|
| ||||
| ||||
|
122
CYRILL XXXVI. V malé zmęnę rhytmu lze aspoń cást tohoto nápęvu stopovati prj tenoru 4hlasé skladby z téhoz kancionálu Benešovského na fol. 45b. Bohuzel jest následující list 46. z kan- cionálu vytrzen a s ním prjchází historie o dokument vyspęlosti polyfonních skladeb ce- ských autorű šestnáctého vęku. Benešovský kancionál fol. 45b. Nota bílá, mensurální. Na -sta] nám den ve - se jenz - to z Pan-ny ci - sté na - ro - dil se etc. Týz ráz má s malou zmęnou v refrainu nápęv tenorový v násl. skladbę sbírky Kopydlanského') str. 92 a 93. r, Na- stal nám den ve - se - lý, v nęmz-to z Pan-ny ci - sté na - ro - dil se Syn bo- Na - stal nám den ve - se - lý, v nęmz- to z Pan - ny ci - sté na - ro - dil se Syn bo- Q (1 4 -~ i -& -o- L---t R—~—33 -~— r==f=_E_ c=k--t=~—3 Na-stal nám den ve - se - lý, v nęmz-to z Pan - ny ci- sté na - ro - dil se Syn bo- Na - stal nám den ve - se - lý, v nęmz-to z Pan- ny ci - sté na - ro - dil se Syn bo- zí, (na - ro - - - dil se Syn bo - zí). zí, (na - ro - - - dil se Syn bo - zí). zí, (na - ro - - dil se Syn bo - zí). zí, (na - ro - - - dil se Syn bo - zí). Neménę zajímavou jest i melodie, jak ji obsahuje tištęný katolický kancionál Rozen- plutűv z 1601, v níz jest ponękud zmęnęn jen zacátek, ale ostatní rysy v celku zűstávají tytéz, jez bylo lze postrehnouti v zápisech liz uvedených. však ponechán text dle originálu a opakování textu, pokud není v rukopise, bylo v prepise dáno do závorek. Šikmę tištęné císlice na zacátku skladby jsou téz v rukopise a urcují intervally, které povstá- vají mezi prvním tónem nápęvu (cantus firmus) a prvními tóny prűvodních hlasű. t) Sbírka Kopydlanského jest v Sedlcanech, obsahuje rűzné skladby ceské i latinské z rűzných dob a predloh sebrané. Píseń má notu bílou, mensurální. | ||||
|