NEZAŘAZENO
Ročník: 1916; strana: 52,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
52 CYRILL XLII.

T h. H a u p t n e r: Duette (Eulenburg).

C. K j u j (Cui) : La coupe de la vie. — Der-

niéres fleurs. — Le retour du printemps

(Leduc).

J. P e c h : Poslové (Urb.).

G. R o s s i n i: Li Marinari (Soirées de Vienne).



Tria

Bonifaccio Asioli: Due eco (soprán, tenor, bas).

J. Š. B a c h : Kaffee-Kantate (soprán, tenor, bas).

L. van Beethoven (op. 116): Tremate, empi, tremate (soprán, tenor, bas).

J. Brahms: Deutsche Volkslieder fiir drei Frauenstimmen.

A. D a r g o m y ž s k i j: Dvě tria pro 2 tenory a bas (Gutheil).

C. Franck: Premier sourire de mai, pro ženské hlasy (Hamelle).

L. C h e r u b i n i: 24 Canons fňr gleiche Stimmen (vydal J. Stockhausen).

L e o n a r d o Leo: Trio pro soprán, tenor, bas (Dixit Dominus).

L i e d e r s c h a t z pro 2 soprány a alt (Peters).

V. A. M o z a r t: Pro 2 soprány a bas: Ecco quel fiero. — Mi lagneró. — Due pupille. - Piú non si trovano. — Pro soprán, tenor a bas: Mandina amabile. — Bandl und Zwirn. -- Pro 2 tenory a bas: Dal gran regno.

R. S c h u m a n n (op. 114) : Drei Lieder (Simrock).

T e r z e t t-A ]bum pro dva soprány a alt. P. V i d a 1: Berceuse pro 2 sopr. a alt (Hamelle).



Kvarteta (pro soprán, alt, tenor a bas s doprovodem klavíru) :

J. Š. B a c h : Četné kantáty. — Der Streit zwischen Phoebus und Pan.

J. B r a h m s : (op. 31, 92) Quartette fiir Solostimmen. -- (op. 52, 65) Liebeslieder.

G. F a u r é : (op. 11) Cantique de J. Racine. - (op. 35) Madrigal. — (op. 50) Pavane C Hamellel.

A. G r e č a n i n o v (op. 30) : Dvě vokální solová kvarteta (Gutheil).

K a r e 1 L o e w e (op. 88) : Gesang der Geister liber den Wassern.

M a d rig a l y 4—5- i vícehlasé á capella čet ných autorů XVI.—XVII. věku. (Vydali Barclay-Squire a j.)

V. A. M o z a r t : Dite almeno in che maniěra pro soprán, tenor a 2 basy.

R. S c h u m a n n: (op. 74) Spanisches Liederspiel. — (op. 138) Spanische Liebeslieder.

Doplňky a opravy :



Str, 8. Cvičení sluchu a rhytmu : 4. České : K. Pospíšil, Ferd. Sládek.

Str. 14. 11. stupeň : 2. Německé písně : H. R e i m a n n: Das internationale Volksliederbuch I.-III. (Simrock~.

Str. 15. II. stupeň: V. A. Mozart: Wiegenlied ; tato píseň Mozartovi neprávem připisovaná složena skladatelem F I i e s s e rn, jak objevil Dr. M. Friedlánder.

Str. 17. III. stupeň. B. Cvičení přednesu Tona von Herrmann: Textetiiden (Universal-Ed.), náležejí též do vyšších stupňů.

Str. 80. VI I. stupeň. Operní arie pro soprán R. S t r a u B: Rec. a arie Zerbinetty (Ariadna na Naxu).



Stručný výběr a přehled látky obsa-

zené v předchozím plánu.



Z vyučovacího plánu nutno znáti následující důležitá díla:

1. Školy zpěvu: Abt, Goldschmidt, Hey,

Iffert, Stockhausen, Bedřich Schmitt, Win-

ter, Garcia, Lablache, Marclesi. Vaccai.

2. Školy sborového zpěvu: Friedlán-

der, Wiillner.

3. Cvičení sluchu a rhytmu: Max Battke tHudební gramatika, Primavista), Pivoda, Jaques-Dalcroze.

4. Cvičení pro technický vývoj hlasu: Concone, Garcia, Li.itgen, Marchesi, Pivoda, Sieber, Stockhausen.

5. Ze s o l f e ž í nutno znáti díla následují-cích paedagogů, především z I.-III. stupně: Banck, Bordogni, Concone, Crescentini, Lablache, Leo, Liitgen, Marchesi, Panseron, Righini, Sieber, Tosti.

6. Z p í s n í dlužno vybrati z každého stupně pouze 1— 3 sl{ladby nejznámějších mistrů. Na př.:

11. stupeň:

1. Malát, Novotný, Pivoda, Weis.

2 Abt, J. Š. Bach, Beethoven, Gluck, Haydn, Mendelssohn, Mozart.

III.-VII. stupeň:

1. české písně: Bendl, Dvořák, Fibich,

Foerster, Chvála, Jindřich, Kovařo-

vic, Macan, Novák, Picka, Nedbal,

Smetana.

2: slovanské písně: Čajkovskij, Chopin, Musorgskij.
  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ