V. Flajšhans, Tradice o Husovi v ,?15-nich nábožných" XVI. stol. Časopis Musea Královstv` Ceského 1916, ročník XC, svazek 11. Flajšhans čerpá písně nábožné o Husovi hlavně z knížky, kterou nalezl při I
Německéhohusity Petra Turnova(upálenéhc ve Špýru r. 1426): Spis o řádech a zvyklostech východní církve. Ve >Věsttiíku Učené Společnosti, 1915 č. 1 vydal Dr. Fr. Bartoš. K tomu viz Č. C. M. 1916 roč. XC sv. I. str. 117 (Hlídka literární), kde též řeč opisu - De organis«.

** Přehled časopisu.

---Cerkveni: Glasbenik, Lublaň,duben 1916 i lgr.acij Zupan (varhanář) Dr. Kimovice. Příspěvek k naší hudební kritice. — od — Záležitosti varhanické. Dopisy. Různé zprávv. Kostelník. Hudební příloha: Antifona velikonoční Dr. Kimovice. Smíšený sbor a varhany. Dozpěv při litaniích o Velil
— M u s i c a d i v i n a, Vídeň, duben 1916: Ave Maria. Dr. Weisserbick. Zpěv v řeči lidu při slavné mši sv. P. M. Horn. K dějinám vídeňské chrámové hudby. Dr. Kralik. K přílohám. Otázky organisační. Stav cvičení lidového zpěvu kostelního. Přípisv čtenářů. Círl<.-hudební zprávy z Chorvat.-Slavonsl
— »Cesl<á Hudba« roč. XXI[., čs. 1.2. »Te Deum laudamus< Jana Ev. Zelinky, pro mužský sbor žáků škol středních a ústavů učitelských s úpiným textem liturgickým. Též pro ženské hlasy možno jí užíti. »Tři písně« nedávno v Rusku zesnulého skladatele Bohdana Palici; originelní a zajímavou úpravou čtyř violoncell poutá znamenitého Vacea »Andante religioso«. Jindřich, ženský sbor »Děvčátko na procházce ~< a klavírní -Prosté motivy« Fr. P rocházl
Chorální „Te Deurn” a ,Pange lingual' dle vydání vatikánského (Ed. Cyrili), hlas po 12 hal.

Doporučujeme:

Jos. A. Bergmann-Ferd. Drůbek

V íf SO R PÍSNÍ KOSTELNÍCH

40. vydání - A h1ODUTBY. - 40. vydání

Schválen kníž. arcib. Ordin. v Praze, výn. ze

dne 9. září 1914.

Cena »m a 1 é h o« vydání 42 hal., s nápěvy 54 hal.

Cena »v e 1 k é h o« vyd. (rozšíř. o 40 písní) 58 hal.

s nápěvy 76 hal. — »V e 1 k é« vydání ve zvláštní

úpravě vazby a lepším papíru za K 1'10. Na 10

výt. d v a, na 20 p ě t nádavkem. Vazba se zlac.

křížkem, úpravná a trvalá. Ct, obj. obratem pošty

vyřizuje: Vydavatelství »Výboru písní kostelních«

(L. Drůbkové) Smíchov, Jakubská 660-18.

K MARIÁNSK$M

POBOŽNOSYEM POUTNÍM:

H e j č l Jan a O r e l Dobr.: Mariánské lidové nešpory. (Ed. Cyrill.) Par;. K 2, hlasy po 10 hal.

K h o d l Frant. Jan, Ave Maria. Kosteiní viožka pro soprán s prův, varhan. Part. s hlasy K 1'

K o c i a n Jar.: Dvě Dua Ave Maria. I. pro soprán, housle a varhany. II. pro ženský hlas s prův._varhan. Part. K 2'60.

M á c h a jar.: 0 Panno lásky. Modlitba pro střední hlas s prův. varhan na slova R. A. Rusové. Part. s hlasem K 1'--.

N o v o t n ý V.J.: Dívčí povzdech k Panně Marii. Pro 4 ženské hlasy s pruvodem varhan. Na slova Fr. Zál
Má hvězda. Na slova Fr. Z á 1< a S. J. Pro 4 ženské hlasy s průvodem varhan. Partitura 50 hal., hlasy po 12 hal.

P e h e l Jan: Mariánská. (Zdrávas Panno čistá.) Pro smíšený sbor s prův. varhan. Part K 1'20, hlasy po 20 hal.

P i c k a Fr.: Tři círl
S t e c k e r K.: Ave Maris Stella pro 5h1. smíš. sbor á capella 60 lial.

Š t ě p á n P. A. C. Ss. R.: Litaniae Lauretanae ad 4 voces inaequales (aequales) cum organo. Part. K 3'50. hlasy po 50.

T r e g 1 e r Ed.: Dvě Ave Maria. O Sanetissima. 1. Ave Maria pro solový hlas s prův. lesního rohu, harfy a varhan. 2. Ave Maria pro dva hlasy s prúvodem varhan. O Sanctissima pro solový hlas s průvodem lesního rohu, harfy a varhan. Part. K 2--, hlasy L-II. po 15 hal., hlas solový 20 hal., hlas pro lesní roli 20 hal , pro harfu 40 hal.

Objednávky račte adresovati:

V. KOTRBA,

knihkupectví, antikvariát, obchod hudebninami. - Praha, Pštrossova ul. č. 193.

VAKMANT

DODÁVÁ VELKOZÁVOD

ANT. & JOS. [[ELZER





MORA K(ITPiA.

HARMONIA všech soustav. — Rozpočty, plány varhan zhotoví se. — Cenníky na harmonia se zašlou. ^^^^

Ccrillo-Ylethodějská knihtiskárna. V. kotrba v Praze. —(Nákladem Obecné .lednoti' Ctrillske..


Inzerce
Ročník: 1916; strana: 108,
Přepis ke stažení ve formátu MS Word [0 kB]

  PŘEDCHOZÍ   zobrazovat jako obrázky [jpg]      NÁSLEDUJÍCÍ  
108 CYRILL LXII.

lépe posloužilo uvésti nápěv chorálu vatikánského. Tím by skladba byla ušetřena monotonnosti a bylo by se i se stránky paedagogické posloužilo dobré věci, že by žactvo střed. škol a ústavů učitel. poznalo také krásy chorálu s!
  PŘEDCHOZÍ        NÁSLEDUJÍCÍ