| ||||
| ||||
Ročník XLIII. 1917. 103
Requiem I. (1896), II. (1903), III. (1904) pro 4 mužské hlasy ~ cap. Requiem pro jeden hlas (unisono sb.) s prův. varhan (1899). Te Deum I. (1894) pro 4h1. smíš. sbor a varhany (2 tromby, 2 tromboni a tymp. ad lib.) Te Deum 11. (1895) 4h1. sm. sbor s průvodem varhan. Te Deum I I I. (1896) pro 4h1. smíš. sbor s prův. varhan. Te Deum IV. (1901) pro 8h1. smíš. sbor s prův. varhan (2 trp , 2 tbni a tymp. ad lib.) Regina caeli I. (1899) pro 8 hl. smíš. sbor a varhany. Regina caeli lI. (1900) pro 4h1. smíš• sbor a varhany. Nešpory de Nativitate (1890) 4h1. smíš. sbor s prův. varhan. 40. Nešpory Pentecostes (1890) dto. 41. Nešpory de Confessore (1891) dto. 42. Žalmy a responsoria ke slav vzkříšení (1894) dto. 43. Zpěvy k oltářům při slav. Božího Téla 1. (1900) 4h1. mužský sbor. 44. dto 11- (1902) dto. 45. dto III. (1903) dto. 46. „O salutaris hostia” 4h1. smíšený sbor á cap. (1905)• 47. dto (1908 ?). 48. Zdrávas královno, pro soprán a alt s prův. varhan (1904). 49. dto 8hlasý smíš. sbor á cap. (1905). 50. Zdrávas Maria, 6hlasý smíš. sbor á cap. 60. Pange lingua: dvě sbírky I.-III. (1888) a I.-VI. (1908;) a větší počet (asi 10) jednotlivých. Motetta: Sbírky: I. De tmpore Adventus (Donmca I.—IV., Vigil. Nativ.) 4h1. smíš. sbor a var. II. In Nativitate — pro veškeré neděle a svátky na celý čas vánoční — 4h1. smíš. a varhany. III. Domnca Septua-, Sexa-, Quinquagesima a I.—IV• Quadragesimae — 4h1. smíš. sbor a varhany, mimo to: I.—IV. Quadrages. — pro alt, tenor a bas á cap. a vložky: „Angelis suis”, „Tribulationes” a Meditabor pro alt I., II., tenor I., II., bas I., II. á cap. Dom. Passionis, in Palmis a In Coena Domini. IV. Tempore paschali: Dom. Resurrecti- onis. Feria II., Dom. in Albis, II., IV., V. p. Pascha 4h1. sm. sb. a varhany. V. Pentecostes: Dom. Pentecostes, Feria II. Triniíatis, Corporis Christi, Infra Oct. C. Ch. (6h1. smíš. sb. á cap.) Post Pentecosten : III.—XIII., XV.—XVII., XIX., XXI.—XXIII. 4h1. smíš. sbor a varhany (některé z toho á cap.) VI. Vložky ke všem svátkům Marianským, některé texty (Ave Maria, Benedicta, Beata es) několikráte komponovány. VII. Různé — k různým svátkům a slav. nostem církevního roku. Společnost přátel hudby duchovní. R. 1810 založena byla v Čechách »Jednota k zvelebení h u d b y ,<, jež r. 1811 otevřela pražskou konservatoř hudby. Tím dán základ k pěstění hudby vůbec a k zachování hudební české slávy. Bylo však nutno věnovati zvláštní péči zpěvu kostelnímu, jenž počátkem století XIX. byl zcela v poutech slohu instrumentálního. Bylo třeba jej vybaviti z tradice divadelní a vrátiti jej svému účelu, kostelu. Za tím účelem sešla se 1826 »Společnost přátel hudby duchovní (Verein der Kunstfreunde fiir Kirchenmusik), jež potvrzena téhož roku nejvyšším rozhodnutím jeho c. k. Veličenstva z 10. srpna. Heslem Společnosti bylo zvelebiti zpěv a posvátnou hudbu. Zakladatele této »Společnosti jmenuje administrátor u Karmelitánek, Josef Cerný v »Ca sopise pro katolické duchovenstvo« z r. 1833 str. 398 ke konci svého pojednání »Krátká historie církevní hudby« a uvádí je též »Schematismus fiir das KBnigreich Bdhmen5 1830. Jsouf to následující přední mužové tehdejší české společnosti, již tvořili výbor »Společnostic : PhDr. A n t o n í n D i t t r i c h, c. k. gymnasiální profesor. Pan I g n á c K 1 e i n w á c h t e r, přednosta pražských kupců, přednosta zaopatřovacího ústavu pro pražské hud. umělce. Josef baron František Kučera, c. k. guberniální rada a zemský podkomoří. W á c 1 a v L i c h t n e r, doktor obojího práva. Josef S c h ú t z, magistrátní rada města Prahy, člen dozírající komise stav, divadla. | ||||
|