| ||||
| ||||
52 CYRILL XLII.
T h. H a u p t n e r: Duette (Eulenburg). C. K j u j (Cui) : La coupe de la vie. — Der- niéres fleurs. — Le retour du printemps (Leduc). J. P e c h : Poslové (Urb.). G. R o s s i n i: Li Marinari (Soirées de Vienne). Tria Bonifaccio Asioli: Due eco (soprán, tenor, bas). J. Š. B a c h : Kaffee-Kantate (soprán, tenor, bas). L. van Beethoven (op. 116): Tremate, empi, tremate (soprán, tenor, bas). J. Brahms: Deutsche Volkslieder fiir drei Frauenstimmen. A. D a r g o m y ž s k i j: Dvě tria pro 2 tenory a bas (Gutheil). C. Franck: Premier sourire de mai, pro ženské hlasy (Hamelle). L. C h e r u b i n i: 24 Canons fňr gleiche Stimmen (vydal J. Stockhausen). L e o n a r d o Leo: Trio pro soprán, tenor, bas (Dixit Dominus). L i e d e r s c h a t z pro 2 soprány a alt (Peters). V. A. M o z a r t: Pro 2 soprány a bas: Ecco quel fiero. — Mi lagneró. — Due pupille. - Piú non si trovano. — Pro soprán, tenor a bas: Mandina amabile. — Bandl und Zwirn. -- Pro 2 tenory a bas: Dal gran regno. R. S c h u m a n n (op. 114) : Drei Lieder (Simrock). T e r z e t t-A ]bum pro dva soprány a alt. P. V i d a 1: Berceuse pro 2 sopr. a alt (Hamelle). Kvarteta (pro soprán, alt, tenor a bas s doprovodem klavíru) : J. Š. B a c h : Četné kantáty. — Der Streit zwischen Phoebus und Pan. J. B r a h m s : (op. 31, 92) Quartette fiir Solostimmen. -- (op. 52, 65) Liebeslieder. G. F a u r é : (op. 11) Cantique de J. Racine. - (op. 35) Madrigal. — (op. 50) Pavane C Hamellel. A. G r e č a n i n o v (op. 30) : Dvě vokální solová kvarteta (Gutheil). K a r e 1 L o e w e (op. 88) : Gesang der Geister liber den Wassern. M a d rig a l y 4—5- i vícehlasé á capella čet ných autorů XVI.—XVII. věku. (Vydali Barclay-Squire a j.) V. A. M o z a r t : Dite almeno in che maniěra pro soprán, tenor a 2 basy. R. S c h u m a n n: (op. 74) Spanisches Liederspiel. — (op. 138) Spanische Liebeslieder. Doplňky a opravy : Str, 8. Cvičení sluchu a rhytmu : 4. České : K. Pospíšil, Ferd. Sládek. Str. 14. 11. stupeň : 2. Německé písně : H. R e i m a n n: Das internationale Volksliederbuch I.-III. (Simrock~. Str. 15. II. stupeň: V. A. Mozart: Wiegenlied ; tato píseň Mozartovi neprávem připisovaná složena skladatelem F I i e s s e rn, jak objevil Dr. M. Friedlánder. Str. 17. III. stupeň. B. Cvičení přednesu Tona von Herrmann: Textetiiden (Universal-Ed.), náležejí též do vyšších stupňů. Str. 80. VI I. stupeň. Operní arie pro soprán R. S t r a u B: Rec. a arie Zerbinetty (Ariadna na Naxu). Stručný výběr a přehled látky obsa- zené v předchozím plánu. Z vyučovacího plánu nutno znáti následující důležitá díla: 1. Školy zpěvu: Abt, Goldschmidt, Hey, Iffert, Stockhausen, Bedřich Schmitt, Win- ter, Garcia, Lablache, Marclesi. Vaccai. 2. Školy sborového zpěvu: Friedlán- der, Wiillner. 3. Cvičení sluchu a rhytmu: Max Battke tHudební gramatika, Primavista), Pivoda, Jaques-Dalcroze. 4. Cvičení pro technický vývoj hlasu: Concone, Garcia, Li.itgen, Marchesi, Pivoda, Sieber, Stockhausen. 5. Ze s o l f e ž í nutno znáti díla následují-cích paedagogů, především z I.-III. stupně: Banck, Bordogni, Concone, Crescentini, Lablache, Leo, Liitgen, Marchesi, Panseron, Righini, Sieber, Tosti. 6. Z p í s n í dlužno vybrati z každého stupně pouze 1— 3 sl{ladby nejznámějších mistrů. Na př.: 11. stupeň: 1. Malát, Novotný, Pivoda, Weis. 2 Abt, J. Š. Bach, Beethoven, Gluck, Haydn, Mendelssohn, Mozart. III.-VII. stupeň: 1. české písně: Bendl, Dvořák, Fibich, Foerster, Chvála, Jindřich, Kovařo- vic, Macan, Novák, Picka, Nedbal, Smetana. 2: slovanské písně: Čajkovskij, Chopin, Musorgskij. | ||||
|