsoria a Lamentace zpívati vícehlasnč. U Lamentac podržel jsem ,Cantus firmus- u první v sopranu skoro slovo za slovem, u druhé co motiv thematu, vždy však v přiměřeném „Falso bordone.-- Jako „Cantns firmus-- vyznačil jsem zvláště slova „Alef, Beth- a t. d. Tím vysvětluje se způsob propracování. Při Responsoriíclt zpívá se „Versus ° vždy co Solo neb polosbor, načež shor celý opakuje druhou polovici předcházejícího testu. Tempo jest pohyblivé (nazvíce M. M. = 30 — 110), řídí se však zároveň s přízvučností a dynamikou dle deklamace slov, jichito smyslem nejlépe udává se pravý způsob přednášky. Hlavnim pravidlem jest, aby se vše přednášelo tak rychle, jak zpěvákům možno bude pro-vésti při správném vyslovováni a přiměřeném výrazu vedle úmyslu skladatelova. Crescendo s decrescendem

se zhusta střídá. — Fr. Witt.

II, příloha ,Cecilie”. Ročník III. 1976.

In monte 0 - li - ve -ti o - ra-vit ad Pa-trem Pater, si fieri potest
  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ