| ||||
| ||||
56 CYRIL číslo 4,
místy opouštějí jednohlas a druhým hlasem doprovázejí píseň jen na konci hudebních frází. Tyto přechodné typy z jednohlasu do diafonie objevují se hlavně v prvních desítiletích století XV. a pak později jen mimořádně v českých rukopisech. Vyšebrodský rkp. č. 42 fol. 142b. Ex le - gis ob - ser - van -, ti - a vir • go Ma - ri - a Chri-stum prae-sen - ta - - - - •--•-- -.. .- •--~-- . •- - vit. Sy - na - go - gae mo - sa - i - cae se poe - ni - tus sub le - ge sub - iun - ga - - - -~•—~- ---~ i - R —_+—~_—. I b vit. Si - me - on hic lae - tus am - ple - xa -tur ve - - - - tus con - gau-det I —G rb G í—T.- ~—~ an - ge - lo - rum coe tus, Vyšebrodský rkp. č. 42 fol. 150a Di i - vo fla-grans nu - mi - - ne Ma - ri - a dul - V co - - - ris in cnl - mi - ne con- gau- det, in cul - mi - ne con- gau- det — an - ge - li - - cis cho - - - - ris. A ve thu ris vir - gu - 1a as - cen-dens in al tum pi- gmen - to - rum cel - lu - la, pig - men - to - rum cel - lu - la dans in cae - lis sal tum. | ||||
|