| ||||
| ||||
Ročník XLVI. 1920, 23
na varhanické škole a konservatoři přes 40 roků, aniž by žákům nebo profesorům se zne-,chutila a proto dosud se neodložila. To přece jest nejlepším důkazem jich hudební ceny a účelnosti. Skuherského DMotetta« v sedmdesátých letech minulého století nebyla přijata do ~Cecilienvereinskatalogu a proto také u nás ze začátku nebyla dosti provozována, scházelo u mnohých zejména v prvních sešitech Alleluja nebo trakty, ale jsou do katalogu přijmuty podobné sbírky, ve kterých vždy byla poznámka: aAlleluja, traktus choraliter U Skuherského jsem si to domyslil sám, anebo doplňoval jsem si to u některých čísel následovně. Na př.. K číslu 6.: _TENOR: :Skuherský napsal: 1 1 já dopinil: PQui se - des Do-mi-ne su-per Che-ru-bint po-ten-ti-am tu am, et P Ex - ci - ta Do-mi -ne, Do - mi - ne po- ten- ti - am tu - am, et ve-ni, et ve - ni, ve - ni, et ve - - ni z n BAS: ^ m -ten-de qui - de - du- cis ve- lut o - vem Jo - seph. BAS: ut sat - bos, ut sal-vos ut sal-vos fa - ci - as nos. Nebo: k číslu 8.: TENOR: Lau-dem, lau-clem, lau-dem Do - mi- ni lo - qué - tur os BAS: A1-le-]u-ja, a!-1e-lu- ja. BASSUS: Ve-ni, ve-ni Do-mi-ne, et no li tar- me-um, et bene - di - cat om nis ca - ro no -men sanctum e - jus. da - re: re la - xa fa - ci - no - ra ple- bis tu - ae Is - ra el. Podobně i v ostatních hlasech. Skuherského skladby, a jeho zásady často jsem mezi svými kolegy obhajoval, zejména 'když jsem v 70. létech dojížděl do Prahy na Cyrilské excercicie a obyčejně sedával ve společnosii t Hrušky, Cainera, Píseckého, Zelinky a j. Pro samou obhajobu Skuherského byl jsem poctěn názvem >S_kuhra«. Jakmile jsem vkročil do kruhu jmenovaných, vítali n ne slovy: vSkuhra jde!« Dnes se tím honosím, nebof mnohý dřívější protivník se od áé doby obrátil a z odpůrce Skuherského stal se nadšený jeho ctitel. IW"W v | ||||
|