|
| ||||
| ||||
|
Gantus sacri
ad I. Nocturnum Tridui Sacri quatuor vocibus inaequalibus concinnendi auetore Francisco Witt, op, VI. Feria V. IYi Coena DomiYii. Responsorium I. (VIII. toni.) Andante J = 30. molto ritard. Cantus.} Altus. i = I 1 Tenor. Bassus. Na hoře Olivetské modlil se 1 Otci : Otče, jest-Zi niožito, 9techt' tempo Into. Spi - ri - tus, quidem promp - tus est ,_,_ - ~----•—o- -~---tet_-- - .-~ ~ .— y-- T -"emi - -, -r #~ transeat a me ealis i - ste Spi - ri - tus qui - dem promptus est a me Spi - ri-tus promp - - i 2 2 ,ý Určitě. ~~t i ť ť f l.~L Spi - ri - tus promp - tus odejde ode nine kulich tento. Drtich zajisté hotov jest, Poznámka. První Nokturn zeleného čtvrtku, velkého pátku a bílé soboty zvlášC slavně vyznačuje se v liturgii, tak že v mnohých kostelích stalo se oprávněným zvykem, Responsoria a Lamentace zpívati vícehlasnč. U Lamentac podržel jsem ,Cantus firmus- u první v sopranu skoro slovo za slovem, u druhé co motiv thematu, vždy však v přiměřeném „Falso bordone.-- Jako „Cantns firmus-- vyznačil jsem zvláště slova „Alef, Beth- a t. d. Tím vysvětluje se způsob propracování. Při Responsoriíclt zpívá se „Versus ° vždy co Solo neb polosbor, načež shor celý opakuje druhou polovici předcházejícího testu. Tempo jest pohyblivé (nazvíce M. M. = 30 — 110), řídí se však zároveň s přízvučností a dynamikou dle deklamace slov, jichito smyslem nejlépe udává se pravý způsob přednášky. Hlavnim pravidlem jest, aby se vše přednášelo tak rychle, jak zpěvákům možno bude pro-vésti při správném vyslovováni a přiměřeném výrazu vedle úmyslu skladatelova. Crescendo s decrescendem se zhusta střídá. — Fr. Witt. II, příloha ,Cecilie”. Ročník III. 1976. In monte 0 - li - ve -ti o - ra-vit ad Pa-trem Pater, si fieri potest | ||||
|